Test Porsche Carrera S (400 KM)

DANE TECHNICZNE Test Porsche Carrera S (400 KM)

Model Porsche Carrera to nie model tylko historia motoryzacji a liczni fani tego modelu cieszą się z nowego modelu, który debiutował jesienią 2011 roku. Jeden z najbardziej znanych i cenionych model tego znanego niemieckiego producenta, który w swoim najnowszym wcieleniu jest samochodem jeszcze lepszym i bardziej dopracowanym pozostawiając pytanie co można jeszcze poprawić i dopracować w modelu, który jest ze wszech miar genialnym i często niedoścignionym wzorem samochodu sportowego. Porsche 911 Carrera S oznaczone kodem 991 jest dłuższe, niższe i bardziej muskularne od poprzednika. Nowe Porsche Carrera S w testowanym egzemplarzu posiada dwusprzęgłową 7 biegową automatyczną skrzynię PDK z możliwością wyboru trybu manualnego oraz posiada łopatki pod kierownicą. Model 911 Carrera S tradycyjnie posiada 6-cylindrowy silnik typu boxer o pojemności 3,8 l i umieszczony z tył generujący 400 KM mocy oraz 440 Nm momentu. Porsche 911 Carrera zawsze uznawane było za wzór zachowania na drodze i wspaniałe zachowanie podczas szybkiej jazdy, nie jest inaczej i tym razem z małym ale. Otóż co prawda nowy elektryczny system wspomagania jest niego trudniejszy jeśli chodzi o wyczucie samochodu od poprzednika – za sprawa niezwykłej lekkości obracania kierownica, ale jazda i możliwość manewrów i kontroli nad autem jeszcze nigdy nie była tak przewidywalna i prosta. Sportowe możliwości modelu poparte są świetnymi osiągami oraz zachowaniem podczas jazdy. Kierowcy pomagają liczne systemy wspomagania czyniąc z każdego nawet średniego kierowcy mistrza kierownicy. Zgodnie z tradycją stacyjkę Porsche umieszczono po lewej stronie kierownicy a dominującym elementem wśród wskaźników jest potężny obrotomierz. Nowością jest gadżet miernik przeciążeń. Sama obsługa wymaga pewnego przyzwyczajenia związanego z mnogością różnych przełączników. Jak to w Porsche materiały sa najwyższej jakości, niezwykle dobrze spasowane i zaprojektowane. Silnik pracuje stosunkowo cicho a gdy przekroczymy 6500 obr słychać dźwięk charakterystyczny na sportowych aut wyczynowych.

Model jak poprzednicy zapewnia przestronność z przodu oraz niewielki bagażnik wystarczający do komfortowej podróży. Design i stylistyka charakterystyczna dla Porsche, które trudno pomylić z innym modelem. Wyposażenie występujące w standardzie z pewnością powinno zadowolić kupującego a lista dodatków ( podgrzewane fotele, czujniki parkowania, czujniki deszczu , podgrzewana kierownica, nawigacja, tempomat itp. ) jest wystarczająca aby w razie potrzeby można auto bezproblemowo doposażyć oczywiście za dodatkowa często nie małą opłatą. Niemiecki koncern od dłuższego czasu jest liczącym się graczem, który zdobywa każdorazowo chętnych na zakup swoich sportowych samochodów które przy okazji wyznaczają trendy rozwoju motoryzacji i są często niedoścignionym wzorem za którym podążają inni producenci. Testowany egzemplarz Porsche 911 Carrera S to świetny i dobrze przemyślany model który stanowi dobrą propozycję dla bardzo zasobnego kupującego, który płaci za magię i prestiż od lat zawarty w nazwie Porsche Carrera a odzwierciedlony w cenie ( w wersji podstawowej z silnikiem 3,8 l to wydatek minimum 545.960 zł ) w zamian za którą otrzymujemy legendarny i pozbawiony wad samochód korzystający z sprawdzonych rozwiązań koncernu Porsche oraz 2 letnią gwarancją mechaniczną i 12 letnią na perforację. Test Porsche Carrera S (400 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


1,5 s
                       3,8 s                       13,2 s

ELASTYCZNOŚĆ



(aut. bieg) 2,4 s    (aut. bieg) 2,0 s

 

Porsche Carrera S silnik

Porsche Carrera S silnik

SILNIK

Silnik benzynowy, 6-cio cylindrowy typu boxer z tył, 4 zawory na cylinder.

 

Pojemność [cm3] 3800
Średnica x skok [mm] 102,0×77,5
Stopień sprężania 12,5
Moc [KM/Obr./min] 400/7400
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 440/5600
Skrzynia biegów 7 biegów, automat
Napęd tył
Prędkość maksymalna [km/h] 302

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 10,8/10,9

NADWOZIE

Długość [mm] 4491
Wysokość [mm] 1295
Szerokość z lusterkami/baz lusterek [mm] 1808/1978
Rozstaw osi [mm] 2450
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1538/1516
Średnica zawracania [m] 10,8/10,9
Pojemność bagażnika [l] 135
Zbiornik paliwa [l] 64
Masa własna/ładowność [kg] 1484/366
Masa przyczepy z hamulcem/bez [kg]

PODWOZIE

Zawieszenie przód wah.poprzeczny, kol.resorująca,stabilizator
Zawieszenie tył oś. wielowahaczowa
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze went.
Ogumienie przód/tył 245/35 R20 / 295/30 R20

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne zużycie paliwa średnie [l/100 km] 9,5
Średnie testowe [l/100 km] 12,6
Zasięg [km] 500

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 62 dB (A)
100 km/h 69 dB (A)
130 km/h 77 dB (A)
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju — dB/– dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 34,9
Hamulce gorące [m] 33,7