Test Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD (117 KM)

DANE TECHNICZNE Test Mitsubishi ASX 1.6 (117 KM)

Nowy SUV to marzenie coraz większej ilości kierowców. Mitsubishi ASX będący w sprzedaży już kilka lat, doskonale wpasował się w wymagania klientów i segment miejskich SUV-ów, nie jest może zbyt popularny szczególnie z napędem na przednia oś, ale japoński model ASX wciąż stanowi ciekawą i atrakcyjną ofertę. Model Mitsubishi ASX jest zaprojektowany by być bardzo praktycznym na co dzień a jego sylwetka jest specyficzna dla aut marki Mitsubishi, szczególnie światła i potężny grill są bardzo charakterystyczne, choć kształty to typowy SUV.  Mitsubishi ma wieloletnie doświadczenia w produkcji aut terenowych więc podczas projektowania ASX-a wykorzystano posiadana wiedzę i doświadczenie. Najprostsza wersja z napędem na przednią oś ma stanowić konkurencję dla samochodów kompaktowych do miasta i na lekki teren dlatego analizując wykończenie kabiny i zainstalowane systemy widać pewne oszczędności i kompromisy związane zarówno z cena jaką model musi posiadać jak i tym iż jest on już kila lat na rynku m.in. brak najnowszych układów wsparcia kierowcy. Sam kokpit jest zaprojektowany w oparciu o ergonomię i standardy projektowania, prezentuje się dobrze zarówno pod względem intuicyjnej obsługi jak i bardzo dokładnego spasowania elementów, jednak wykorzystane materiały mogłyby być nieco lepsze jakości, są np. bardzo twarde. Jak prezentuje się Mitsubishi ASX w środku zobaczycie na poniższym filmie.

Mitsubishi jako produkt perspektywicznej klasy niewielkich SUV-ów skierowanych do młodych aktywnych ludzi i rodzin ma ładnie wyglądać i sprawdzać się w ruchu miejskim a zwiększony prześwit ma umożliwić jazdę w niezbyt trudnym terenie. Wszystkie te wymagania spełnia ASX i śmiało może zapewnić komfortową podróż swoim pasażerom. Kierowcy będą dobrze czuli się we wnętrzu Mitsubishi za sprawa dobrze dobrze zaprojektowanemu układowi zawieszenia. Zastrzeżenia mamy do zbyt twardych foteli i nie trzymających tak jak trzeba podczas szybko pokonywanych zakrętów. Trochę hałaśliwy jest też nasz ASX w kwestii akustyki i to zarówno w kwestii pracy silnika jak i szumów dopływających do wnętrza z okolicy przedniej szyby podczas szybszej jazdy autostradą. Podczas podróży ASX oferuje swoim pasażerom bagażnik o pojemności 419 l, który po rozłożeniu foteli powiększa się do 1219 l. Klapa tylnego bagażnika umieszczona na wysokości 186 cm ma pomóc w szybkim i sprawnym załadunku.  Pod funkcjonalnym nadwoziem jest sprawdzony silnik benzynowy o pojemności 1,6 l generujący 117 KM. Jest to typowo japońska jednostka, która w założeniach ma posiadać osiągi pozwalające na sprawne poruszanie się ASX-em. W założeniach konstruktorów model Mitsubishi ASX z tym silnikiem, ma nie imponować sportowym charakterem a niskim spalaniem. ASX rozwija moc typowo dla japońskich konstrukcji, choć przy niskich obrotach nie brzmi zachwycająco i brak mu trochę dynamiki to trudno mu coś konkretnego zarzucić, ot typowy sprawdzony silnik. Jeśli chodzi o zużycie paliwa to w teście model uzyskał średnie spalania na poziomie 7 litrów co jest wynikiem przyzwoitym zapewniającym niezły zasięg bez potrzeby tankowania. Na trasie model ASX 1.6 MIVEC potrafi być bardzo ekonomiczny szczególnie gdy poruszamy się ze stałą niezbyt wysoką prędkością bez przyspieszeń i wyprzedzania. Zamontowana w modelu 5-biegowa manualna skrzynia biegów jest dobrze ze stopniowana i nieźle współpracuje z silnikiem. Model posiada jak wspominaliśmy dobrze zestrojone zawieszenie, bez sportowego charakteru, prowadzi się dobrze na zakrętach i jest przewidywalny w zachowaniu z łagodną podsterownością ostrzegając o zbliżającym się zakresie granicznym, dlatego dostępne ESP nie interweniuje zbyt często. W podsumowaniu można stwierdzić, że Mitsubishi ASX to bardzo solidny crossover i jeśli chcesz mieć nowe, sprawdzone i funkcjonalne i podążające za modą auto to ASX jest dobrym kandydatem swojego segmentu. O końcowym sukcesie tego ciekawego modelu z pewnością zdecyduje konkurencja no i cena innych konkurencyjnych modeli na polski rynku. Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD oferując gwarancje mechaniczną 3 lata z obowiązkiem przeglądów co 20 tys. km to ciekawa oferta ( w wersji podstawowej 117-konny ASX z silnikiem 1.6 w wersji  2WD kosztuje od 68 100 zł) jednak różne dodatki opcjonalne, których nie brakuje mogą dodatkowo skusić kupującego i szybko podnieść cenę wyjściową modelu. ASX posiada niezłe wyposażenie standardowe choć nie posiadające najnowszych nowinek technicznych i niedostępnych nawet za dopłata. W 2013 roku producent planuje lekki face lifting modelu obejmujący zmiany a raczej lekki retusz zderzaka z przodu i z tył oraz modyfikacji osłony chłodnicy. Test modelu Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD (117 KM) przeprowadzono w 2012 roku.

PRZYSPIESZENIE


2,4 s
                      10,3 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ



(bieg) 18,1 s     (bieg) 12,0 s

 

Silnik Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD

Silnik Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD

SILNIK

Silnik benzynowy, umieszczony z przodu w układzie poprzecznym 16 zaworów, 4 zawory na cylinder, wtrysk wielopunktowy

 

Pojemność [cm3] 1590
Średnica x skok [mm] 75,0×90,0
Stopień sprężania 11,0:1
Moc [KM/Obr./min] 117/6000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 154/4000
Skrzynia biegów 5 biegów, manualna
Napęd przedni
Prędkość maksymalna [km/h] 183

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,4

NADWOZIE

Długość [mm] 4295
Wysokość [mm] 1615
Szerokość [mm] 1770
Rozstaw osi [mm] 2670
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1525/1525
Średnica zawracania [m] 11,4
Pojemność bagażnika [l] 419/1219
Zbiornik paliwa [l] 63
Masa własna/ładowność [kg] 1345/525
Masa przyczepy z hamulcem/bez hamulca [kg] 1200/675

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPhersona
Zawieszenie tył belka skrętna
Hamulce przód/tył tarcze went./ tarcze
Ogumienie przód i tył 215/60 R17

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Zużycie paliwa wg.producenta miast/trasa/mieszany [l/100 km] 7,8/5,0/6,0
Zużycie paliwa testowe średnie [l/100 km] 7,0
Zasięg rzeczywisty [km] 900

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 60,0 dB
100 km/h 66,0 dB
130 km/h 71,0 dB
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju 70,0/45,0 dB

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 39,2
Hamulce gorące [m] 38,5