Test Nissan Navara 2.5D (190 KM)

DANE TECHNICZNE Test Nissan Navara 2.5D (190 KM)

Model Nissan Navara to bardzo popularny samochód typu pickup w Polsce. Model jest w sprzedaży od 2005 roku. Testowany egzemplarz wykorzystuje duże doświadczenie japońskiego producenta związane z produkcja tego typu pojazdów, który produkuje od wielu lat oprócz Nissana Navary takie modele jak m.in. X-Terra, Armada, Titan, Frontier, X-trail czy Pathfinder. Model Nissan Navara jest skonstruowany właśnie na bazie tego ostatniego to pick-up klasyk, posiadający proste i solidne rozwiązania ramę oraz sztywną oś z tył. Konstruktorzy uzbroili model Navara w testowanym modelu w podwójną kabinę oraz pakę o następujących dostępnych wymiarach załadunku szerokość 156 cm wysokość 46 cm i długość 151 cm. Paka o ładowności 845 kg zmniejsza znacząco wielkość podwójnej kabiny dostępnej dla pasażerów pomimo dużych rozmiarów pick-upa. Jest na tyle wąsko, że trzy standardowe osoby z tył nie usiądą wygodnie, może dla tego są tylko dwa zagłówki. Z przodu jest dużo lepiej kierowca siedzi na nieźle wyprofilowanych elektrycznie regulowanych i podgrzewanych wygodnych fotelach pokrytych skórą, które są bardzo wygodne nawet na długich trasach. Konsola centralna zachowuje dobre standardy ergonomii i spójność choć wydaje się przy pierwszym kontakcie nieco przeładowana. Testowany egzemplarz posiada silnik turbodiesla common rail o pojemności 2488 cm3 o mocy 190 KM, który generuje solidny moment 450 Nm. Nissan Navara ma stały napęd tylnych kół, bez centralnego dyferencjału. W trudnym terenie po jakim może poruszać się pick-up Nissana można wykorzystać reduktor i osobną blokadę tylnego mostu. Natomiast na luźnym podłożu jest dołączany za pomocą pokrętła napęd przednich kół. Nissan Navara 2.5D Platinum to solidny i korzystający ze sprawdzonych rozwiązań model pick-upa, zaprojektowany dobrze do zadań przed jakimi postawił go producent. Testowany egzemplarz jest w sprzedaży już od 2005 roku, posiada dobre standardowe wyposażenie, dla maruderów można model doposażyć w drogą nawigację satelitarną i czujniki cofania wtedy mocno w górę skacze korzystna wyjściowa cena ( cena 190 konnego turbodiesla Nissan Navara 2.5D w wersji podstawowej to wydatek minimum 105.500 zł) wraz z którą dostajemy 3 letnią gwarancję z przeglądami co 20 tys. km. Model Nissan Navara korzysta z solidności oraz prestiżu japońskiej marki co pozwala mu być jednym z najlepiej sprzedawanych pickupów w Polsce. Test Nissan Navara 2.5D (190 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


4,8 s
                       11,7 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ


(6 bieg) 10,6 s   (5 bieg) 7,5 s

 

SILNIK

Silnik turbodiesla common rail, umieszczony wzdłużnie, 4 zawory na cylinder.

 

Pojemność [cm3] 2488
Średnica x skok [mm] 89,0×100,0
Stopień sprężania 16,5
Moc [KM/Obr./min] 190/4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 450/2000
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 180

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 13,3

NADWOZIE

Długość [mm] 5300
Wysokość [mm] 1910
Szerokość [mm] 1850
Rozstaw osi [mm] 3200
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1570/1570
Średnica zawracania [m] 13,3
Pojemność bagażnika paka szer./wys./długość [cm] 156/46/151
Zbiornik paliwa [l] 80
Masa własna/ładowność [kg] 1960/845
Masa przyczepy z hamulcami [kg] 3000

PODWOZIE

Zawieszenie przód wahacze poprzeczne
Zawieszenie tył resory piórowe
Hamulce przód/tył tarcze went. / bębny
Ogumienie 255/65 R17

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Średnie wg. producenta miasto/trasa/ cykl mieszany [l/100 km] 10,6/7,3/8,5
Średnie testowe [l/100 km] 9,7
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 62 dB (A)
100 km/h 68 dB (A)
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 39,4
Hamulce gorące [m] 39,4