Test Mitsubishi L200 2.5 HP (178 KM)

DANE TECHNICZNE Test Mitsubishi L200 2.5 HP (178 KM)

Model Mitsubishi L200 to jeden z najbardziej popularnych samochodów typu pickup w Polsce. Model jest w sprzedaży od 2005 roku. Pickup Mitsubishi L200 poradzi sobie nawet z najcięższą robotą bo to trwały i odporny na trudy wół roboczy, posiadający proste i solidne rozwiązania techniczne pomocne w pracy w trudnym terenie. Konstruktorzy uzbroili Mitsubishi L200 w testowanym modelu w podwójną kabinę oraz pakę o następujących dostępnych wymiarach załadunku szerokość 147 cm wysokość 45 cm i długość 151 cm. Paka o ładowności 980 kg zmniejsza znacząco wielkość podwójnej kabiny dostępnej dla pasażerów pomimo ogromnych rozmiarów. We wnętrzu jest na tyle wąsko, że trzy standardowe osoby z tył będą miały średnio wygodnie, zaś dwójka może korzystać z miejsca na kubki. Z przodu jest znacznie lepiej kierowca siedzi na fotelu ze skóry i dodatkowo podgrzewanym. Konsola centralna jest bardzo dobra i sprawdzona bo zapożyczona z wersji osobowych, zachowuje więc elegancję i wysokie standardy ergonomii i prostoty obsługi. Testowany egzemplarz posiada silnik turbodiesla common rail o pojemności 2477 cm3 o mocy 178 KM, który generuje moment 350 Nm. Mitsubishi L200 ma stały napęd 4×4 z centralnym dyferencjałem. Pickup L200 ma też możliwość odłączenia w celu oszczędności zużycia paliwa napędu na przód. W trudnym terenie po jakim może poruszać się pick-up Mitsubishi L200 można wykorzystać reduktor i blokadę centralnego mechanizmu różnicowego. Mitsubishi L200 2.5 HP Instyle Navi to solidny i korzystający ze sprawdzonych rozwiązań marki Mitsubishi model pick-upa, zaprojektowany dobrze do zadań przed jakimi stawia go producent i jaki reprezentuje. Testowany egzemplarz jest w sprzedaży już od 2005 roku, posiada nowoczesny napęd i bardzo dobre kompletne wyposażenie w wersji Instyle Navi nie obejmujące tylko reflektorów ksenonowych cen modelu nie jest jednak niska ( cena 178 konnego turbodiesla Mitsubishi L200 2.5 HP Instyle Navi w wersji podstawowej to wydatek minimum 113.990 zł) jest więc porównywalna do cen konkurencji. Model Mitsubishi L200 dodatkowo 3 letnią gwarancję z przeglądami co 20 tys. km. Ten solidny i dobrze wyposażony model Mitsubishi L200, który korzysta z prestiżu marki Mitsubishi produkującej cenione auta terenowe jest jednym z najlepiej sprzedających się pickupów w Polsce. Test Mitsubishi L200 2.5 HT Instyle Navi  (178 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


5,0 s
                       11,6 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ


(5 bieg) 12,1 s   (4 bieg) 7,5 s

 

SILNIK

Silnik turbodiesla common rail, umieszczony wzdłużnie, 4 zawory na cylinder.

 

Pojemność [cm3] 2477
Średnica x skok [mm] 91,1×95,0
Stopień sprężania 16,5
Moc [KM/Obr./min] 178/4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 350/1800
Skrzynia biegów 5 biegów, manualna
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 175

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,8

NADWOZIE

Długość [mm] 5220
Wysokość [mm] 1780
Szerokość [mm] 1750
Rozstaw osi [mm] 3000
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1520/1515
Średnica zawracania [m] 11,8
Pojemność bagażnika paka szer./wys./długość [cm] 147/45/151
Zbiornik paliwa [l] 75
Masa własna/ładowność [kg] 1870/980
Masa przyczepy z hamulcami [kg] 2700

PODWOZIE

Zawieszenie przód wahacze poprzeczne
Zawieszenie tył resory piórowe
Hamulce przód/tył tarcze went. / bębny
Ogumienie 245/65 R17

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Średnie wg. producenta miasto/trasa/ cykl mieszany [l/100 km] 9,7/7,2/8,1
Średnie testowe [l/100 km] 8,6
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 60 dB (A)
100 km/h 69 dB (A)
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 39,3
Hamulce gorące [m] 40,8