Test Mazda MX-5 1.9 (140 KM)

DANE TECHNICZNE Mazda MX-5 1.9 (140 KM)

Model Mazda MX-5 to roadster legenda niezwykle popularny, świetnie zaprojektowany i wręcz niezniszczalny japoński cabriolet. Jeden z modeli który przyczynił się do ogromnego wzrostu zainteresowania modelami cabrio, model debiutował w 1989. Test Mazda MX-5 1.9 (140 KM) przeprowadzony w 1998 roku.


PRZYSPIESZENIE


2,9 s
                       8,7 s                       14,4 s

ELASTYCZNOŚĆ



(5 bieg) 14,5 s   (4 bieg) 8,9 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy, 4-cylindrowy, 16 zaworowy, umieszczony z przodu wzdłużnie. DOHC , wielopunktowy wtrysk paliwa.

 

Pojemność [cm3] 1840
Średnica x skok [mm] 83,0×85,0
Stopień sprężania 9,5
Moc [kW/KM/Obr./min] 103/140/6500
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 162/4500
Skrzynia biegów 5 biegów, manualna
Napęd tył
Prędkość maksymalna [km/h] 205

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 9,7

NADWOZIE

Długość [mm] 3975
Wysokość [mm] 1225
Szerokość [mm] 1680
Rozstaw osi [mm] 2265
Rozstaw kół przód/tył [mm]
Średnica zawracania [m] 9,7
Pojemność bagażnika [l] 144
Zbiornik paliwa [l] 50
Masa własna/ładowność [kg] 1005/260
Masa przyczepy [kg]

PODWOZIE

Zawieszenie przód wielowahacz.
Zawieszenie tył wielowahacz.
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 195/50 R 15 V

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Maksymalne [l/100 km]
Średnie [l/100 km] 10,5
Zasięg [km] 480

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h ( 3 bieg) 67 dB (A)
100 km/h ( 4 bieg ) 75 dB (A)
130 km/h ( 5 bieg ) 79 dB (A)
Hałas na zewnątrz 74 dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m] 37,8
Hamulce zimne [m]
Hamulce gorące [m]