Test Mercedes ML 63 AMG Performance Pack (557 KM)

DANE TECHNICZNE Test Mercedes ML 63 AMG Performance Pack (557 KM)

Model Mercedes ML 63 AMG to agresywnie wyglądający super sportowy i bardzo prestiżowy SUV. Wszystko za sprawą nie tylko potężnego silnika biturbo V8 oraz napędu na cztery koła, ale przede wszystkim tego, że model Mercedes ML 63 AMG jest zaprojektowany by być komfortowym, niebywale bezpiecznym środkiem transportu mogącym pomieścić więcej niż dwóch pasażerów zachowując atuty auta sportowego pomimo grubo ponad dwóch ton wagi. Testowany egzemplarz uzbrojony w potężny silnik 5,5 litra V8 o magicznej mocy 557 KM generujący 760 Nm momentu obrotowego rozdzielanego na cztery koła za pomocą automatycznej 7 biegowej skrzyni to prawdziwy pocisk na drodze. Mercedes ML 63 AMG świetnie nadaje się do jazdy przez cały rok zarówno jako samochód na wakacje jak i samochód na prestiżowe spotkanie, słowem na co dzień i dla rodziny. Jak przystało na samochód marki Mercedes auto ma doskonałe właściwości jezdne, świetny układ napędowy i jest ponad standardowo wyposażone oraz wykorzystuje materiały dobrej jakości jednym słowem nowy model ML posiada rewelacyjne właściwości transportowe. Środek jest wykonany perfekcyjnie, w modelu z pakietem Performance Pack kierownica jest pokryta skórą, sportowa, spłaszczona u dołu. Seryjne sportowe fotele ze skóry nie zachwycają jak na sportowe auto, ale nie można im nic zarzucić. Z tył kanapa w nowym ML-u jest świetnie wyprofilowana co przekłada się na dużą ilość dostępnego dla pasażerów miejsca.

Za sprawą prestiżu marki Mercedes oraz odważnego i solidnie przemyślanego projektu i niezłej przestronności i pojemności wnętrza model ma szansę stać się poszukiwanym środkiem transportowym dla bogatych biznesmenów i dyrektorów ceniącym komfort i bezpieczeństwo. Mercedes przyzwyczaił swoich fanów do dbałości o kierowcę i stawianiu bezpieczeństwa bardzo wysoko w swoich kryteriach koncepcji każdego nowego modelu. Nie inaczej jest w przypadku modelu ML 63 AMG w wersji Performance Pack w standardzie otrzymujemy bowiem:  aktywne zagłówki, asystenta pasa ruchu, system ostrzegający o martwym polu czy system ostrzegający o uszkodzeniu opony. Oczywiście model może zostać przebojem jeśli można mówić w takich kategoriach przy samochodzie za bagatela 519.500 złotych uwzględniając kurs euro=4,3682 zł oraz dodatkowy pakiet podnoszący moc o 32 KM i moment obrotowy o 60 Nm ( koszt 33 308 zł). Warto tu nadmienić, iż model posiada dobre wyposażenie standardowe obejmujące różne nowinki techniczne, ale dodatkowo za nawigację, wentylowane fotele, obsługę bez kluczykową czy złącze USB trzeba słono dopłacić. Dodatki szybko podniosą nie małą standardową cenę modelu, można jako opcje domówić wentylowane fotele z przodu (4178 zł), obsługę bez kluczykową (5024 zł) oraz złącze USB (1242 zł) czy w końcu nawigację za bagatela (14 961zł). Dla fanów mocy i szybkości jest wspomniany wcześniej dostępny zestaw Performance Pack umożliwiający uzyskanie wyższej moc i momentu obrotowego, podniesienie mocy do 557 KM (+32 KM) i momentu obrotowego do 760 Nm (+60 Nm) za (33 308 zł) oraz lakier metaliczny ( 4912 zł). Ja widać opcje dodatkowe mogą bardzo łatwo zwiększyć niemałą wyjściową cenę za samochód, na pocieszenie zostaje 2 letnia gwarancja mechaniczne, 6 lat gwarancji na perforację oraz 2 lata na lakier. Dla właścicieli nowego ML-a jest też dostępna bardzo ciekawa opcja umożliwiająca przedłużenie gwarancji mobilności do 30 lat pod warunkiem serwisowania w ASO, obecnie koszt przeglądu to 1950 zł a okresy między przeglądami są wg. wskazań komputera. Test Mercedes ML 63 AMG Performance Pack (557 KM) przeprowadzony w 2012 roku.


PRZYSPIESZENIE


1,5 s
                       4,4 s                       15,2 s

ELASTYCZNOŚĆ



(aut. bieg) — s    (aut. bieg) — s

 

SILNIK

Silnik benzynowy, V8 biturbo, 32 zawory, 4 na cylinder, zasilanie wtrysk bezpośredni.

 

Pojemność [cm3] 5461
Średnica x skok [mm] 98,0×90,5
Stopień sprężania 10,0
Moc [KM/Obr./min] 557/5750
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 760/2000-5000
Skrzynia biegów 7 biegów, automat.
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 250/280*

* prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie/po odblokowaniu
wymagane odbycie kursu szybkiej jazdy z instruktorem

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,9

NADWOZIE

Długość [mm] 4817
Wysokość [mm] 1763
Szerokość [mm] 1940
Rozstaw osi [mm] 2915
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1686/1705
Średnica zawracania [m] 11,9
Pojemność bagażnika [l] 690/2010
Zbiornik paliwa [l] 93
Masa własna/ładowność [kg] 2345/705
Masa przyczepy z hamulcem/bez [kg] 3050/750

PODWOZIE

Zawieszenie przód podw. wahacze poprz.
Zawieszenie tył oś. wielowahaczowa
Hamulce przód/tył tarcze went. nawiercane/tarcze went. nawiercane
Ogumienie przód i tył w teście/seryjne 295/35 ZR21/265/45 ZR20

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Zużycie paliwa wg.producenta miast/trasa/średnie [l/100 km] 15,7/9,6/11,8
Zużycie paliwa testowe średnie [l/100 km] 16,3
Zasięg [km] 571

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 58,0 dB
100 km/h 65,0 dB
130 km/h 67,0 dB
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju 74,0/48,0 dB

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 35,7
Hamulce gorące [m] 35,0