Test Mercedes SLK 250 (204 KM)

DANE TECHNICZNE Test Mercedes SLK 250 (204 KM)

Model Mercedes SLK to znany samochód sportowy w Polsce, w nowej trzeciej już odsłonie o ciekawej i dynamicznej i budzącej respekt sylwetce. Model od lat wyznacza nowe trendy i kierunki dla roadsterów. Nowy SLK oferowany jest od marca 2011 roku. Sylwetka tego roadstera stworzonego na bazie Klasy C nawiązuje do modelu SLS, roadster oferowany jest z sztywnym dachem, który w nowej wersji może być po raz pierwszy wykonany ze szkła ( za dopłata) i który można przyciemniać za pomocą przycisku. Jest to samochód dla osób, które przywiązują wagę do świetnego wykończenia i agresywnej stylistyki, tego modelu po prostu nie da się pomylić z innym i właśnie za to trzeba zapłacić. Wnętrze jest ciekawe i posiada wiele sportowych akcentów a wykończenie i użyte materiały są na bardzo wysokim poziomie. Automatyczna 7 stopniowa skrzynia jest dla wygodnych, autem podróżuje się cicho i komfortowo choć czasem do wnętrza poprzez zawieszenie dotrą wstrząsy. Testowany egzemplarz SLK posiada 204 konny silnik wykorzystujący turbodoładowanie o dobrych osiągach i niskim zużyciu paliwa, który dzięki doładowaniu byłby zapewne spontaniczny jak prawdziwe sportowe auto, ale skrzynia automatyczna go ogranicza. Pod obciążeniem dostaje niezrozumiałej zadyszki a na wysokie obroty wchodzi z lekkim ociąganiem. Model SLK dałby zapewne wiele więcej frajdy swojemu właścicielowi, frajdy typowej dla roadsterów i fanów szybkiej jazdy połączonej z komfortem i prestiżem marki gdyby nie zachowanie na wilgotnej nawierzchni, gdzie zaczyna zarzucać tyłem pomimo ESP. SLK ponadto ochoczo wchodzi w zakręty, ale przy zmianach kierunku ruchu nie jest łatwe utrzymanie toru jazdy zapewne w związku z niezbyt bezpośrednim układem kierowniczym. Mylący opis nie powinien wprowadzać czytelników w błąd bynajmniej nie jest to auto powolne, silnik choć niewielkiej pojemności świetnie przyspiesza i pozwala na bardzo dynamiczna i oszczędną jazdę. Auto po prostu nie jest typowym sportowcem tylko z gracją i dużą zwrotnością pokonuje drogę służąc świetnym wyposażeniem i dobrej pojemności w tej klasie bagażnikiem. Choć znajda się elementy za które trzeba w SLK dopłacić, model ogólnie jest dobrze wyposażony i nie powinno to dziwić przy tak wysokiej cenie za dopłata można zamówić np. air scarf czyli ogrzewanie karku ( z tym silnikiem w wersji podstawowej z automatyczną skrzynia biegów model SLK 250 kosztuje minimum 185.850 zł ) za co otrzymujemy 2 lata gwarancji mechanicznej i tu uwaga 30 lat gwarancji na perforację. Test Mercedes SLK 250 (204 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


2,4 s
                       7,0 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ


(aut.) 4,6 s   (aut.) 3,8 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy turbodoładowany, wtrysk bezpośredni, 4 zawory na cylinder, 4-cylindrowy.

 

Pojemność [cm3] 1796
Średnica x skok [mm] 82,0×85,0
Stopień sprężania 9,3
Moc [KM/Obr./min] 204/5500
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 310/2000
Skrzynia biegów 7 biegów, automatyczna
Napęd tył
Prędkość maksymalna [km/h] 243

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 10,4/10,5

NADWOZIE

Długość [mm] 4134
Wysokość [mm] 1303
Szerokość [mm] 1817
Rozstaw osi [mm] 2430
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1551/1568
Średnica zawracania [m] 10,4/10,5
Pojemność bagażnika dach w środku/normalnie [l] 225/335
Zbiornik paliwa [l] 60
Masa własna/ładowność [kg] 1526/289
Masa przyczepy z hamulcami / uciąg holowniczy [kg] –/–

PODWOZIE

Zawieszenie przód wah.poprzeczny
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze wen./ tarcze
Ogumienie przód/tył 225/45 R17 / 245/40 R17

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Dane fabryczne średnio [l/100 km] 6,2
Test średnio [l/100 km] 8,1
Zasięg [km] 740

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 57,0 dB (A)
100 km/h 66,0 dB (A)
130 km/h 72,0 dB (A)
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 35,2
Hamulce gorące [m] 35,2