Test Opel Astra GTC 2.0 CDTI Sport (165 KM)

DANE TECHNICZNE Test Opel Astra GTC 2.0 CDTI Sport (165 KM)

Model Opel Astra to często spotykany miejski samochód, który w ostatnim wcieleniu produkowany jest od 2009 roku. W 2012 roku producent zaprezentował nowość odmianę trzydrzwiową Astry 4 generacji wersję Opel Astra GTC gdzie ciekawy design przypominający coupe w wersji trzydrzwiowej wygląda wyjątkowo dynamicznie i agresywnie mogąc się podobać. Nadwozie nowej Astry wygląda niezwykle dynamicznie dzięki agresywnym przetłoczeniom. Wnętrze Opla Astry jest ciekawie zaprojektowane choć zastrzeżenia można mieć do niepotrzebnie przeładowanej przyciskami konsoli centralnej. Materiały użyte są dobrej jakości a spasowanie ich też nie pozostawia nic do życzenia. W kabinie jest miejsce a pasażerowie mogą cieszyć się dużą ilością i swobodą miejsca z przodu i wystarczająca na tylnej kanapie gdzie niestety niski sufit powoduje brak wygody wysokim pasażerom. Podróż w Astrze na wygodnych dużych i miękkich fotelach umila spory w tej klasie 380 litrowy bagażnik, który można powiększyć składając kanapę. Na plus bagażnika trzeba zaliczyć jego regularny kształt a wadą jest wysoki próg załadunku. Fotele Astry GTC gwarantują wygodną podróż choć mogłyby trzymać lepiej na boki w końcu to model sportowy. Opel Astra GTC jest jak przystało na wersję sportową dobrze zestrojonym modelem i przekonuje komfortem resorowania, gdzie opcjonalne zawieszenia i adaptacyjny układ jezdny FlexRide poprawia stabilność i kontrolę umożliwiając regulację układu jezdnego według preferencji kierowcy. Samochód dzięki temu zapewnia zwiększona stabilność i kontrolę oraz wyczucie drogi i manewrów. Testowany egzemplarz posiada 2 litrowy silnik diesla common rail który generuje 165 KM mocy, i wysoki 350 Nm moment obrotowy. Przeszkadza jego głośna praca szczególnie zima zanim się rozgrzeje oraz ruszanie z wysokich obrotów. Wysoka masa własna pojazdu ogranicza jednak dynamikę i kierowcy oczekujący sportowych osiągów mogą czuć się rozczarowani odbiorem i próbami drogowymi auta z tak wydawałoby się niezłą mocą. Najmocniejszy dostępny w GTC silnik diesla choć dynamiczny i z niezłym momentem to troszkę rozczarowuje, brakuje mu pazurka i sportowego temperamentu choć mocno nadrabia elastycznością szczególnie w niskim zakresie obrotów i niskim zużyciem paliwa ważnym z pewnością przy dzisiejszych cenach. Opel Astra GTC 2.0 CDTI Sport generalnie to ciekawy i dobrze przemyślany model który stanowi świetnie wyglądającą i wciąż świeżą choć niestety drogą propozycję ( w wersji podstawowej Astra GTC z silnikiem diesla 2.0 CDTI Sport (165 KM) to wydatek minimum 91.900 zł ) w zamian za którą otrzymujemy solidny pozbawiony uciążliwych mankamentów nie wliczając wysiadania z wersji 3 drzwiowej samochód korzystający ze sprawdzonych rozwiązań producenta oraz 2 letnią gwarancją mechaniczną oraz obowiązkiem przeglądów co 30 tys. km. Test Opel Astra GTC 2.0 CDTI Sport (165 KM) przeprowadzony w 2012 roku.


PRZYSPIESZENIE


4,1 s
                      9,7 s                      — s

ELASTYCZNOŚĆ



(6 bieg) 14,0 s   (4 bieg) 6,7 s

 

SILNIK

Silnik turbodiesla common rail umieszczony z przodu, w układzie poprzecznym, 4 zawory na cylinder.

 

Pojemność [cm3] 1956
Średnica x skok [mm] 83,0×90,4
Stopień sprężania 16,5
Moc [KM/Obr./min] 165/4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 350/1750÷2500
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 210

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,4

NADWOZIE

Długość [mm] 4466
Wysokość [mm] 1482
Szerokość [mm] 1840
Rozstaw osi [mm] 2695
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1584/1588
Średnica zawracania [m] 11,4
Pojemność bagażnika [l] 380/1165
Zbiornik paliwa [l] 56
Masa własna/ładowność [kg] 1615/425
Masa przyczepy z hamulcem [kg] 1500

PODWOZIE

Zawieszenie przód wah.poprzeczny, kol.resorująca stabilizator
Zawieszenie tył oś. zespolona skrętna
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 235/50 R18

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne zużycie paliwa miasto/trasa/cykl mieszany [l/100 km] 5,7/4,3/4,8
Średnie testowe miasto/trasa [l/100 km] 7,8/5,7
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 60,0 dB (A)
100 km/h 65,1 dB (A)
130 km/h — dB (A)
Hałas na zewnątrz przejazd / w kabinie na postoju — dB/– dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 42,4
Hamulce gorące [m] 42,8