Test Nissan GT-R (550 KM)

DANE TECHNICZNE Test Nissan GT-R (550 KM)

Model Nissan GT-R to niezwykły sportowy samochód, nie często spotykany na ulicy choć jak twierdzi producent to samochód drogowy. Testowany egzemplarz to dodatkowo wersja Nissan GT-R Black Edition zaskakująca nie tyle niezwykłą stylistyką co drapieżną charakterystyką, spotykaną tylko w samochodach sportowych i to z górnej półki, często do kupienia za dużo większe pieniądze. Jak rozpoznać model Nissan GT-R Black Edition, czym się wyróżnia ? otóż od wersji Nissan GT-R Premium Edition odróżniają go lepsze fotele zapewniające mocniejsze trzymanie boczne oraz czerwono-czarna tapicerką. Sportowe Coupe Nissana z napędem na cztery koła to pojazd kultowy będący na rynku od 2008 roku i poprawiany przez producenta corocznie w swoich kolejnych odsłonach. W 2009 roku Nissan GT-R dysponował mocą 485 KM, w 2011 roku było to już 530 KM a obecnie pojazd legitymuje się mocą 550 KM. W sprincie na 400 m model 2012 uzyskał wynik 10,889 s  gdy tymczasem poprzedni model GT-R a z 2011 11,073 s jak więc widać producent nie zasypuje gruszek w popiele i ciągle pracuje w pocie czoła nad kolejnymi ulepszeniami. Nissan GT-R to dziecko Kazutoshi Mizuno, siedemdziesięcioletniego japończyka, świetnego inżyniera, który jak twierdzi nadal pełen jest pomysłów dotyczących dalszego ulepszenia modelu GT-R. Zdaniem producenta model GT-R często nazywany Godzillą posiada jeszcze mnóstwo obszarów do możliwej poprawy i to nie tylko w zakresie mocy sportowego silnika. Za cenę poniżej 100.000 euro ciężko jest kupić coś bardziej kultowego, wyrafinowanego i tak wspaniale jeżdżącego po normalnych drogach. Nissan pomimo sportowego talentu ma sporo miejsca i jest wygodny, dlatego dobrze będzie służył kierowcy do jazdy na co dzień i to jakiej jazdy !. Producent deklaruje, iż Godzilla tj. GT-R katapultuje się do 100 km/h w czasie poniżej 3 sekund, dokładnie w 2,8 s i może poruszać się z maksymalną szybkością znacznie powyżej 300 km/h, pozostawiamy to bez komentarza. Producent w tym ciekawym aucie zastosował pięknie brzmiący mocny silnik V6, który dodatkowo wyposażył w dwie sprężarki. Model będący jednym z bohaterów gier wyścigowych oraz element wielu westchnień fanów motoryzacji jest gwarancją na pozyskanie klientów lubiących adrenalinę i mocne sportowe samochody a potrzebujących przy okazji trochę więcej przestrzeni i możliwości poruszania się po zwykłych drogach na co dzień. Bagażnik Nissana GT-R pomieści 315 l, ale kogo to faktycznie interesuje …
Auto adresowane jest dla wszystkich kierowców lubiących depnąć, szybko i głośno dwu sprzęgłowa skrzynia biegów robi to do czego została stworzona czyli wrzuca kolejne biegi na każdy rozkaz wydawany mała dźwigienką przy kierownicy. Pojazd katapultuje się do przodu niezwykle dynamicznie przy akompaniamencie grzmiącej V szóstki i wyciu turbin. Nissan prowadzi się bardzo pewnie lubi zakręty i szerokie łuki pokonując je niezwykle precyzyjnie i to w zawrotnym tempie. Testowany egzemplarz posiada silnik korzystający z doładowania dwóch turbin i legitymujący się mocą 550 KM, który generuje świetny moment 632 Nm przy 3200 obr./min. co z kolei przekłada się na ciągłą i pełną gotowość do szybkiego zrywu i zdumiewającego przyspieszenia. Za wspaniałym silnikiem nadąża też reszta samochodu i nawet wyposażenie pełne wskaźników umożliwiających regulacje wielu ważnych parametrów czy chociażby telemetria pokazują wyrafinowanie techniczne i wykorzystanie wielu nowinek i najnowszej techniki przez producenta. Jak na moc którą Nissan GT-R dysponuje wynik średniego spalania deklarowanego przez producenta na 11,8 l na 100 km wygląda bardzo przyzwoicie choć testy pokazały, iż agresywne korzystanie z mocy samochodu potrafi ten rezultat bez problemu podwoić.  Testowany egzemplarz jest w sprzedaży od 2012 roku, posiada świetne wyposażenie obejmujące praktycznie większość potrzebnych systemów i elementów wyposażenia. Jednak to co najważniejsze dla większości kupujących to bardzo mocny i jedyny w swoim rodzaju, pięknie brzmiący doładowany silnik. Kupując GT-R a należy się cieszyć kultowym samochodem na miarę XXI wieku, który nie tylko potrafi bić rekordy szybkości czy sprintu spod świateł, ale jest modelem o świetnej trakcji i pozwalający precyzyjnie sobą drygować ku wielkiej radości właściciela. Ceną jaką należy zapłacić za 550 konnego Nissana GT-R w wersji Black Edition (to wydatek minimum 475.000 zł w Polsce, a w Niemczech to około 93.500 Euro). Test Nissan GT-R Black Edition (550 KM) przeprowadzony w 2012 roku.


PRZYSPIESZENIE


1,1 s
                  (2,8 s*) 3,2 s                  4,9 s

* Dane producenta

ELASTYCZNOŚĆ


(6 bieg) — s   (4 bieg) — s

Nissan GT-R

Nissan GT-R

SILNIK

Silnik benzynowy V6 doładowany dwoma sprężarkami, umieszczony z przodu, 24 zawory, blok silnika wykonany jest z aluminium i ma on aluminiowe tłoki oraz rozrząd 2xDOHC ze zmiennymi czasami otwarcia zaworów ssących

 

Pojemność [cm3] 3799
Średnica x skok [mm] 95,5×88,4
Stopień sprężania 9,0
Moc [KM/Obr./min] 550/6400
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 632/3200
Skrzynia biegów 6 biegów, dwusprzęgłowa tryb manualny i automat
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 315

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania w lewo/w prawo [m] 12,6/12,4

NADWOZIE

Długość [mm] 4670
Wysokość [mm] 1370
Szerokość [mm] 1895
Rozstaw osi [mm] 2780
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1590/1600
Średnica zawracania [m] 12,6/12,4
Pojemność bagażnika [l] 315
Zbiornik paliwa [l] 74
Masa własna/ładowność [kg] 1781/419
Masa przyczepy z hamulcami [kg]

PODWOZIE

Zawieszenie przód   wahacze poprzeczne, sprężyna stabilizator
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze went.
Ogumienie przód/tył 255/40 ZR20/285/35 ZR 20

SPALANIE

Testowe Minimalne/Maksymalne/Średnie [l/100 km] 9,8/26,3/18,1
Wg.producenta średnie zużycie paliwa [l/100 km] 11,8
Zużycie paliwa wg.NEDEC miasto/poza miastem/średnie [l/100 km] 17,0/8,8/11,8
Zasięg [km] 409

HAŁAS WEWNĄTRZ

80 km/h 70,0 dB (A)
100 km/h 72,0 dB (A)
130 km/h 75,0 dB (A)
160 km/h 78,0 dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 190÷0 km/h [m] 121,0
Droga hamowania 100÷0 km/h hamulce zimne [m] 33,3
Droga hamowania 100÷0 km/h hamulce gorące [m] 33,7