Test VW Golf 1.4 TSI (122 KM)

DANE TECHNICZNE VW Golf 1.4 TSI (122 KM)

Model VW Golf to model który zdobył uznanie i prestiż wśród polskich klientów za sprawą sprawdzonych i nowoczesnych rozwiązań grupy VW. Od lat też model jest wyznacznikiem kierunku w jakim podążają wszyscy inni producenci chcąc dorównać temu solidnemu modelowi. W różnych kategoriach testu Golf albo wygrywa ale jest w czołówce, i tak od kilku lat. Nie inaczej w nowym wcieleniu VW Golf ma mocny silnik, jest wygodny, funkcjonalny i bezpieczny oraz ma świetnie zestrojone zawieszenie zapewniające pełna kontrolę nad pojazdem. Testowany egzemplarz z silnikiem 1.4 TSI o mocy 122 KM mieścił w sobie najbardziej wysublimowaną technikę wykorzystująca nowoczesne rozwiązania i modny ostatnio niewielki silnik turbo. Test VW Golf 1.4 TSI (122 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


2,3 s
                       10,1 s                       17,2 s

ELASTYCZNOŚĆ



(5 bieg) 13,1 s   (4 bieg)  8,9 s

(6 bieg) 17,3 s   (5 bieg) 12,1 s


SILNIK

Silnik benzynowy, czterocylindrowy, umieszczony z przodu, 4 zawory na cylinder, turbodoładowanie, wielopunktowy wtrysk paliwa.

 

Pojemność [cm3] 1390
Średnica x skok [mm] –x–
Stopień sprężania
Moc [KM/Obr./min] 122/5000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 200/1500
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 200

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 10,7/10,8

NADWOZIE

Długość [mm] 4199
Wysokość [mm] 1480
Szerokość [mm] 1779
Rozstaw osi [mm] 2578
Rozstaw kół przód/tył [mm]
Średnica zawracania [m] 10,7/10,8
Pojemność bagażnika [l] 350/1305
Zbiornik paliwa [l] 55
Masa własna/ładowność [kg] 1342/478
Masa przyczepy [kg]

PODWOZIE

Zawieszenie przód
Zawieszenie tył
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 225/45 R 17 W

SPALANIE

Minimalne [l/100 km] 5,5
Maksymalne [l/100 km]
Średnie [l/100 km] 8,2
Zasięg [km] 671

HAŁAS WEWNĄTRZ

80 km/h 63 dB (A)
100 km/h 67 dB (A)
130 km/h 70 dB (A)
160 km/h 72 dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m]/ zimne nieobciążony [m] 36,7/36,0
Hamulce gorące [m] 36,5