Test Volkswagen Polo 1.2 TSI (105 KM)

DANE TECHNICZNE Test Volkswagen Polo 1.2 TSI (105 KM)

Model Volkswagen Polo to bardzo popularny i ceniony model niemieckiego producenta, który w swoim najnowszym wcieleniu jest samochodem który został bardzo wysoko oceniony i zdobył kilka prestiżowych nagród m.in,. tytuł Samochodu Roku oraz World Car of the Year 2010. Polo cieszy się popularnością w związku z tym, że samochód dobrze sprawdza się na coraz bardziej zatłoczonych miejskich ulicach oferując przy okazji wystarczającą przestrzeń dla podróżujących i zaawansowane rozwiązania techniczne dla właściciela i pasażerów. Model zachwyca dynamiką i elegancją upodabniając się jednocześnie do swojego starszego brata Golfa. Ciekawy design i dobra stylistyka oraz wykończenie wraz z bardzo przestronnym wnętrzem zaowocowało popularnością i wspomnianymi nagrodami.  Obsługa jest intuicyjna, materiały dobrej jakości dobrze spasowane a całość świetnie wykończona. Bagażnik 280 l jest wystarczający w tej klasie samochodów . Wyposażenie występujące w standardzie z pewnością powinno zadowolić kupującego a lista dodatków ( czujnik deszczu, czujnik zmierzchu , lampy ksenonowe, nawigacja, sygnalizacja uszkodzenia opony itp. ) jest bardzo długa i w razie potrzeby można auto bezproblemowo doposażyć oczywiście za dodatkowa często nie małą opłatą. Niemiecki koncern od dłuższego czasu jest liczącym się graczem, który zdobywa coraz więcej chętnych na zakup swoich samochodów które przy okazji wyznaczają trendy rozwoju motoryzacji i są często niedoścignionym wzorem za którym podążają inni producenci. Nadwozie nowego Polo jest przestronne i ciekawie zaprojektowane a co najważniejsze dłuższe, szersze i niższe od poprzednika. W kabinie VW Polo pasażerowie mogą cieszyć się dużą ilością miejsca zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie oraz podróżną na wygodnych sprężystych fotelach w bardzo komfortowych warunkach. Polo jest dobrze zestrojony i świetnie prowadzi się na zakrętach oraz posiada precyzyjny układ kierowniczy zapewniający wiele frajdy na dobrej drodze przy szybko pokonywanych zakrętach a w razie potrzeby potrafi nieprawdopodobnie doskonale zahamować. Testowany egzemplarz Polo posiada ponadto świetny benzynowy silnik o niewielkiej pojemności tylko 1.2 l, ale turbodoładowanie pozwala na wygenerowanie mocy 105 KM, który nie tylko pozwoli na swobodne i dynamiczne przemieszczanie się, ale również na bardzo oszczędne zużycie paliwa i niezły sprint do 100 km/h. To ciekawy i dobrze przemyślany model który stanowi dobrą propozycję a kupując VW Polo w salonie można dodatkowo cieszyć się łatwą odsprzedażą w przyszłości ze względu na dużą popularność i prestiż marki, odzwierciedlony w cenie ( w wersji podstawowej z silnikiem 1.2 TSI to wydatek minimum 54.720 zł ) w zamian za którą otrzymujemy bardzo atrakcyjny i pozbawiony uciążliwych mankamentów samochód korzystający ze sprawdzonych rozwiązań koncernu VW oraz 2 letnią gwarancją mechaniczną i na lakier oraz 12 letnią na perforację. Test Volkswagen Polo 1.2 TSI (105 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


2,2 s
                       9,5 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ



(6 bieg) 14,3 s   (5 bieg) 10,2 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy, turbodoładowany umieszczony z przodu, 4 zawory na cylinder, szesnastozaworowy.

 

Pojemność [cm3] 1197
Średnica x skok [mm] 71,0×75,6
Stopień sprężania 10,0
Moc [KM/Obr./min] 105/5000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 175/1550-4100
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 190

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 10,5

NADWOZIE

Długość [mm] 3970
Wysokość [mm] 1462
Szerokość [mm] 1682
Rozstaw osi [mm] 2470
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1463/1456
Średnica zawracania [m] 10,5
Pojemność bagażnika [l] 280/952
Zbiornik paliwa [l] 45
Masa własna/ładowność [kg] 1128/442
Masa przyczepy z hamulcem/bez [kg] 1200/540

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPherson
Zawieszenie tył oś. zespolona
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 215/45 R16

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne zużycie paliwa [l/100 km] średnie 5,3/trasa 4,5/ miasto 6,8
Średnie testowe [l/100 km] 6,6
Zasięg [km] 682

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 59 dB (A)
100 km/h 64 dB (A)
130 km/h 67 dB (A)
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju 71 dB/39 dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 34,7
Hamulce gorące [m] 35,2