Test Toyota Hilux 3.0 D-4D (171 KM)

DANE TECHNICZNE Test Toyota Hilux 3.0 D-4D (171 KM)

Model Toyota Hilux to bardzo popularny samochód typu pickup w Polsce. Model jest w sprzedaży od 2006 roku. Testowany egzemplarz wykorzystuje renomę i prestiż japońskiego producenta związane z branżą motoryzacyjną oraz doświadczenia z produkcji tego typu pojazdów, które Toyota produkuje od wielu lat np. na rynek USA m.in. Toyota Tacoma, Toyota Tundra, Toyota 4Runner, Toyota Highlander czy wreszcie najbardziej znana na świecie Toyota Landcruiser produkowana od 60 lat. Model Toyota Hilux to pick-up klasyk, posiadający proste i solidne rozwiązania techniczne, ramę oraz sztywną oś z tył. Konstruktorzy uzbroili model Toyota Hilux w testowanym modelu w podwójną kabinę oraz pakę o następujących dostępnych wymiarach załadunku szerokość 152 cm wysokość 45 cm i długość 152 cm. Paka o ładowności 910 kg zmniejsza znacząco wielkość podwójnej kabiny dostępnej dla pasażerów pomimo dużych rozmiarów modelu. Jest na tyle wąsko, że trzy standardowe osoby z tył nie usiądą wygodnie w dodatku na typowym pionowym oparciu kanapy. Z przodu jest dużo lepiej kierowca siedzi na miękkim fotelu pokrytym skórą, trochę brakuje podparcia na zakrętach. Konsola centralna zachowuje standardy ergonomii, nieźle wygląda oraz posiada dobrze spasowane plastiki. Testowany egzemplarz posiada silnik turbodiesla common rail o pojemności 2982 cm3 i mocy 171 KM, który generuje moment 343 Nm. Toyota Hilux ma stały napęd tylnych kół, bez centralnego dyferencjału. W trudnym terenie po jakim może poruszać się pick-up Toyoty można wykorzystać reduktor. Natomiast na luźnym podłożu jest dołączany za pomocą dźwigni napęd przednich kół. Toyota Hilux 3.0 D-4D SR5 to solidny i korzystający ze sprawdzonych rozwiązań model pick-upa, zaprojektowany dobrze do zadań przed jakimi postawił go producent. Warte podkreślenia są także miękkie nastawy zawieszenia co docenią kierowcy na dłuższych i nie w pełni asfaltowych trasach, gdyż- jeździ się Toyotą Hilux wygodnie.  Testowany egzemplarz jest w sprzedaży już od 2006 roku, posiada dobre wyposażenie, choć za elementy takie jak nawigacja satelitarnej, czujniki cofania czy skórzana tapicerka trzeba trochę dopłacić, a cena wyjściowa modelu nie jest niska ( cena 171 konnego turbodiesla Toyota Hilux 3.0 D-4D w wersji podstawowej to wydatek minimum 130.190 zł) nie rekompensuje jej 3 letnia gwarancja i przeglądy co 15 tys. km. Wysoka cena nie przeszkadza jednak, aby model Toyota Hilux 3.0 D-4D, który korzysta z japońskiej solidności oraz prestiżu marki był jednym z najlepiej sprzedawanych pickupów w Polsce. Test Toyota Hilux 3.0 D-4D (171 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


4,8 s
                       11,3 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ


(5 bieg) 14,0 s   (4 bieg) 9,5 s

 

SILNIK

Silnik turbodiesla common rail, umieszczony wzdłużnie, 4 zawory na cylinder.

 

Pojemność [cm3] 2982
Średnica x skok [mm] 96,0×103,0
Stopień sprężania 17,9
Moc [KM/Obr./min] 171/3600
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 343/1400
Skrzynia biegów 5 biegów, manualna
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 170

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 13,3

NADWOZIE

Długość [mm] 5255
Wysokość [mm] 1810
Szerokość [mm] 1835
Rozstaw osi [mm] 3085
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1540/1540
Średnica zawracania [m] 13,3
Pojemność bagażnika paka szer./wys./długość [cm] 152/45/152
Zbiornik paliwa [l] 80
Masa własna/ładowność [kg] 1850/910
Masa przyczepy z hamulcami [kg] 2500

PODWOZIE

Zawieszenie przód wahacze poprzeczne
Zawieszenie tył resory piórowe
Hamulce przód/tył tarcze went. / bębny
Ogumienie 265/65 R17

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Średnie wg. producenta miasto/trasa/ cykl mieszany [l/100 km] 10,3/7,1/8,3
Średnie testowe [l/100 km] 9,1
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 61 dB (A)
100 km/h 69 dB (A)
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 41,4
Hamulce gorące [m] 41,4