Test Opel Astra 1.6 Turbo (180 KM)

DANE TECHNICZNE Test Opel Astra 1.6 Turbo (180 KM)

Model Opel Astra to popularny miejski samochód. W swoim ostatnim wcieleniu produkowany jest od 2009 roku. Ciekawy design miał być panaceum na ostrą krytykę projektantów ostatnich modeli i chyba się udało gdyż design może się podobać. Nadwozie nowej Astry robi dobre wrażenie. Wnętrze Opla Astry jest przestronne i ciekawie zaprojektowane a co najważniejsze znacznie ładniejsze od poprzednika choć zastrzeżenia można mieć do niepotrzebnie przeładowanej przyciskami konsoli centralnej choć materiały użyte są dobrej jakości a spasowanie ich też nie pozostawia nic do życzenia. W kabinie jest miejsce a pasażerowie mogą cieszyć się dużą ilością i swobodą miejsca z przodu i wystarczająca na tylnej kanapie gdzie troszkę brakuje miejsca na nogi oraz są za krótkie zagłówki. Podróż w Astrze na wygodnych fotelach umila spory bagażnik tej klasie. Opel Astra jest dobrze zestrojonym autem i przekonuje komfortem resorowania, który dodatkowo można poprawić poprzez zamówienie zawieszenia FlexRide dodatkowo umożliwiającego regulację układu jezdnego według preferencji kierowcy.   Samochód bywa podsterowny oraz posiada układ kierowniczy zapewniający słabe wyczucie drogi i manewrów. Testowany egzemplarz posiada benzynowy silnik 1.6 który generuje aż 180 KM mocy, jednak wysoka masa własna pojazdu oraz długie przełożenia 6-biegowej skrzyni ograniczają w niezrozumiały sposób dynamikę, wszyscy kierowcy mogą być rozczarowani odbiorem i próbami drogowymi auta z tak wydawałoby się dużą mocą. Opel Astra generalnie to ciekawy i dobrze przemyślany model który stanowi niezłą choć już kilkuletnią propozycję. Model Astra nie jest tani ( w wersji podstawowej z silnikiem 1.6 to wydatek minimum 85.700 zł ) w zamian za którą otrzymujemy solidny pozbawiony uciążliwych mankamentów samochód korzystający ze sprawdzonych rozwiązań producenta oraz 2 letnią gwarancją mechaniczną oraz 12 letnią na perforację. Test Opel Astra 1.6 Turbo (180 KM) przeprowadzony w 2012 roku.


PRZYSPIESZENIE


3,0 s
                       8,7 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ



(5/6 bieg) 11,8/15,2 s   (4/5 bieg) 8,1/11,1 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy umieszczony z przodu, turbodoładowany, 4 zawory na cylinder, szesnastozaworowy.

 

Pojemność [cm3] 1598
Średnica x skok [mm] 79,0×81,5
Stopień sprężania 8,8
Moc [KM/Obr./min] 180/5500
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 230/2200
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 221

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,9/11,9

NADWOZIE

Długość [mm] 4419
Wysokość [mm] 1510
Szerokość [mm] 1814
Rozstaw osi [mm] 2685
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1544/1558
Średnica zawracania [m] 11,9/11,9
Pojemność bagażnika [l] 370/1235
Zbiornik paliwa [l] 56
Masa własna/ładowność [kg] 1512/453
Masa przyczepy z hamulcem [kg] 1500

PODWOZIE

Zawieszenie przód wah.poprzeczny, kol.resorująca stabilizator
Zawieszenie tył oś. zespolona skrętna
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 225/50 R17 V

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne zużycie paliwa [l/100 km] 6,8
Średnie testowe [l/100 km] 7,9
Zasięg [km] 700

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 60 dB (A)
100 km/h 67 dB (A)
130 km/h 72 dB (A)
Hałas na zewnątrz przejazd / w kabinie na postoju — dB/– dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 37,7
Hamulce gorące [m] 36,8