Test Nissan Juke 1.6 (117 KM)

DANE TECHNICZNE Test Nissan Juke 1.6 (117 KM)

Model Nissan Juke to najmniejszy crossover Nissana, ten mały miejski SUV występujący w standardzie z napędem na 2 koła to wyraźna sugestia japońskiego producenta, że żywiołem Nissana Juke mają być dziurawe ulice i wysokie krawężniki naszych miast. Auto adresowane jest dla ludzi młodych i aktywnych, którzy lubią się wyróżniać. Samochodu Nissan Juke nie można pomylić z jakimkolwiek innym, wymyślnie zaprojektowane części karoserii mogą się podobać choć ograniczają widoczność ze środka, szczególnie do tył. Nissan jest sportowo zawieszony i posiada precyzyjny układ kierowniczy zapewniający wiele frajdy na dobrej drodze przy szybko pokonywanych zakrętach. Na pewno też model Juke nie jest komfortowy, ale za sprawą twardego zawieszenia umożliwia bardzo sprawne poruszanie się i może być bardziej dynamiczny niż wskazywałoby na to parametry silnika. Testowany egzemplarz posiada benzynowy silnik 1.6 o zmiennych fazach rozrządu, który generuje moc 117 KM i który zgodnie z założeniami ma nie imponować sportowym charakterem tylko ma być co mu się w pełni udaje oszczędny. Jednostka ta to typowy japoński wysokoobrotowy silnik nie korzystający z żadnych kompresorów czy turbin, który zapewnia sprawne poruszanie się tym niewielkim modelem oraz zużycie paliwa nie przyprawiające o zawrót głowy na stacji, średnio model zadowala się 7,2 l benzyny co przy baku 46 l pozwala na przebycie dystansu ponad 600 km bez tankowania. Kupujący Juka z pewnością może kierować się emocjami gdyż ten nietuzinkowy model jest jedyny w swoim rodzaju, gdzie zarówno tylna jak i przednia cześć karoserii jest bardzo wymyślna, chcesz być zauważony to auto dla Ciebie. W środku jest podobnie, może i nowocześnie i atrakcyjnie, ale na pewno bardzo specyficznie i mało praktycznie, dzieje się tu dużo i obsługa wymaga z pewnością przyzwyczajenia i na pewno zaakceptowania lekkiej inności, choć niektórzy z pewnością nie uznają tego za wadę. Zobaczcie zresztą sami jak wygląda wnętrze tego nietuzinkowego samochodu.

Samo wnętrze jest wystarczające w stosunku do wielkości samego samochodu, który prawdę mówią nie imponuje przestrzenią, podobnie jak jego bagażnik który z pojemnością tylko 251 l a po rozłożeniu 830 l zapewnia tylko skromne możliwości przewozowe. Na uwagę zasługują fantastyczne wprost fotele przednie, bardzo wygodne które umożliwiają przyjemną podróż nawet na długich wydawałoby się męczących trasach. To ciekawy i dobrze przemyślany model który jednak jest nieco kontrowersyjny i pełny sprzeczności z twardym zawieszeniem i bardzo wygodnymi fotelami, ładną oryginalną linią i małym wręcz symbolicznym bagażnikiem, sportową charakterystyką  i stonowanym oszczędnym silnikiem. Testowany egzemplarz jest w sprzedaży od 2010 roku, posiada niezłe wyposażenie nawet w wersji podstawowej choć gadżety raczej trzeba dodatkowo skonfigurować. Kupując Nissana Juke w salonie trzeba się cieszyć rozsądną ceną ( w wersji podstawowej z silnikiem 1.6 to wydatek od 59.900 zł ) w zamian za którą otrzymujemy oryginalny i pozbawiony uciążliwych mankamentów samochód korzystający ze sprawdzonych rozwiązań japońskiego producenta. Model Nissan Juke oferuje 3 letnią gwarancję mechaniczną z obowiązkiem przeglądów co 20 tys. km przebiegu, jako ciekawostkę informujemy, iż jest możliwość za opłatą przedłużenia gwarancji do 5 lat i 150.000 km. W wersji podstawowej Juke oferuje niezłe wyposażenie adekwatne do ceny, którą bardzo łatwo podbić zamawiając liczne elementy wyposażenia dodatkowego. Test Nissan Juke 1.6 (117 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


2,5 s
                       10,3 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ



(5 bieg) 12,4 s   (4 bieg) 8,6 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy, umieszczony z przodu, 4 zawory na cylinder, szesnasto zaworowy ze zmiennymi fazami rozrządu.

 

Pojemność [cm3] 1598
Średnica x skok [mm] 78×83,6
Stopień sprężania 10,7
Moc [KM/Obr./min] 117/6000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 158/4000
Skrzynia biegów 5 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 178

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,5/11,5

NADWOZIE

Długość [mm] 4135
Wysokość [mm] 1565
Szerokość [mm] 1765
Rozstaw osi [mm] 2530
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1525/1525
Średnica zawracania [m] 11,5/11,5
Pojemność bagażnika [l] 251/830
Zbiornik paliwa [l] 46
Masa własna/ładowność [kg] 1140/505
Masa przyczepy z hamulcem/bez [kg] 1250/680

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPherson
Zawieszenie tył oś. zespolona
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 215/55 R17

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne zużycie paliwa [l/100 km] średnie 6,0/trasa 5,1/ miasto 7,7
Średnie testowe [l/100 km] 7,2
Zasięg [km] 639

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 60 dB (A)
100 km/h 67 dB (A)
130 km/h 71 dB (A)
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju 72 dB/40 dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 37,8
Hamulce gorące [m] 37,4