Test Volkswagen Up! 1.0 75 High Up! (75 KM)

DANE TECHNICZNE Test Volkswagen Up! 1.0 75 High Up! (75 KM)

Model Volkswagen Up to najnowszy produkt koncernu VW jako mały, tani miejski samochód. Wprawdzie zaprezentowany jako samochód koncepcyjny już w 2007 roku na wystawie we Frankfurcie dopiero niedawno doczekał się debiutu fabrycznego.  Warto tu podkreślić mocne wejście całej współpracującej grupy VW, Seat, Skoda gdyż bliźniacze modele Skoda Citigo oraz Seat Mii będą razem walczyły w segmencie aut miejskich. Mały Volkswagen Up! ma za zadanie zastąpić mało popularny w Europie model VW Fox i wejść na rynek oferując lepsze wyposażenie oraz atrakcyjniejszy wygląd, koncern liczy na sprzedaż masową. Nadwozie nowego małego VW zaprojektowano zgodnie z trendem ostatnich lat ergonomia, komfort oraz miejsce. Wnętrze VW up! jest jak na tą klasę bardzo przestronne i ciekawie zaprojektowane. Wnętrze prezentuje przyzwoity i bardzo typowo niemiecki uporządkowany styl, gdzie o brak nudy i szarości zadbali projektanci wprowadzając kolorowy panel w kolorze nadwozia. Wszystko jest tutaj na miejscu i dobrze spasowane a poszczególne elementy obsługuje się intuicyjnie, przyzwyczajenia wymaga tylko malutki obrotomierz. W samej kabinie małego VW Up! jest sporo miejsca a pasażerowie mogą cieszyć się dużą ilością miejsca zarówno z przodu jak i wystarczająca na tylnej kanapie oraz podróżną na obszernych i wygodnych fotelach. Bagażnik i przestrzeń załadunku świetna w tej klasie 251/951 litra. VW Up! posiada obszerne fotele dobrze trzymające na zakrętach co pomaga gdyż mały VW mocno się przechyla podczas szybko pokonywanych łuków, widać tu wyraźnie że ważny jest komfort a nie właściwości jezdne. Plusem są także wyborne wręcz hamulce. Testowany egzemplarz posiada benzynowy wolnossący silnik trzycylindrowy o pojemności 999 cm3 który generuje moc 75 KM. Silnik zaskakuje nierówną pracą na biegu jałowym, choć po dodaniu gazu już tego nie widać i mały motor chętnie kręci się aż do 7000 obr/min będąc przy tym bardzo cichy i zużywając niewiele paliwa szczególnie gdy go nie kręcimy. Silnik VW zgodnie z założeniami pozwala swobodnie przemieszczać się i jest przy tym oszczędny. VW Up! to ciekawy i dobrze przemyślany model który stanowi ciekawą i świeżą propozycję a kupując model w salonie ucieszy dobre wyposażenie i bardzo atrakcyjna cena co w tej klasie aut jest bardzo ważne. Model ( w wersji podstawowej z silnikiem 999 cm3 to wydatek minimum 33.590 zł ) w zamian za którą otrzymujemy solidny pozbawiony uciążliwych mankamentów mały samochód korzystający ze sprawdzonych rozwiązań producenta oraz 2 letnią gwarancją z wymogiem przeglądów według wskazań. Test VW Up! 1.0 High Up! (75 KM) przeprowadzony w 2012 roku.


PRZYSPIESZENIE


3,4 s
                      13,6 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ



(5 bieg) 21,1 s   (4 bieg) 13,4 s

SILNIK

Silnik benzynowy wolnossący, umieszczony z przodu, 3 zawory na cylinder, dwunastozaworowy z wtryskiem wielopunktowym.

 

Pojemność [cm3] 999
Średnica x skok [mm] –x–
Stopień sprężania
Moc [KM/Obr./min] 75/6200
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 95/3000
Skrzynia biegów 5 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 171

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 9,8

NADWOZIE

Długość [mm] 3540
Wysokość [mm] 1490
Szerokość [mm] 1640
Rozstaw osi [mm] 2420
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1420/1400
Średnica zawracania [m] 9,8
Pojemność bagażnika [l] 251/951
Zbiornik paliwa [l] 35
Masa własna/ładowność [kg] 854/436
Masa przyczepy z hamulcem/bez [kg]

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPherson
Zawieszenie tył belka skrętna
Hamulce przód/tył tarcze went. / bębny
Ogumienie 185/55 R15

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne zużycie paliwa [l/100 km] średnie 4,7/trasa 4,0/ miasto 5,9
Średnie testowe [l/100 km] 5,0
Zasięg [km] 700

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 59 dB (A)
100 km/h 67 dB (A)
130 km/h — dB (A)
Hałas na zewnątrz przejazd / w kabinie na postoju — dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 35,1
Hamulce gorące [m] 34,8