Test Mercedes B 200 CDI (136 KM)

DANE TECHNICZNE Test Mercedes B 200 CDI (136 KM)

Model Mercedes B to najnowsze wcielenie małego miejskiego samochód. W swoim najnowszym wcieleniu produkowany jest od 2012 roku, poprzednik w Polsce nie zaskarbił sobie jakiś specjalnych względów wśród kierowców i nie odniósł wielkiego sukcesu. Nowy Mercedes klasy B to zupełnie inne auto gdzie ciekawy design i dopracowanie szczegółów ma być panaceum na brak sukcesów ostatniego wcielenia małego miejskiego modelu i chyba się udało gdyż design może się podobać. Nadwozie nowego Mercedesa B robi bardzo dobre wrażenie, gdzie duży grill i skośne światła dobrze współgrają ze znaczkiem firmowym mercedesa i nawiązują do innych nowych modeli koncernu. Linie nadwozia nowej klasy B przyciągają wzrok, a pomimo znacznej wysokości model jest aerodynamiczny i dobrze wygląda jest też 5 cm niższy od poprzednika. Warto też nadmienić, że w środku nowy model klasy B jest o 9 cm dłuższy co dobrze odbija się na wielkości wnętrza i dostępnym miejscu. Wnętrze Mercedesa B 200 jest nowoczesne i ciekawie zaprojektowane. Kokpit jest gustowny, ergonomiczny i bardzo starannie wykonany a wygodne fotele z dobrym podparciem bocznym i dużą ilością miejsca z przodu powinny zadowolić każdego nawet wysokiego kierowcę. Z tył na siedzeniach przestrzeni też nie brakuje choć przy pełnym komplecie trzech dorosłych pasażerów jest lekko ciasno, ale to w końcu tylko klasa B. Smaczku dopełnia porządnie wykonana kabina oraz jakość użytych materiałów i prostota i intuicyjność obsługi. Pasażerowie mogą cieszyć się swobodą miejsca niezłej pojemności bagażnika, który wprawdzie posiada próg po złożeniu kanapy ale problem ten da się wyeliminować poprzez regulowaną na różnych wysokościach podłogę. Testowany egzemplarz posiada nowoczesny silnik diesla o pojemności 1.8 l który generuje 136 KM mocy, i 300 Nm momentu. Silnik to mocna strona modelu nie brakuje mu dynamiki, mało pali i jest cichy. Świetna jest też 6-biegowa manualna skrzynia biegów. Auto jest komfortowe i zapewnia bardzo wygodną podróż oraz prowadzi się pewnie i nie łatwo je wyprowadzić z obranego toru jazdy. Mercedes B 200 CDI to generalnie bardzo ciekawy i dobrze przemyślany model, który stanowi niezłą propozycję, wykorzystującą prestiż marki. Model Mercedes B 200 CDI jest co warte zauważenia tańszy od poprzednika i dużo bardziej dopracowany, posiada też bogate wyposażenie standardowe zawierające m.in. poduszki boczne, czołowe, kurtyny, poduszkę kolanową, system ESP, komputer klimatyzację automatyczna, radio CD z MP3, złącza aux, bluetooth, USB, bogate wyposażenie elektryczne lusterka, szyby choć to nie dziwi za cenę modelu. Mercedes B 200 CDI (136 KM) jest do kupienia ( w wersji podstawowej to wydatek minimum 112.000 zł ) w zamian za które otrzymujemy atrakcyjny nowy samochód z 2 letnią gwarancją mechaniczną wykorzystujący prestiż marki Mercedes. Test Mercedes B 200 CDI (136 KM) przeprowadzony w 2012 roku.


PRZYSPIESZENIE


3,5 s
                       10,0 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ



(6 bieg) 14,7 s (4 bieg) 6,9 s

 

SILNIK

Silnik turbodiesla w układzie poprzecznym, 4 zawory na cylinder z zasilaniem common rail.

 

Pojemność [cm3] 1796
Średnica x skok [mm] –x–
Stopień sprężania
Moc [KM/Obr./min] 136/3600
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 300/1600
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 210

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,0

NADWOZIE

Długość [mm] 4360
Wysokość [mm] 1560
Szerokość [mm] 1790
Rozstaw osi [mm] 2700
Rozstaw kół przód/tył [mm] –/–
Średnica zawracania [m] 11,0
Pojemność bagażnika [l] 486/1545
Zbiornik paliwa [l] 50
Masa własna/ładowność [kg] 1475/555
Masa przyczepy z hamulcem [kg]

PODWOZIE

Zawieszenie przód
Zawieszenie tył
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 205/55 R16

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne zużycie paliwa miasto/trasa/cykl mieszany [l/100 km] 5,4/3,8/4,4
Średnie testowe miasto/trasa [l/100 km] 6,9/5,3
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 57,9 dB (A)
100 km/h 65,5 dB (A)
130 km/h — dB (A)
Hałas na zewnątrz przejazd / w kabinie na postoju — dB/– dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 44,0
Hamulce gorące [m] 44,4