Test Porsche Panamera 4 (300 KM)

DANE TECHNICZNE Test Porsche Panamera 4 (300 KM)

Model Porsche Panamera to agresywnie wyglądające jedno z ciekawszych aut sportowych jakie się pojawiły w 2010 roku. Wszystko za sprawą nie tylko marki legendy, ale ciekawego jak na Porsche silnika V6 oraz napędu na cztery koła,  oraz możliwości jakie posiada model Porsche Panamera4, może bowiem pomieścić czworo pasażerów. Testowany egzemplarz uzbrojony w silnik 3,6 litra V6 o mocy 300 KM generujący 400 Nm momentu obrotowego rozdzielanego na cztery koła za pomocą automatycznej 7 biegowej dwusprzęgłowej skrzyni PDK pomimo dużej wagi nieźle przyspiesza. Porsche Panamera świetnie nadaje się do jazdy przez cały rok zarówno jako samochód na wakacje jak i samochód na co dzień. Jak przystało na samochód marki Porsche auto ma doskonałe właściwości jezdne, świetny układ napędowy i jest ponad standardowo wyposażone oraz wykorzystuje materiały wysokiej jakości. Jak przystało na Porsche materiały są świetnie spasowane i pomimo mnogości przycisków po krótkim czasie zaskakująco łatwo można się przyzwyczaić i odnaleźć. Gro przełączników i nastaw ustawiono wokół skrzyni biegów na konsoli środkowej gdzie można regulować np. : ogrzewanie i wentylację foteli, ustawienia systemu PASM ( aktywne zawieszenie ) oraz sztywność i prześwit a także system PSM ( odpowiednik ESP ) czy wreszcie system start & stop, rolety czy spoiler. Za sprawą prestiżu marki Porsche oraz odważnego i solidnie przemyślanego projektu oraz niezłej przestronności i pojemności wnętrza np. poprzez składane siedzenia model ma szansę stać się przebojem rynkowym. Oczywiście jeśli można mówić w takich kategoriach przy samochodzie dla najbogatszych choć trzeba przyznać, że zastosowane ekonomicznego silnika V6, który ładnie brzmi i przyzwoicie pali za wersję podstawową zapłacimy minimum 327.000 złotych nie jest tak dużo jak moglibyśmy się po Porsche spodziewać. W testowanym modelu Porsche Panamera4 3,6 4×4 mając do dyspozycji droższy napęd 4×4 ze skrzynią PDK ( napęd 4×4 ze skrzynią dwu sprzęglową PDK to znaczna dopłata ). Test Porsche Panamera 4 (300 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


2,0 s
                       5,8 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ



(aut. bieg) — s (aut. bieg) — s

 

SILNIK

Silnik benzynowy, V6 w układzie wzdłużnym, 24 zawory, 4 na cylinder, zasilanie wtrysk bezpośredni.

 

Pojemność [cm3] 3605
Średnica x skok [mm] 96,0×83,0
Stopień sprężania 12,5
Moc [KM/Obr./min] 300/6200
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 400/3750
Skrzynia biegów 7 biegów, automat. (PDK)
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 257

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 12,0

NADWOZIE

Długość [mm] 4970
Wysokość [mm] 1418
Szerokość [mm] 1931
Rozstaw osi [mm] 2920
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1658/1662
Średnica zawracania [m] 12,0
Pojemność bagażnika [l] 445/1263
Zbiornik paliwa [l] 80
Masa własna/ładowność [kg] 1895/505
Masa przyczepy [kg] 2200

PODWOZIE

Zawieszenie przód wahacze podwójne
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze went./tarcze went.
Ogumienie przód/tył 245/50 R18/ 275/45 R18

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
wg. producenta trasa/miasto/mieszany [l/100 km] 7,2/12,8/9,6
Zużycie paliwa test miasto/trasa [l/100 km] 14,5/10,4
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 63,4 dB
100 km/h 65,2 dB
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 34,4
Hamulce gorące [m] 34,1