Test Porsche Cayenne Turbo (500 KM)

DANE TECHNICZNE Test Porsche Cayenne Turbo (500 KM)

Model Porsche Cayenne Turbo to agresywnie wyglądający super sportowy i bardzo prestiżowy SUV. Wszystko za sprawą nie tylko potężnego silnika V8 oraz napędu na cztery koła, ale przede wszystkim tego, że model Porsche Cayenne może pomieścić więcej niż dwóch pasażerów zachowując atuty auta sportowego pomimo ponad dwóch ton wagi. Testowany egzemplarz uzbrojony w silnik 4,8 litra V8 o mocy 500 KM generujący 700 Nm momentu obrotowego rozdzielanego na cztery koła za pomocą automatycznej 8 biegowej skrzyni to prawdziwy dynamit na drodze. Porsche Cayenne świetnie nadaje się do jazdy przez cały rok zarówno jako samochód na wakacje jak i samochód na co dzień, to Porsche dla rodziny. Jak przystało na samochód marki Porsche auto ma doskonałe właściwości jezdne, świetny układ napędowy i jest ponad standardowo wyposażone oraz wykorzystuje materiały wysokiej jakości.  Środek jest wykonany bardzo perfekcyjnie, stacyjka jak to w Porsche jest po lewej stronie kierownicy, model posiada też rozbudowany tunel z przyciskami jak w Porsche Panamera. Seryjne sportowe fotele to klasa sama w sobie. Za sprawą prestiżu marki Porsche oraz odważnego i solidnie przemyślanego projektu oraz niezłej przestronności i pojemności wnętrza model ma szansę stać się przebojem rynkowym. Model wykorzystuje wszystkie wyczynowe możliwości jakie tkwią we wszystkich podzespołach modelu dlatego model Porsche Cayenne w wersji Turbo wygląda jak Porsche jeździ jak Porsche i niestety kosztuje jak Porsche. Oczywiście jeśli można mówić w takich kategoriach przy samochodzie za bagatela 626.600 złotych uwzględniając kurs euro=4,3682 zł. Warto tu nadmienić, iż model posiada bardzo dobre wyposażenie standardowe obejmujące prawie wszystkie istotne nowinki techniczne. Dodatkowo można jako opcje domówić ogrzewane fotele z przodu (2341 zł) i wentylowane fotele z przodu (6023 zł), obsługę bez kluczykową (5901 zł) oraz zestaw gł.mówiący (3530 zł). Dla fanów mocy i szybkości jest dostępny zestaw umożliwiający uzyskanie wyższej moc i momentu obrotowego, podniesienie mocy do 540 KM i momentu do 750 Nm za (79.064 zł) oraz doskonałe ceramiczne tarcze hamulcowe (46.940 zł). Ja widać opcje dodatkowe mogą bardzo łatwo zwiększyć wyjściową cenę za samochód, na pocieszenie zostaje 2 lata gwarancji mechaniczne, 12 lat gwarancji na perforację oraz 3 lata na lakier oraz opcja umożliwiająca przedłużenie gwarancji do 10 lat/200 tys. km za 6000 zł/rok przedłużana co 2 lata o następne 2 lata po przeglądzie. Test Porsche Cayenne Turbo (500 KM) przeprowadzony w 2012 roku.


PRZYSPIESZENIE


1,1 s
                      4,3 s                      14,9 s

ELASTYCZNOŚĆ



(aut. bieg) — s    (aut. bieg) — s

Porsche Cayenne Turbo silnik

SILNIK

Silnik benzynowy, V8 biturbo, 32 zawory, 4 na cylinder, zasilanie wtrysk bezpośredni.

 

Pojemność [cm3] 4806
Średnica x skok [mm] 96,0×83,0
Stopień sprężania 10,5
Moc [KM/Obr./min] 500/6000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 700/2250-4500
Skrzynia biegów 8 biegów, automat.
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 278

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,9

NADWOZIE

Długość [mm] 4846
Wysokość [mm] 1702
Szerokość [mm] 1954
Rozstaw osi [mm] 2895
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1661/1675
Średnica zawracania [m] 11,9
Pojemność bagażnika [l] 670/1705
Zbiornik paliwa [l] 100
Masa własna/ładowność [kg] 2170/710
Masa przyczepy z hamulcem/bez [kg] 3500/750

PODWOZIE

Zawieszenie przód podw. wahacze poprz.
Zawieszenie tył oś. wielowahaczowa
Hamulce przód/tył tarcze went. nawiercane/tarcze went. nawiercane
Ogumienie przód i tył w teście/seryjne 295/35 ZR21/ 265/50 R19

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Zużycie paliwa wg.producenta miast/trasa/średnie [l/100 km] 15,8/8,4/11,5
Zużycie paliwa testowe średnie [l/100 km] 16,4
Zasięg [km] 610

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 59,0 dB
100 km/h 64,0 dB
130 km/h 67,0 dB
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju 73,0/48,0 dB

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 33,5
Hamulce gorące [m] 34,4