Test Opel Astra GTC 1.6 Turbo (180 KM)

DANE TECHNICZNE Test Opel Astra GTC 1.6 Turbo (180 KM)

Model Opel Astra to popularny miejski samochód w ostatnim wcieleniu produkowany od 2009 roku. W ostatnim czasie producent zaprezentował nowość 2012 roku trzydrzwiową odmianę Astry 4 generacji wersję Opel Astra GTC gdzie ciekawy design przypominający coupe w wersji trzydrzwiowej wygląda wyjątkowo dynamicznie i agresywnie trafiając w gusta i z pewnością mogąc się podobać nie tylko ludziom młodym. Nadwozie nowej Astry robi dobre wrażenie dzięki agresywnym przetłoczeniom. Wnętrze Opla Astry jest przestronne i ciekawie zaprojektowane choć zastrzeżenia można mieć do niepotrzebnie przeładowanej przyciskami konsoli centralnej. Materiały użyte są dobrej jakości a spasowanie ich też nie pozostawia nic do życzenia. W kabinie jest miejsce a pasażerowie mogą cieszyć się dużą ilością i swobodą miejsca z przodu i wystarczająca na tylnej kanapie gdzie jest niewiele mniej miejsca niż w 5 drzwiowej wersji choć niski sufit powoduje brak wygody wysokim pasażerom. Podróż w Astrze na wygodnych dużych i miękkich fotelach umila spory w tej klasie 380 litrowy bagażnik, który można powiększyć w razie potrzeby składając kanapę. Na plus bagażnika trzeba zaliczyć jego regularny kształt a na minus wysoki próg załadunku. Bagażnik i fotele gwarantują wygodną podróż mogłyby jednak trzymać lepiej na boki w końcu to model sportowy a oparcie powinno dać się ustawić bardziej pionowo nie każdy lubi leżeć. Opel Astra GTC jest jak przystało na wersję sportową dobrze zestrojonym modelem i przekonuje komfortem resorowania, gdzie opcjonalne zawieszenia i adaptacyjny układ jezdny FlexRide poprawia stabilność i kontrolę umożliwiając regulację układu jezdnego według preferencji kierowcy. Samochód dzięki temu zapewnia zwiększona stabilność i kontrolę oraz wyczucie drogi i manewrów. Testowany egzemplarz posiada benzynowy silnik 1.6 który generuje aż 180 KM mocy, jednak wysoka masa własna pojazdu ogranicza dynamikę, wszyscy kierowcy mogą być rozczarowani odbiorem i próbami drogowymi auta z tak wydawałoby się potężną mocą. Silnik choć dynamiczny to troszkę brakuje mu pazurka i sportowego temperamentu. Opel Astra GTC generalnie to ciekawy i dobrze przemyślany model który stanowi niezłą świetnie wyglądającą i świeżą choć nie tanią propozycję ( w wersji podstawowej Astra GTC z silnikiem 1.6 (180 KM) to wydatek minimum 82.600 zł ) w zamian za którą otrzymujemy solidny pozbawiony uciążliwych mankamentów nie wliczając wysiadania z wersji 3 drzwiowej  samochód korzystający ze sprawdzonych rozwiązań producenta oraz 2 letnią gwarancją mechaniczną oraz obowiązkiem przeglądów co 30 tys. km. Test Opel Astra GTC 1.6 Turbo (180 KM) przeprowadzony w 2012 roku.


PRZYSPIESZENIE


3,3 s
                      8,8 s                      — s

ELASTYCZNOŚĆ



(6 bieg) 12,2 s   (4 bieg) 7,7 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy umieszczony z przodu, turbodoładowany, 4 zawory na cylinder, szesnastozaworowy z wtryskiem wielopunktowym.

 

Pojemność [cm3] 1598
Średnica x skok [mm] 79,0×81,5
Stopień sprężania 8,8
Moc [KM/Obr./min] 180/5500
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 230/2200÷5400
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 220

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,4

NADWOZIE

Długość [mm] 4466
Wysokość [mm] 1482
Szerokość [mm] 1840
Rozstaw osi [mm] 2695
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1584/1588
Średnica zawracania [m] 11,4
Pojemność bagażnika [l] 380/1165
Zbiornik paliwa [l] 56
Masa własna/ładowność [kg] 1395/520
Masa przyczepy z hamulcem [kg] 1500

PODWOZIE

Zawieszenie przód wah.poprzeczny, kol.resorująca stabilizator
Zawieszenie tył oś. zespolona skrętna
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 235/55 R18

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne zużycie paliwa miasto/trasa/cykl mieszany [l/100 km] 9,3/5,9/7,2
Średnie testowe miasto/trasa [l/100 km] 12,4/9,3
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 57,2 dB (A)
100 km/h 65,4 dB (A)
130 km/h —    dB (A)
Hałas na zewnątrz przejazd / w kabinie na postoju — dB/– dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 42,4
Hamulce gorące [m] 42,8