Test Kia Sportage 2.0 CRDi 4WD (136 KM)

DANE TECHNICZNE Test Kia Sportage 2.0 CRDi 4WD (136 KM)

Model Kia Sportage to coraz bardziej popularny SUV w Polsce, który przebojem wdarł się do czołówki rankingu sprzedaży. Model Sportage, który wszedł na rynek polski w 2010 roku nie jest debiutantem w klasie kompaktowych SUV-ów gdyż jest to już III generacja Kii Sportage. Testowany egzemplarz Kia Sportage mile zaskakuje nie tyle zaawansowaną techniką, ale bardzo ciekawą stylistyką za co zresztą Kia jest dobrze odbierana i coraz częściej kupowana. Model Kia Sportage III generacji zyskał uznanie za design nie tylko w oczach klientów, ale też  specjalistów otrzymując nagrodę w najbardziej prestiżowej kategorii „najlepsze z najlepszych” w konkursie Red Dot Design Award. Jest to jedno z najbardziej cenionych wyróżnień przyznawanych za wzornictwo i obejmuje wiele różnych kategorii np. sprzęt AGD czy elektronikę użytkową. Tablica przyrządów we wnętrzu Kii jest uporządkowana i wykonana z dobrych materiałów trudno jej też coś zarzucić pod względem ergonomii i swobody oraz łatwości obsługi. Model jest także coraz bardziej popularny w związku z bardzo atrakcyjnie skalkulowaną ceną. Nie dziwi takie posunięcie producenta, który ma nadzieje w ten sposób na przyciągnięcie nowych klientów, co w przypadku ogromnej konkurencji w tym segmencie jest trudne. Auto ma ta sama płytę podłogową co Hyundai ix35 jednak sylwetki obu aut są zgoła inne. Zawieszenie Kii dobrze radzi sobie z naszymi dziurawymi drogami i nadaje się do dalekich podróży przy okazji których model może mile zaskoczyć dużym bagażnikiem. Auto jest też dobrze zestrojone i zwinne zapewniając bezpieczeństwo i dobry komfort podróżowania. Za napęd modelu Sportage 2.0 CRDi 4×4 odpowiada skonstruowany przez firmę Magna system Dynamax. Napęd trafia na koła przednie a gdy któreś z nich straci przyczepność sprzęgło dołącza napęd tylnych kół. Kierowca ma też możliwość (tylko do prędkości 40 km/h) zablokować napęd 4×4 za pomocą przycisku LOCK, wówczas o rozkładzie napędu decyduje przyczepność kół. Testowany egzemplarz posiada 2 litrowy silnik diesla common rail generujący 136 KM, który generuje niezły moment i wyróżnia się niskim zużyciem paliwa. Kupując model kia Sportagea w salonie należy się cieszyć nie tylko wspomnianą wcześniej dobrze skalkulowaną ceną i rozsądnym spalaniem (cena 136 konnego diesla w wersji podstawowej to wydatek minimum 84.300 zł), jak również kuszącą niezwykle długą 7 letnią gwarancja i przeglądami co 30 tys. km. Możliwe do zamówienia dodatki w postaci nawigacji, kamery cofania, podgrzewanych foteli, szklanego dach itp. mogą w razie potrzeby uzupełnić bardzo dobre wyposażenie podstawowe modelu Kia Sportage obejmujące m.in. rozbudowaną elektrykę, ESP w Kii TCS, klimatyzację aut., komputer, tempomat, światła przeciwmgielne, system audio z USB i Bluetooth itp. Test Kia Sportage 2.0 CRDi 4WD (136 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


3,3 s
                       11,0 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ


(6 bieg) 14,2 s   (4 bieg) 7,6 s

 

SILNIK

Silnik diesla w układzie poprzecznym, common rail, 4 cylindry, 16 zaworów.

 

Pojemność [cm3] 1995
Średnica x skok [mm] 84,0×90,0
Stopień sprężania 16,5
Moc [KM/Obr./min] 136/4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 314/1800
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 181

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 10,6

NADWOZIE

Długość [mm] 4440
Wysokość [mm] 1635
Szerokość [mm] 1855
Rozstaw osi [mm] 2640
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1618/1619
Średnica zawracania [m] 10,6
Pojemność bagażnika [l] 465/1353
Zbiornik paliwa [l] 55
Masa własna/ładowność [kg] 1458/632
Masa przyczepy z hamulcami [kg] 2000

PODWOZIE

Zawieszenie przód Mc Pherson
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 225/50 R17

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
wg. producenta miasto/trasa/cykl miesz. [l/100 km] 6,7/5,1/5,7
Średnie testowe miasto/trasa [l/100 km] 8,2/5,9
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 60,7 dB (A)
100 km/h 66,1 dB (A)
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 38,0
Hamulce gorące [m] 38,8