Dane techniczne aut i auto testy czyli jak wybrać auto na każdą okazję i dla każdego. Dane techniczne samochodów i wieści ze świata motoryzacji.
Test Volkswagen Polo 1.2 TSI (105 KM)
DANE TECHNICZNE Test Volkswagen Polo 1.2 TSI (105 KM)
Model Volkswagen Polo to bardzo popularny i ceniony model niemieckiego producenta, który w swoim najnowszym wcieleniu jest samochodem który został bardzo wysoko oceniony i zdobył kilka prestiżowych nagród m.in,. tytuł Samochodu Roku oraz World Car of the Year 2010. Polo cieszy się popularnością w związku z tym, że samochód dobrze sprawdza się na coraz bardziej zatłoczonych miejskich ulicach oferując przy okazji wystarczającą przestrzeń dla podróżujących i zaawansowane rozwiązania techniczne dla właściciela i pasażerów. Model zachwyca dynamiką i elegancją upodabniając się jednocześnie do swojego starszego brata Golfa. Ciekawy design i dobra stylistyka oraz wykończenie wraz z bardzo przestronnym wnętrzem zaowocowało popularnością i wspomnianymi nagrodami. Obsługa jest intuicyjna, materiały dobrej jakości dobrze spasowane a całość świetnie wykończona. Bagażnik 280 l jest wystarczający w tej klasie samochodów . Wyposażenie występujące w standardzie z pewnością powinno zadowolić kupującego a lista dodatków ( czujnik deszczu, czujnik zmierzchu , lampy ksenonowe, nawigacja, sygnalizacja uszkodzenia opony itp. ) jest bardzo długa i w razie potrzeby można auto bezproblemowo doposażyć oczywiście za dodatkowa często nie małą opłatą. Niemiecki koncern od dłuższego czasu jest liczącym się graczem, który zdobywa coraz więcej chętnych na zakup swoich samochodów które przy okazji wyznaczają trendy rozwoju motoryzacji i są często niedoścignionym wzorem za którym podążają inni producenci. Nadwozie nowego Polo jest przestronne i ciekawie zaprojektowane a co najważniejsze dłuższe, szersze i niższe od poprzednika. W kabinie VW Polo pasażerowie mogą cieszyć się dużą ilością miejsca zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie oraz podróżną na wygodnych sprężystych fotelach w bardzo komfortowych warunkach. Polo jest dobrze zestrojony i świetnie prowadzi się na zakrętach oraz posiada precyzyjny układ kierowniczy zapewniający wiele frajdy na dobrej drodze przy szybko pokonywanych zakrętach a w razie potrzeby potrafi nieprawdopodobnie doskonale zahamować. Testowany egzemplarz Polo posiada ponadto świetny benzynowy silnik o niewielkiej pojemności tylko 1.2 l, ale turbodoładowanie pozwala na wygenerowanie mocy 105 KM, który nie tylko pozwoli na swobodne i dynamiczne przemieszczanie się, ale również na bardzo oszczędne zużycie paliwa i niezły sprint do 100 km/h. To ciekawy i dobrze przemyślany model który stanowi dobrą propozycję a kupując VW Polo w salonie można dodatkowo cieszyć się łatwą odsprzedażą w przyszłości ze względu na dużą popularność i prestiż marki, odzwierciedlony w cenie ( w wersji podstawowej z silnikiem 1.2 TSI to wydatek minimum 54.720 zł ) w zamian za którą otrzymujemy bardzo atrakcyjny i pozbawiony uciążliwych mankamentów samochód korzystający ze sprawdzonych rozwiązań koncernu VW oraz 2 letnią gwarancją mechaniczną i na lakier oraz 12 letnią na perforację. Test Volkswagen Polo 1.2 TSI (105 KM) przeprowadzony w 2011 roku.
PRZYSPIESZENIE
2,2 s9,5 s — s
ELASTYCZNOŚĆ
(6 bieg) 14,3 s (5 bieg) 10,2 s
SILNIK
Silnik benzynowy, turbodoładowany umieszczony z przodu, 4 zawory na cylinder, szesnastozaworowy.
Pojemność [cm3]
1197
Średnica x skok [mm]
71,0×75,6
Stopień sprężania
10,0
Moc [KM/Obr./min]
105/5000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min]
175/1550-4100
Skrzynia biegów
6 biegów, manualna
Napęd
przód
Prędkość maksymalna [km/h]
190
ŚREDNICA ZAWRACANIA
Średnica zawracania [m]
10,5
NADWOZIE
Długość [mm]
3970
Wysokość [mm]
1462
Szerokość [mm]
1682
Rozstaw osi [mm]
2470
Rozstaw kół przód/tył [mm]
1463/1456
Średnica zawracania [m]
10,5
Pojemność bagażnika [l]
280/952
Zbiornik paliwa [l]
45
Masa własna/ładowność [kg]
1128/442
Masa przyczepy z hamulcem/bez [kg]
1200/540
PODWOZIE
Zawieszenie przód
McPherson
Zawieszenie tył
oś. zespolona
Hamulce przód/tył
tarcze went. / tarcze
Ogumienie
215/45 R16
SPALANIE
Minimalne [l/100 km]
—
Fabryczne zużycie paliwa [l/100 km]
średnie 5,3/trasa 4,5/ miasto 6,8
Średnie testowe [l/100 km]
6,6
Zasięg [km]
682
HAŁAS WEWNĄTRZ
50 km/h
59 dB (A)
100 km/h
64 dB (A)
130 km/h
67 dB (A)
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju
71 dB/39 dB (A)
DROGA HAMOWANIA
Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
—
Hamulce zimne [m]
34,7
Hamulce gorące [m]
35,2
Uwaga! Ten serwis używa Cookies i podobnych technologii
(brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Więcej przeczytasz w zakładce polityka prywatności poniżej