Test Kia Soul 1.6 GDI XL (140 KM)

DANE TECHNICZNE Test Kia Soul 1.6 GDI XL (140 KM)

Model Kia Soul to ciekawy samochód koreańskiego producenta, jeden z przedstawicieli crossoverów coraz popularniejszego typu samochodów. W tym konkretnym przypadku chodzi o połączenie SUV-a z autem miejskim. Model ten jest pierwszym tego typu samochodem Koreańczyków. Model Kia Soul wygląda całkiem nieźle i godnie reprezentuje swoją klasę. Model Kia Soul przeszedł facelifting który objął swoim zakresem inny wlot powietrza, powiększone reflektory przeciwmgielne oraz kierunkowskazy i światła dzienne LED (standardowe w tej wersji wyposażenia XL). Ciekawy wyróżniający się design i dobre występujące w standardzie wyposażenie z pewnością jest w stanie zaoferować kupującemu dobry wysoki poziom. Coraz lepiej sprzedające się samochody koreańskie przestały już zadziwiać rynek motoryzacyjny, a koreański koncern Kia stał się liczącym graczem i zdobywa coraz więcej chętnych na zakup. Nadwozie nowej Kii robi dobre wrażenie, jest przestronne i nieźle zaprojektowane daje też charakterystyczny wyróżniający się design i swobodę podróżny nawet bardzo wysokim kierowcą i pasażerom. Wnętrze prezentuje dopracowany i ergonomiczny kokpit, wszystkie urządzenia są ergonomiczne, bardzo czytelne i proste w obsłudze. Bardzo czytelne są zegary, dostępna jest wreszcie automatyczna klimatyzacja przeprojektowano też w udany sposób panel centralny.  W samej kabinie pasażerowie mogą cieszyć się dużą ilością miejsca w swojej klasie zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie. Testowany egzemplarz posiada benzynowy silnik 1.6 l który generuje niezłą moc 140 KM zastępując 124 konnego poprzednika. Zmiana wpłynęła pozytywnie na parametry i dane techniczne modelu Kia Soul, ale zastrzeżenia można mieć do podawanych przez producenta informacji dotyczących zużycia paliwa, szczególnie na trasie. To w miarę świeży i oryginalny model, który stanowi ciekawą propozycję.  Kupując Kia Soul 1.6 GDI XL w salonie można  cieszyć się dobrze wyposażonym samochodem ( w wersji podstawowej Kia Soul 1.6 GDI XL to wydatek minimum 60.990 zł ) w zamian za którą otrzymujemy oryginalny i pozbawiony jakiś specjalnym mankamentów samochód korzystający ze sprawdzonych rozwiązań koreańskiego producenta oraz zasługującą na uwagę 7 letnią gwarancją mechaniczną z obowiązkiem przeglądów co 15.000 km. Test Kia Soul 1.6 GDI XL (140 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


3,1 s
                       9,8 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ



(6 bieg) 21,6 s   (4 bieg) 11,4 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy, umieszczony z przodu w układzie poprzecznym, 4 zawory na cylinder, szesnastozaworowy z wtryskiem bezpośrednim.

 

Pojemność [cm3] 1591
Średnica x skok [mm] –x–
Stopień sprężania
Moc [KM/Obr./min] 140/6300
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 166/4850
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 185

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 10,5

NADWOZIE

Długość [mm] 4105
Wysokość [mm] 1610
Szerokość [mm] 1785
Rozstaw osi [mm] 2550
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1570/1575
Średnica zawracania [m] 10,5
Pojemność bagażnika [l] 340/1356
Zbiornik paliwa [l] 48
Masa własna/ładowność [kg] 1269/451
Masa przyczepy z hamulcem [kg]

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPherson
Zawieszenie tył belka skrętna
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 225/45 R18

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne zużycie paliwa [l/100 km] średnie 6,4/trasa 5,6/ miasto 7,7
Średnie testowe [l/100 km] miasto 9,2/trasa 7,3
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 60,6 dB (A)
100 km/h 66,5 dB (A)
130 km/h — dB (A)
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju — dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 39,3
Hamulce gorące [m] 39,8