Test Mercedes E63 AMG (557 KM)

DANE TECHNICZNE Test Mercedes E63 AMG (557 KM)

Model Mercedes E63 AMG to agresywnie wyglądająca najmocniejsza limuzyna klasy E i jednocześnie jedna z najciekawszych sportowych jakie się pojawiły w 2011 roku. Wszystko za sprawą nie tylko potężnego silnika biturbo V8, ale przede wszystkim tego, że model Mercedesa E63 AMG może pomieścić więcej pasażerów niż zwykły samochód sportowy jakim bez wątpienia jest. Testowany egzemplarz uzbrojony w silnik 5,5 litra V8 o mocy 557 KM generujący magiczne 800 Nm momentu obrotowego przenoszonego na tylne koła za pomocą automatycznej 7 biegowej skrzyni to prawdziwy pocisk na drodze. Warto tu podkreślić, że skrzynia Mercedesa to świetnie działający klasyczny automat. Fantastyczne osiągi nie przeszkadzają Mercedesowi posiadania cech zwykłej limuzyny z górnej półki nadającej się do jazdy przez cały rok zarówno jako samochód na wakacje jak i reprezentacyjny samochód-limuzyna na co dzień. Jak przystało na samochód marki Mercedes auto ma doskonałe właściwości jezdne, świetny układ napędowy i jest ponad standardowo wyposażone oraz wykorzystuje materiały wysokiej jakości. Za sprawą prestiżu marki Mercedes oraz uznanego znaczka AMG model ma szansę stać się obiektem westchnień zasobnych dyrektorów, prezesów, finansistów i menedżerów, gdyż w wersji podstawowej kosztuje 528.183 zł. Test Mercedes E63 AMG przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


1,6 s
                       4,2 s                       12,7 s

ELASTYCZNOŚĆ



(aut. bieg) — s (aut. bieg) — s

 

SILNIK

Silnik benzynowy wzdłużny, V8 biturbo, 32 zawory, 4 na cylinder, zasilanie wtrysk bezpośredni.

 

Pojemność [cm3] 5461
Średnica x skok [mm] 98,0×90,5
Stopień sprężania 10,0
Moc [KM/Obr./min] 557/5250
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 800/2000
Skrzynia biegów 7 biegów, automat.
Napęd tył
Prędkość maksymalna z blokadą/bez blokady [km/h] 250/300

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,2

NADWOZIE

Długość [mm] 4890
Wysokość [mm] 1490
Szerokość [mm] 1870
Rozstaw osi [mm] 2870
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1625/1594
Średnica zawracania [m] 11,2
Pojemność bagażnika [l] 532
Zbiornik paliwa [l] 66/80*   *-opcja
Masa własna/ładowność [kg] 1765/625
Masa przyczepy [kg]

PODWOZIE

Zawieszenie przód wielowahaczowe
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze went./tarcze went.
Ogumienie przód/tył 255/35 R19 / 285/30 R19

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Średnio testowe [l/100 km] 14,7
Zużycie paliwa fabryczne [l/100 km] trasa 7,5/ miasto 13,8/mieszany 9,8
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 58,0 dB
100 km/h 65,0 dB
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 34,0
Hamulce gorące [m] 34,3