Test Peugeot RCZ 1.6 (200 KM)

DANE TECHNICZNE Peugeot RCZ 1.6 (200 KM)

Model Peugeot RCZ to bardzo ciekawy sportowy model koncernu z Francji. Model często nazywany „francuskim TT” zbudowany został wykorzystując własny styl i rozwiązania a nazwa ta wiąże się z dużym podobieństwem do starego modelu TT. Pod ciekawie uformowana blachą i szkłem na dachu sportowy Peugeot to dobrze znany kompakt 308. Jako ciekawostkę można podać, że model jako drugie auto osobowe w historii koncernu Peugeot nie jest oznaczone numeracją. Testowany egzemplarz z silnikiem 1.6 turbo o mocy 200 KM to rasowy i świetnie wyglądający oraz skrupulatnie przemyślany model ze sportowym zacięciem i stosownymi parametrami, silnik to konstrukcja opracowana wspólnie przez PSA i BMW. Auto dobrze brzmi i nieźle przyspiesza, zresztą posłuchajcie sami:

Za sprawą wykorzystania dobrego sprawdzone pomysłu model prezentuje się jako bardzo eleganckie i atrakcyjne coupe oraz budzi uznanie fanów motoryzacji i podobnie jak Audi TT posiada niewielki spoiler, którego zadanie to zwiększenie docisku tylnej osi. Kabina jest przestronna i wygodna, ale głównie z przodu. Peugeot dobrze wygląda i łatwo się prowadzi oraz posiada dobre wyposażenie. Test Peugeot RCZ 1.6  (200 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


2,8 s
                       7,6 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ



(5/6 bieg) 6,8/8,2 s    (4 bieg) 5,1 s

silnik Peugeot RCZ

silnik Peugeot RCZ

SILNIK

Silnik benzynowy, czterocylindrowy, umieszczony z przodu, 4 zawory na cylinder, wielopunktowy wtrysk paliwa, turbo.

 

Pojemność [cm3] 1598
Średnica x skok [mm] 77,0×85,6
Stopień sprężania 10,5
Moc [KM/Obr./min] 200/5500
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 275/1700-4500
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 235

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,5/11,6

NADWOZIE

Długość [mm] 4287
Wysokość [mm] 1359
Szerokość [mm] 1845
Rozstaw osi [mm] 2612
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1580/1593
Średnica zawracania [m] 11,5/11,6
Pojemność bagażnika [l] 321/639
Zbiornik paliwa [l] 60
Masa własna/ładowność [kg] 1364/416
Masa przyczepy [kg] 500/500

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPherson
Zawieszenie tył belka skrętna
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 235/40 R 19

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Testowe miasto/trasa [l/100 km] 11,6/7,6
Wg.producenta miasto/trasa/mieszane [l/100 km] 8,8/5,6/6,7
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 61,2 dB
100 km/h 66,6 dB
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 35,0
Hamulce gorące [m] 35,2