Dane techniczne aut i auto testy czyli jak wybrać auto na każdą okazję i dla każdego. Dane techniczne samochodów i wieści ze świata motoryzacji.
Test Nissan Navara 2.5D (190 KM)
DANE TECHNICZNE Test Nissan Navara 2.5D (190 KM)
Model Nissan Navara to bardzo popularny samochód typu pickup w Polsce. Model jest w sprzedaży od 2005 roku. Testowany egzemplarz wykorzystuje duże doświadczenie japońskiego producenta związane z produkcja tego typu pojazdów, który produkuje od wielu lat oprócz Nissana Navary takie modele jak m.in. X-Terra, Armada, Titan, Frontier, X-trail czy Pathfinder. Model Nissan Navara jest skonstruowany właśnie na bazie tego ostatniego to pick-up klasyk, posiadający proste i solidne rozwiązania ramę oraz sztywną oś z tył. Konstruktorzy uzbroili model Navara w testowanym modelu w podwójną kabinę oraz pakę o następujących dostępnych wymiarach załadunku szerokość 156 cm wysokość 46 cm i długość 151 cm. Paka o ładowności 845 kg zmniejsza znacząco wielkość podwójnej kabiny dostępnej dla pasażerów pomimo dużych rozmiarów pick-upa. Jest na tyle wąsko, że trzy standardowe osoby z tył nie usiądą wygodnie, może dla tego są tylko dwa zagłówki. Z przodu jest dużo lepiej kierowca siedzi na nieźle wyprofilowanych elektrycznie regulowanych i podgrzewanych wygodnych fotelach pokrytych skórą, które są bardzo wygodne nawet na długich trasach. Konsola centralna zachowuje dobre standardy ergonomii i spójność choć wydaje się przy pierwszym kontakcie nieco przeładowana. Testowany egzemplarz posiada silnik turbodiesla common rail o pojemności 2488 cm3 o mocy 190 KM, który generuje solidny moment 450 Nm. Nissan Navara ma stały napęd tylnych kół, bez centralnego dyferencjału. W trudnym terenie po jakim może poruszać się pick-up Nissana można wykorzystać reduktor i osobną blokadę tylnego mostu. Natomiast na luźnym podłożu jest dołączany za pomocą pokrętła napęd przednich kół. Nissan Navara 2.5D Platinum to solidny i korzystający ze sprawdzonych rozwiązań model pick-upa, zaprojektowany dobrze do zadań przed jakimi postawił go producent. Testowany egzemplarz jest w sprzedaży już od 2005 roku, posiada dobre standardowe wyposażenie, dla maruderów można model doposażyć w drogą nawigację satelitarną i czujniki cofania wtedy mocno w górę skacze korzystna wyjściowa cena ( cena 190 konnego turbodiesla Nissan Navara 2.5D w wersji podstawowej to wydatek minimum 105.500 zł) wraz z którą dostajemy 3 letnią gwarancję z przeglądami co 20 tys. km. Model Nissan Navara korzysta z solidności oraz prestiżu japońskiej marki co pozwala mu być jednym z najlepiej sprzedawanych pickupów w Polsce. Test Nissan Navara 2.5D (190 KM) przeprowadzony w 2011 roku.
PRZYSPIESZENIE
4,8 s11,7 s — s
ELASTYCZNOŚĆ
(6 bieg) 10,6 s (5 bieg) 7,5 s
SILNIK
Silnik turbodiesla common rail, umieszczony wzdłużnie, 4 zawory na cylinder.
Pojemność [cm3]
2488
Średnica x skok [mm]
89,0×100,0
Stopień sprężania
16,5
Moc [KM/Obr./min]
190/4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min]
450/2000
Skrzynia biegów
6 biegów, manualna
Napęd
4×4
Prędkość maksymalna [km/h]
180
ŚREDNICA ZAWRACANIA
Średnica zawracania [m]
13,3
NADWOZIE
Długość [mm]
5300
Wysokość [mm]
1910
Szerokość [mm]
1850
Rozstaw osi [mm]
3200
Rozstaw kół przód/tył [mm]
1570/1570
Średnica zawracania [m]
13,3
Pojemność bagażnika paka szer./wys./długość [cm]
156/46/151
Zbiornik paliwa [l]
80
Masa własna/ładowność [kg]
1960/845
Masa przyczepy z hamulcami [kg]
3000
PODWOZIE
Zawieszenie przód
wahacze poprzeczne
Zawieszenie tył
resory piórowe
Hamulce przód/tył
tarcze went. / bębny
Ogumienie
255/65 R17
SPALANIE
Minimalne [l/100 km]
—
Średnie wg. producenta miasto/trasa/ cykl mieszany [l/100 km]
10,6/7,3/8,5
Średnie testowe [l/100 km]
9,7
Zasięg [km]
—
HAŁAS WEWNĄTRZ
50 km/h
62 dB (A)
100 km/h
68 dB (A)
130 km/h
—
Hałas na zewnątrz
—
DROGA HAMOWANIA
Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
—
Hamulce zimne [m]
39,4
Hamulce gorące [m]
39,4
Uwaga! Ten serwis używa Cookies i podobnych technologii
(brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Więcej przeczytasz w zakładce polityka prywatności poniżej