Test Peugeot 308 1.6 VTi (120 KM)

DANE TECHNICZNE Peugeot 308 1.6 VTi (120 KM)

Model Peugeot 308 to model w którym koncern francuski świetnie połączył dużą przestrzeń z i styl coupe, co niestety okupione zostało słabą widocznością z wnętrza. Testowany egzemplarz z silnikiem wolnossącym 1.6 o mocy 120 KM zapewnia wprawdzie sprawne poruszanie się po drogach przy rozsądnym zużyciu paliwa, lecz brakuje mu dynamiki konkurentów z silnikami doładowanymi. Cieszy też cisza w środku choć radość z niej burzy słaba ergonomia elementów wnętrza. Test Peugeot 308 1.6 VTi (120 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


2,4 s
                       10,9 s                       19,1 s

ELASTYCZNOŚĆ



(5 bieg) 16,8 s (4 bieg) 10,9 s

(6 bieg) — s (5 bieg) 16,7 s


SILNIK

Silnik benzynowy, czterocylindrowy, umieszczony z przodu, 4 zawory na cylinder, wielopunktowy wtrysk paliwa.

 

Pojemność [cm3] 1598
Średnica x skok [mm] –x–
Stopień sprężania
Moc [KM/Obr./min] 120/6000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 160/4250
Skrzynia biegów 5 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 195

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,3/11,1

NADWOZIE

Długość [mm] 4276
Wysokość [mm] 1498
Szerokość [mm] 1815
Rozstaw osi [mm] 2608
Rozstaw kół przód/tył [mm]
Średnica zawracania [m] 11,3/11,1
Pojemność bagażnika [l] 348/1201
Zbiornik paliwa [l] 60
Masa własna/ładowność [kg] 1308/507
Masa przyczepy [kg]

PODWOZIE

Zawieszenie przód
Zawieszenie tył
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 205/55 R 16 V

SPALANIE

Minimalne [l/100 km] 5,7
Maksymalne [l/100 km]
Średnie [l/100 km] 8,6
Zasięg [km] 698

HAŁAS WEWNĄTRZ

80 km/h 65 dB (A)
100 km/h 67 dB (A)
130 km/h 70 dB (A)
160 km/h 71 dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m]/ zimne nieobciążony [m] 37,2/37,4
Hamulce gorące [m] 37,6