Test Lamborghini Aventador LP 700-4 (700 KM)

DANE TECHNICZNE Test Lamborghini Aventador LP 700-4 (700 KM)

Model Lamborghini Aventador to jedno z najbardziej spektakularnych i rozpoznawalnych nowych super samochodów sportowych. Lamborghini Aventador LP 700-4 ma sylwetkę utrzymaną w typowym stylu Lambo i trzeba przyznać, że całość prezentuje się nadzwyczaj ostro, agresywnie i interesująco, samochód trudno pomylić z inną marką. Testowany egzemplarz Aventadora z silnikiem 6.5 litra o mocy 700 KM to typowy super samochód dla zasobnego fana sportowych samochodów z szalonym silnikiem w środku. Model to nowość 2011 roku, niestety ten nowy model Lamborghini nie jest oferowany w Polsce. Najbliższe salony są w Czechach i na Ukrainie lub u naszych zachodnich sąsiadów. Za sprawą legendy i przemyślanego ciekawego projektu nowe Lambo jest imponującym, dobrze wyposażonym samochodem o zaskakujących osiągach – typowo sportowych. Jadąc nowym Lamborghini z jego wspaniałym rykiem silnika V12 oraz sylwetką super sportowego bolidu nie można zostać niezauważonym. Zawieszenie i napęd 4×4 zapewnia świetne prowadzenie i z każdego kierowcy robi mistrza kierownicy. Samochód prowadzi się znakomicie i niełatwo wyprowadzić go z obranego toru jazdy, a gdy tak się stanie zapewnia świetne wyczucie tego momentu i możliwość opanowania, gdy jednak tego nie chcemy silnik pociągnie auto bokiem dając dużo frajdy i pozostawiając ślady czterech kółek na asfalcie. Model jak przystało na auta z tej półki posiada świetne wyposażenie ( skóra, ksenony, nawigacja oraz inne systemy w tym audio oraz różnego rodzaju dodatki czy w końcu odpalanie jak w samolocie z guzika pod klapką to standard ). Jednym słowem  Avantador LP 700-4 dba o kierowcę by ten czuł się komfortowo i czerpał głównie radość z jazdy zapominając o wydanej na samochód kwocie. Cena samochodu, jest równie imponująca jak jego osiągi i wynosi ( przy kursie 1 euro=4,5 zł i akcyzie 18,6 % w wersji podstawowej 1.670.000 zł ). Model Aventador czerpie z zasobów i prestiżu marki Lamborghini, która od 1998 roku należy do Volkswagena utożsamiana jest gwarancją emocji, uśmiechu i fantastycznej zabawy oraz gwarancją posiadania spektakularnego samochodu dla indywidualisty. Samochód Lamborghini Aventador ma wysokość niecałe 114 cm i stojąc na drodze, wygląda jak pocisk,  a widowiskowo otwierane drzwi do góry ( jeden ze znaków rozpoznawczych marki) i tak nie ułatwiają zajęcia miejsca w kabinie. Siedzenia nowego Labo są mocno wyprofilowane i zapewniają doskonałe trzymanie boczne na zakrętach i dobrze współgrają z blisko zamontowana kierownicą. Wszystko jest bardzo ergonomiczne i dobrze rozmieszczone a ciekłokrystaliczny bardzo czytelny zestaw wskaźników na ekranie TFT wśród których jest potężny wskaźnik obrotów wyskalowany do 9 tys. budzi zainteresowanie i nieodpartą chęć sprawdzenia tym bardziej, że nie znajdziemy tu sprężarki ani kompresora ani wtrysku bezpośredniego a silnik kręci się do ponad 8 tys. obrotów. Automatyczna 7 biegowa skrzynia biegów ISR z jednym sprzęgłem dobrze przenosi 690 Nm momentu na koła i umożliwia wybór jazdy w trzech trybach: Corsa, Sport i Strada wykorzystując łopatki za kierownicą jak w bolidach F1. Inżynierowie zastosowali tu sprytną sztuczkę w jednej chwili jedno przełożenie jest rozłączane a drugie załączane co pozwala, że biegi wchodzą błyskawicznie i twardo będąc przeżyciem dla kierującego i pozwalając nie rozlecieć się od przeciążeń przekładni i wspaniale przyspieszać. Ceramiczne potężne tarcze hamulcowe Aventadora spisują się wyśmienicie, co nie dziwi przy takich osiągach i możliwościach auta, które wykorzystując włókno węglowe jest niezwykle lekkie i wspaniale wyważone dzięki rozłożeniu mas 44% na przód i 56% na tył. Jedynym minusem nieistotnym przy tej klasie super samochodów sportowych to wysokie spalanie ( od 15 do 31 litrów/100 km ) a wynoszące średnio znacznie powyżej 20 l/100 km. Model posiada mały bagażnik z przodu, który nie grzeszy przestronną za to dla dwóch pasażerów jest wystarczająco miejsca. Test Lamborghini Aventador LP 700-4 (700 KM) przeprowadzony w 2011 roku.

 


PRZYSPIESZENIE


1,6 s
                       2,9 s                       9,4 s

ELASTYCZNOŚĆ



(automat bieg 5/6/7.)   (automat bieg 4/5/6)

4,0 s/5,5 s/6,8 s   3,2 s/4,3 s/6,2 s


 

SILNIK

Silnik benzynowy, V12 czterocylindrowy, po dwa wałki rozrządu w każdej głowice, 4 zawory na cylinder, wtrysk wielopunktowy.

 

Pojemność [cm3] 6498
Średnica x skok [mm] 95,0×76,4
Stopień sprężania 11,8:1
Moc [KM/Obr./min] 700/8250
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 690/5500
Skrzynia biegów 7 biegów, automatyczna sekwencyjna
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 350

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 12,5/12,6

NADWOZIE

Długość [mm] 4780
Wysokość [mm] 1136
Szerokość [mm] 2030
Rozstaw osi [mm] 2700
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1720/1700
Średnica zawracania [m] 12,5/12,6
Pojemność bagażnika [l] 150
Zbiornik paliwa [l] 90
Masa własna/ładowność [kg] 1831/269
Masa przyczepy [kg]

PODWOZIE

Zawieszenie przód wielowahaczowe
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze went./ tarcze went.
Ogumienie 255/35 ZR19 przód
335/30 ZR20 tył

SPALANIE

Minimalne/Maksymalnie [l/100 km] 15,0/31,1
Producenta Miasto/Trasa/Mieszany [l/100 km] 27,3/11,3/17,2
Testowe średnie [l/100 km] 24,8
Zasięg [km] 362

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 68,0 dB
100 km/h 73,0 dB
130 km/h 79,0 dB
na biegu jałowym 57,0 dB

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 33,9
Hamulce gorące [m] 32,3