Dane techniczne aut i auto testy czyli jak wybrać auto na każdą okazję i dla każdego. Dane techniczne samochodów i wieści ze świata motoryzacji.
Test Skoda Octavia Tour Combi 1.6 (102 KM)
DANE TECHNICZNE Test Skoda Octavia Tour Combi 1.6 (102 KM)
Model Skoda Octavia to bardzo popularny samochód w Polsce, który jest już w sprzedaży kilka ładnych lat. Model Skody II generacji w wersji Tour, który wszedł na rynek polski w 2011 roku dedykowany jest dla osób którym nie zależy na najnowszych rozwiązaniach i designie. Model to pozostawiona w ofercie przez producenta Skoda Octavia sprzed liftingu nazwana Tour. Model nadal jest bardzo atrakcyjny choć trochę opatrzony i w tym właśnie jest jego plus, posiada bowiem sprawdzone i optymalne do bólu tanie rozwiązania takie jak funkcjonalność, potężne wnętrze, sprawdzony silnik do którego można otrzymać instalację LPG i użytkować bardzo, bardzo tanio. Testowany egzemplarz Skody Octavii jest w wersji kombi i jest dedykowany dla oszczędnych i bez cienia emocji, za sprawa nudnego wnętrza i silnika o słabych osiągach za to niezwykle oszczędnego i trwałego. Brak tu też skomplikowanej i najnowocześniejszej techniki np. brak nawigacji, klimatyzacja tylko manualna, brak ESP w standardzie, radioodtwarzacz za dopłatą, światła przeciwmgielne za dopłatą, opony 15 calowe obniżające koszty zakupu ogumienia itp. Nie dziwi takie posunięcie producenta, który ma nadzieje na zainteresowanie osób szukających samochodu sprawdzonego taniego i przestronnego o małych kosztach eksploatacji. Auto adresowane jest dla dla poszukujących dużego wnętrza i sporej ładowności – tutaj aż 675 kg oraz bagażnik mieszczący 605 litrów. Testowany egzemplarz posiada sprawdzony ośmiozaworowy silnik benzynowy 1.6 l o mocy 102 KM dobrze sprawujący się z instalacją gazową, która jest montowana na życzenie i tu uwaga – bez dodatkowej opłaty. Silnik nadaje się do spokojnej jazdy najlepiej w trasie, słabo reaguje na przyspieszenie, a przy wyższych obrotach zaczyna być hałaśliwy dlatego jeśli ktoś szuka emocji i wrażeń oraz lubi dynamiczna jazdę to auto nie jest dla niego. Octavia Tour Combi to przemyślany model, dedykowany do specyficznego odbiorcy któremu może zapewnić wygodną podróż i dużo miejsca oraz bardzo praktyczne bez emocji i fajerwerków wnętrze. Testowany egzemplarz jest w sprzedaży od 2011 roku, kupując Skodę Octavię Tour w salonie należy się cieszyć dobrą ceną i dodawaną na życzenie tanią w eksploatacji instalacją LPG ( cena 102 konnego 8-zaworowca 1.6 w wersji podstawowej to wydatek minimum 51.400 zł w wersji podstawowej ). Test Skoda Octavia Tour Combi 1.6 (102 KM) przeprowadzony w 2011 roku.
PRZYSPIESZENIE
4,0 s11,6 s — s
ELASTYCZNOŚĆ
(5 bieg) 14,5 s (4 bieg) 10,7 s
SILNIK
Silnik benzynowy w układzie poprzecznym, umieszczony z przodu, wtrysk wielopunktowy, 2 zawory na cylinder, 4-cylindrowy.
Pojemność [cm3]
1595
Średnica x skok [mm]
81,0×77,4
Stopień sprężania
10,5
Moc [KM/Obr./min]
102/5600
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min]
148/3800
Skrzynia biegów
5 biegów, manualna
Napęd
przód
Prędkość maksymalna [km/h]
189
ŚREDNICA ZAWRACANIA
Średnica zawracania [m]
10,2
NADWOZIE
Długość [mm]
4570
Wysokość [mm]
1470
Szerokość [mm]
1770
Rozstaw osi [mm]
2570
Rozstaw kół przód/tył [mm]
–/–
Średnica zawracania [m]
10,2
Pojemność bagażnika (5/2) osoby [l]
605/1655
Zbiornik paliwa [l]
55
Masa własna/ładowność [kg]
1285/675
Masa przyczepy z hamulcami / uciąg holowniczy [kg]
–/–
PODWOZIE
Zawieszenie przód
McPherson
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Hamulce przód/tył
tarcze / tarcze
Ogumienie
195/65 R15
SPALANIE
Minimalne [l/100 km]
—
Dane fabryczne [l/100 km]
miasto 9,7/trasa 5,6/średnio 7,2
Test [l/100 km]
miasto 8,7/trasa 6,0
Zasięg [km]
—
HAŁAS WEWNĄTRZ
50 km/h
58,8 dB (A)
100 km/h
65,3 dB (A)
130 km/h
—
Hałas na zewnątrz
—
DROGA HAMOWANIA
Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
—
Hamulce zimne nieobciążony [m]
37,6
Hamulce gorące obciążony [m]
37,8
Uwaga! Ten serwis używa Cookies i podobnych technologii
(brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Więcej przeczytasz w zakładce polityka prywatności poniżej