Dane techniczne aut i auto testy czyli jak wybrać auto na każdą okazję i dla każdego. Dane techniczne samochodów i wieści ze świata motoryzacji.
Test Range Rover Evoque SD4 (190 KM)
DANE TECHNICZNE Test Range Rover Evoque SD4 (190 KM)
Model Range Rover Evoque to nowość 2011 roku, jako auto adresowane dla coraz większego grona fanów kompaktowego SUV-a i to model powstały w firmie o wspaniałych tradycjach w budowie aut terenowych. Model jest pierwszym modelem zaprojektowanym pod dyktando nowego niepowtarzalnego designu i z duchem nowych powstających jak grzyby po deszczu SUV-ów i Crossoverów. Testowany egzemplarz posiada silnik turbodiesla 2.2 litra korzystający z wtrysku common rail o mocy 190 KM oraz automatyczną 6 biegową skrzynię. Wysoki moment i nowoczesny silnik zapewnia dobre osiągi i przyzwoite spalanie. To ciekawy i dobrze przemyślany model, który zapewni pasażerom, wygodną podróż z wykorzystaniem wszystkich zdobyczy techniki i potężnego bagażnika. W Evogue producent zastosował bardzo oryginalny design oraz tworzywa i materiały wysokiej jakości, jest też wymagana przestrzeń oraz świetne i efektownie zaprojektowane a do tego wygodne kubełkowe fotele, za które trzeba dodatkowo słono dopłacić ale na pewno warto. Z tył może troszkę brakować miejsca na nogi. Evoque w trybie jazdy z ustawieniami sport jest nieco nerwowy a zawieszenie robi się sztywne choć ogólnie ani nie jest wygodne ani twarde ot taki kompromis środka. Range Rover nie ma stałego napędu na wszystkie koła ( tylna oś jest dołączana ). Projektanci Range Rover-a Evoque bardzo się napracowali gdyż SUV jest jedyny w swoim rodzaju i nie można go pomylić z żadnym innym produkowanym obecnie samochodem. Niestety wszystkie te prace poświęcone Evoque oraz ciekawie zaprojektowane wnętrze i wyposażenie dedykowane są dla wąskiego grona bardzo zamożnych osób ze względu na niezrozumiałą bardzo wysoka cenę zakupu. Testowany egzemplarz ze 190 konnym silnikiem diesla ( będący w sprzedaży od 2011 roku w salonie w wersji podstawowej to wydatek minimum 236.520 zł przy kursie euro=4,5 zł ), choć w zamian otrzymujemy niezwykle ciekawy i oryginalny oraz dobrze wyposażony samochód korzystający ze sprawdzonych rozwiązań legendarnego producenta aut terenowych. Test Range Rover Evoque SD4 (190 KM) przeprowadzony w 2011 roku.
PRZYSPIESZENIE
2,8 s8,6 s — s
ELASTYCZNOŚĆ
(aut.) 7,0 s (aut.) 5,1 s
SILNIK
Silnik turbo diesla, common rail, umieszczony z przodu, w układzie poprzecznym, cztery zawory na cylinder, szesnasto zaworowy.
Pojemność [cm3]
2179
Średnica x skok [mm]
85,0×96,0
Stopień sprężania
15,8
Moc [KM/Obr./min]
190/3500
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min]
420/1750
Skrzynia biegów
6 biegów, automatyczna
Napęd
4×4
Prędkość maksymalna [km/h]
200
ŚREDNICA ZAWRACANIA
Średnica zawracania [m]
11,3
NADWOZIE
Długość [mm]
4370
Wysokość [mm]
1640
Szerokość [mm]
1970
Rozstaw osi [mm]
2660
Rozstaw kół przód/tył [mm]
1625/1630
Średnica zawracania [m]
11,3
Pojemność bagażnika (5/2) osoby [l]
575/1445
Zbiornik paliwa [l]
60
Masa własna/ładowność [kg]
1765/500
Masa przyczepy [kg]
1800
PODWOZIE
Zawieszenie przód
wahacz poprzeczny
Zawieszenie tył
oś. wielowahaczowa
Hamulce przód/tył
tarcze went. / tarcze
Ogumienie
235/55 R19
SPALANIE
Testowe [l/100 km]
miasto 9,0/ trasa 7,0
Maksymalne [l/100 km]
—
Dane producenta [l/100 km]
średnie 6,4/trasa 5,7/ miasto 7,9
Zasięg [km]
—
HAŁAS WEWNĄTRZ
50 km/h
59,1 dB (A)
100 km/h
66,5 dB (A)
130 km/h
—
Hałas na zewnątrz
—
DROGA HAMOWANIA
Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
—
Hamulce zimne nieobciążony [m]
37,2
Hamulce gorące obciążony [m]
37,5
Uwaga! Ten serwis używa Cookies i podobnych technologii
(brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Więcej przeczytasz w zakładce polityka prywatności poniżej