Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion (163 KM)

DANE TECHNICZNE Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion (163 KM)

Model Volkswagen Amarok to ciekawy samochód typu pickup, którego popularność w Polsce rośnie. Model jest w sprzedaży od 2010 roku. Testowany egzemplarz wykorzystuje renomę i prestiż niemieckiego producenta związane z branżą motoryzacyjną. Model Volkswagen Amarok to największy pick-up w swojej klasie, posiadający sprawdzone i solidne rozwiązania techniczne. Konstruktorzy uzbroili model Volkswagen Amarok w testowanym modelu w podwójną kabinę oraz pakę o następujących dostępnych wymiarach załadunku szerokość 162 cm wysokość 51 cm i długość 156 cm. Paka o ładowności 796 kg zmniejsza wielkość podwójnej kabiny dostępnej dla pasażerów pomimo dużych rozmiarów modelu. Warto tu jednak nadmienić, że model Volkswagen Amarok posiada największą przestrzeń w środku zarówno na tylnej kanapie jak i z przodu (najszersza i najwyższa przestrzeń). Z przodu kierowca siedzi na wygodnym, twardym dobrze wyprofilowanym fotelu mając komfortową pozycję. Konsola centralna zachowuje standardy wysokiej ergonomii, bardzo dobrze wygląda oraz posiada materiały jak i sposób obsługi rodem z aut osobowych Volkswagena. Testowany egzemplarz posiada silnik diesla biturbo common rail o pojemności 1968 cm3 i mocy 163 KM, który generuje moment 400 Nm. Volkswagen Amarok ma w ofercie dwa rodzaje napędu stały 4×4 lub z dołączanym przodem. Napęd stały 4×4 wykorzystuje centralny dyferencjał typu Torsen jednak nie ma reduktora a model z dołączanym napędem posiada reduktor. Opcjonalnie blokada mostu. Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion Highline to solidny i korzystający ze sprawdzonych rozwiązań model pick-upa, nie tak dawno zaprojektowany. Warte podkreślenia są także wysiłki konstruktorów Amaroka do zapewnienia wygody jazdy pozostawiając wymóg załadunku. Pochwała też za bardzo precyzyjny układ kierowniczy dający poczucie panowania nad pick-upem. Wysiłki docenią kierowcy na dłuższych i nie tylko asfaltowych trasach, gdyż jeździ się modelem Volkswagen Amarok jak na tą klasę samochodów bardzo wygodnie z dobrze filtrowanymi mankamentami nawierzchni. Testowany egzemplarz jest w sprzedaży od 2010 roku, posiada dobre wyposażenie, choć za elementy takie jak nawigacja satelitarnej, czujniki cofania czy skórzana tapicerka trzeba trochę dopłacić, za to cena wyjściowa modelu jest korzystna ( cena 163 konnego turbodiesla Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion w wersji podstawowej to wydatek minimum 107.780 zł) szkoda że w ślad za ceną jest tylko 2 letnia gwarancja nie rekompensowana przeglądami co 30 tys. km. Młodość modelu i zastosowane rozwiązania upodobniające tego pick-upa do SUV-a powodują, że  model Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion który korzysta z niemieckiej solidności oraz prestiżu marki zaczyna być postrzegany i sprzedawany wśród pickupów w Polsce. Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 4Motion (163 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


4,5 s
                       11,8 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ


(6 bieg) 15,3 s   (5 bieg) 10,5 s

 

SILNIK

Silnik diesla biturbo common rail, umieszczony wzdłużnie, 4 zawory na cylinder.

 

Pojemność [cm3] 1968
Średnica x skok [mm] 81,0×95,5
Stopień sprężania
Moc [KM/Obr./min] 163/4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 400/1500
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 181

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 13,0

NADWOZIE

Długość [mm] 5254
Wysokość [mm] 1834
Szerokość [mm] 1944
Rozstaw osi [mm] 3100
Rozstaw kół przód/tył [mm] –/–
Średnica zawracania [m] 13,0
Pojemność bagażnika paka szer./wys./długość [cm] 162/156/152
Zbiornik paliwa [l] 80
Masa własna/ładowność [kg] 1993/796
Masa przyczepy z hamulcami [kg] 2800

PODWOZIE

Zawieszenie przód wahacze poprzeczne
Zawieszenie tył resory piórowe
Hamulce przód/tył tarcze went. / bębny
Ogumienie 245/65 R17

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Średnie wg. producenta miasto/trasa/ cykl mieszany [l/100 km] 9,7/7,0/7,9
Średnie testowe [l/100 km] 9,1
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 59 dB (A)
100 km/h 67 dB (A)
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 40,0
Hamulce gorące [m] 39,2