Test Opel Omega MV6 (210 KM)

DANE TECHNICZNE Opel Omega MV6 (210 KM)

Opel Omega MV6 to duża sportowa flagowa limuzyna koncernu. Jest to popularny model w najmocniejszej odmianie. Test Opel Omega MV6 (210 KM) przeprowadzony w 1998 roku.


PRZYSPIESZENIE


2,9 s                       8,2
s                       13,1 s

ELASTYCZNOŚĆ



(4 bieg) 9,5 s   (5 bieg) 13,5 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy, 6-cylindrowy, widlasty, umieszczony z przodu wzdłużnie. DOHC, 4 zawory na cylinder, wielopunktowy wtrysk paliwa

Pojemność [cm3] 2962
Średnica x skok [mm] 86,0×85,0
Stopień sprężania 10,8
Moc [kW/KM/Obr./min] 155/210/6200
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 270/3600
Skrzynia biegów 5 biegów, manualna
Napęd tył
Prędkość maksymalna [km/h] 240

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,0

NADWOZIE

Długość [mm] 4787
Wysokość [mm] 1455
Szerokość [mm] 1786
Rozstaw osi [mm] 2730
Rozstaw kół przód/tył [mm]
Średnica zawracania [m] 11,0
Pojemność bagażnika [l] 530
Zbiornik paliwa [l] 75
Masa własna/ładowność [kg] 1660/465
Masa przyczepy z hamulcem [kg] 1850

PODWOZIE

Zawieszenie przód niezależne
Zawieszenie tył niezależne
Hamulce przód/tył tarczowe went./tarczowe
Ogumienie 205/65 R 15 W

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Maksymalne [l/100 km]
Średnie [l/100 km] 11,8
Zasięg [km] 640

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h ( 3 bieg) 60 dB (A)
100 km/h ( 4 bieg ) 67 dB (A)
130 km/h ( 5 bieg ) 70 dB (A)
Hałas na zewnątrz 74 dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m] 40,5
Hamulce zimne [m]
Hamulce gorące [m]