Test Skoda Octavia Tour Combi 1.6 (102 KM)

DANE TECHNICZNE Test Skoda Octavia Tour Combi 1.6 (102 KM)

Model Skoda Octavia to bardzo popularny samochód w Polsce, który jest już w sprzedaży kilka ładnych lat. Model Skody II generacji w wersji Tour, który wszedł na rynek polski w 2011 roku dedykowany jest dla osób którym nie zależy na najnowszych rozwiązaniach i designie. Model to pozostawiona w ofercie przez producenta Skoda Octavia sprzed liftingu nazwana Tour. Model nadal jest bardzo atrakcyjny choć trochę opatrzony i w tym właśnie jest jego plus, posiada bowiem sprawdzone i optymalne do bólu tanie rozwiązania takie jak funkcjonalność, potężne wnętrze, sprawdzony silnik do którego można otrzymać instalację LPG i użytkować bardzo, bardzo tanio. Testowany egzemplarz Skody Octavii jest w wersji kombi i jest dedykowany dla oszczędnych i bez cienia emocji, za sprawa nudnego wnętrza i silnika o słabych osiągach za to niezwykle oszczędnego i trwałego. Brak tu też skomplikowanej i najnowocześniejszej techniki np. brak nawigacji, klimatyzacja tylko manualna, brak ESP w standardzie, radioodtwarzacz za dopłatą, światła przeciwmgielne za dopłatą,  opony 15 calowe obniżające koszty zakupu ogumienia itp. Nie dziwi takie posunięcie producenta, który ma nadzieje na zainteresowanie osób szukających samochodu sprawdzonego taniego i przestronnego o małych kosztach eksploatacji. Auto adresowane jest dla dla poszukujących dużego wnętrza i sporej ładowności – tutaj aż 675 kg oraz bagażnik mieszczący 605 litrów. Testowany egzemplarz posiada sprawdzony ośmiozaworowy silnik benzynowy 1.6 l o mocy 102 KM dobrze sprawujący się z instalacją gazową, która jest montowana na życzenie i tu uwaga – bez dodatkowej opłaty. Silnik nadaje się do spokojnej jazdy najlepiej w trasie, słabo reaguje na przyspieszenie, a przy wyższych obrotach zaczyna być hałaśliwy dlatego jeśli ktoś szuka emocji i wrażeń oraz lubi dynamiczna jazdę to auto nie jest dla niego. Octavia Tour Combi to przemyślany model, dedykowany do specyficznego odbiorcy któremu może zapewnić wygodną podróż i dużo miejsca oraz bardzo praktyczne bez emocji i fajerwerków wnętrze. Testowany egzemplarz jest w sprzedaży od 2011 roku, kupując Skodę Octavię Tour w salonie należy się cieszyć dobrą ceną i dodawaną na życzenie tanią w eksploatacji instalacją LPG ( cena 102 konnego 8-zaworowca 1.6 w wersji podstawowej to wydatek minimum 51.400 zł w wersji podstawowej ). Test Skoda Octavia Tour Combi 1.6 (102 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


4,0 s
                       11,6 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ


(5 bieg) 14,5 s   (4 bieg) 10,7 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy w układzie poprzecznym, umieszczony z przodu, wtrysk wielopunktowy, 2 zawory na cylinder, 4-cylindrowy.

 

Pojemność [cm3] 1595
Średnica x skok [mm] 81,0×77,4
Stopień sprężania 10,5
Moc [KM/Obr./min] 102/5600
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 148/3800
Skrzynia biegów 5 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 189

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 10,2

NADWOZIE

Długość [mm] 4570
Wysokość [mm] 1470
Szerokość [mm] 1770
Rozstaw osi [mm] 2570
Rozstaw kół przód/tył [mm] –/–
Średnica zawracania [m] 10,2
Pojemność bagażnika (5/2) osoby [l] 605/1655
Zbiornik paliwa [l] 55
Masa własna/ładowność [kg] 1285/675
Masa przyczepy z hamulcami / uciąg holowniczy [kg] –/–

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPherson
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze / tarcze
Ogumienie 195/65 R15

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Dane fabryczne [l/100 km] miasto 9,7/trasa 5,6/średnio 7,2
Test [l/100 km] miasto 8,7/trasa 6,0
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 58,8 dB (A)
100 km/h 65,3 dB (A)
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne nieobciążony [m] 37,6
Hamulce gorące obciążony [m] 37,8