Test Skoda Octavia 1.4 TSI (122 KM)

DANE TECHNICZNE Skoda Octavia 1.4 TSI (122 KM)

Model Skoda Octavia to model który zdobył uznanie i prestiż wśród polskich klientów za sprawą sprawdzonych rozwiązań grupy VW i korzystnej ceny.  Nowa testowana wersja nie jest jednak autem do szybkiego pokonywania zakrętów, zawieszenie Octavii skrojone jest optymalnie pod względem komfortu a dawka sportowych doznań podczas bardzo szybkiego pokonywania zakrętów wyraźnie pokazuje gdzie leżą granice możliwości samochodu. Nadrabia poczuciem przestrzeni czy wielkością bagażnika oraz brakiem szumów i wygodnymi fotelami czyli wszystkim za co cenią kierowcy ten model. Testowany egzemplarz z silnikiem 1.4 TSI o mocy 122 KM mieścił w sobie najbardziej wysublimowaną technikę wykorzystująca nowoczesne rozwiązania i modny ostatnio niewielki silnik turbo. Test Skoda Octavia 1.4 TSI (122 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


2,3 s
                       9,7 s                       16,2 s

ELASTYCZNOŚĆ



(5 bieg) 12,0 s   (4 bieg) 8,5 s

(6 bieg) 15,9 s   (5 bieg) 11,1 s


SILNIK

Silnik benzynowy, czterocylindrowy, umieszczony z przodu, 4 zawory na cylinder, turbodoładowanie, wielopunktowy wtrysk paliwa.

 

Pojemność [cm3] 1390
Średnica x skok [mm] –x–
Stopień sprężania
Moc [KM/Obr./min] 122/5000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 200/1500
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 203

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,0/10,9

NADWOZIE

Długość [mm] 4569
Wysokość [mm] 1445
Szerokość [mm] 1769
Rozstaw osi [mm] 2575
Rozstaw kół przód/tył [mm]
Średnica zawracania [m] 11,0/10,9
Pojemność bagażnika [l] 560/1430
Zbiornik paliwa [l] 55
Masa własna/ładowność [kg] 1332/578
Masa przyczepy [kg]

PODWOZIE

Zawieszenie przód
Zawieszenie tył
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 205/55 R 16 V

SPALANIE

Minimalne [l/100 km] 5,6
Maksymalne [l/100 km]
Średnie [l/100 km] 8,5
Zasięg [km] 647

HAŁAS WEWNĄTRZ

80 km/h 65 dB (A)
100 km/h 69 dB (A)
130 km/h 71 dB (A)
160 km/h 73 dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m]/ zimne nieobciążony [m] 39,0/38,2
Hamulce gorące [m] 39,3