Test Skoda Fabia 1.2 TSI (105 KM)

DANE TECHNICZNE Test Skoda Fabia 1.2 TSI (105 KM)

Model Skoda Fabia to bardzo popularny samochód w Polsce w klasie aut miejskich, który jest już w sprzedaży kilka ładnych lat. Model Skody Fabii w obecnej wersji wszedł na rynek polski w 2007 roku. W roku 2010 i pierwszej połowie roku 2011 cieszył się wielką popularnością i bardzo dobrą sprzedażą za sprawą sprawdzonych rozwiązań i przystępnej ceny. Model nadal jest atrakcyjny choć trochę opatrzony. Testowany egzemplarz Skody Fabia jest w wersji Monte Carlo i jest dedykowany dla nieco zasobniejszych kierowców szukających emocji, świetnego silnika o dobrych parametrach i osiągach. Model w tej wersji wyróżnia się czarnymi dodatkami. Posiada też możliwość dobrego doposażenia samochodu w skomplikowaną i najnowocześniejszą technikę za dopłatą (podgrzewane fotele, klimatyzacja automatyczna, kurtyny, ESP, itp.), gdyż w standardzie posiada wyposażenie podobne jak oferuje konkurencja tj. komputer, światła przeciwmgielne, czujniki parkowania, elektryczne podgrzewane lusterka i elektryczne szyby. Nie dziwi takie posunięcie producenta, który ma nadzieje na zainteresowanie osób szukających samochodu sprawdzonego taniego i przestronnego który musi dopłacić za chciejstwa. Auto adresowane jest dla dla poszukujących auta z lekkim pazurkiem do sprawnego przemieszczania się o wystarczającym w tej klasie bagażniku i spalającego przyzwoite ilości paliwa. Testowany egzemplarz posiada bardzo żywy silnik benzynowy o niewielkiej pojemności 1.2 l wspomagany wtryskiem bezpośrednim i turbosprężarką o mocy 105 KM dobrze sprawujący się w tym modelu za sprawa niezłego momentu 175 Nm w niskim zakresie obrotów 1550 obr. Dlatego przy niskiej masie modelu auto ochoczo przyspiesza niezależnie od wrzuconego akurat biegu i pomimo tylko 5 biegowej skrzyni nie pali dużo i jest przyjemnie elastyczne. Silnik nadaje się też do spokojnej oszczędnej jazdy a gdy trzeba dobrze reaguje na przyspieszenie, a jeśli kierowca szuka emocji i wrażeń oraz lubi dynamiczna jazdę to auto jest dla niego skoda lubi krętą trasę przyspieszenia i łuki. Skoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo to przemyślany model, dedykowany do specyficznego odbiorcy któremu może zapewnić oszczędną wygodną podróż, a gdy zechce troszkę emocji i adrenaliny. Model prowadzi się pewnie, jest twardo zestrojony tylko zawieszenie Skody pracując cicho ma kłopoty z nierównościami i dziurawymi drogami. Testowany egzemplarz Fabii jest w sprzedaży od 2007 roku, kupując te konkretną wersję w salonie należy się cieszyć dobrym silnikiem i tanią eksploatacją, ale ceną już mniej  ( cena 105 konnego modelu z silnikiem 1.2 TSI w wersji podstawowej to wydatek minimum 43.850 zł w wersji podstawowej ), co poprzez dołożenie kilku dodatków np. klimatyzacji automatycznej czy ESP można łatwo znacznie zwiększyć. Takiego wydatku nie rekompensuje ani 2 letnia gwarancja ani przeglądy co 30.000 km. Test Skoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo (105 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


3,3 s
                       10,0 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ


(5 bieg) 13,5 s   (4 bieg) 9,1 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy turbodoładowany w układzie poprzecznym, umieszczony z przodu, wtrysk bezpośredni.

 

Pojemność [cm3] 1197
Średnica x skok [mm] 71,0×75,6
Stopień sprężania 10,0
Moc [KM/Obr./min] 105/5000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 175/1550
Skrzynia biegów 5 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 191

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 10,0

NADWOZIE

Długość [mm] 4000
Wysokość [mm] 1498
Szerokość [mm] 1642
Rozstaw osi [mm] 2451
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1417/1410
Średnica zawracania [m] 10,0
Pojemność bagażnika [l] 315/1180
Zbiornik paliwa [l] 45
Masa własna/ładowność [kg] 1055/530
Masa przyczepy z hamulcami [kg] 1000

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPherson
Zawieszenie tył belka skrętna
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 205/45 R16

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Dane fabryczne miasto/trasa/mieszany  [l/100 km] 6,8/4,5/5,3
Test miasto/trasa [l/100 km] 7,4/5,2
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 60,3 dB (A)
100 km/h 67,1 dB (A)
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne nieobciążony [m] 36,8
Hamulce gorące obciążony [m] 37,6