Test Kia Sorento 2.2 CRDi 4WD AT (197 KM)

DANE TECHNICZNE Test Kia Sorento 2.2 CRDi 4WD AT (197 KM)

Model Kia Sorento 2.2 CRDi to duży przedstawiciel popularnej klasy SUV w Polsce, model ma być alternatywą dla kierowców poszukujących większego SUV-a których nie stać na drogie Audi Q7 czy Volvo XC90. Model Kia Sorento 2.2 CRDi wszedł na rynek w 2009 roku. Testowany egzemplarz walczy o uznanie klientów poszukujących dobrych właściwości transportowych. Kia Sorento 2.2 CRDi prezentuje we wnętrzu ciekawą tablicę przyrządów z komputerem pod prędkościomierzem, całość jest spójna i nieźle wykonana. Wyposażenie Kia Sorento w wersji 2.2 CRDi 4WD AT XL obejmuje wszystkie obecne zdobycze techniki motoryzacyjnej a za nawigację i zestaw multimedialny z kamerą cofania oraz skórzana tapicerkę trzeba dopłacić. Auto może pochwalić się dużym transportowym potencjałem, można np. zamówić wersję 7 osobową, ale za trzeci rząd foteli trzeba dopłacić 2500 zł. Pomocna przy podróżach i transporcie jest duża przestrzeń załadunkowa. Pozycja kierowcy za kierownicą jest dobra, przestrzeni wystarczająco a elektrycznie regulowane fotele ze skóry spełniają swoje zadanie. Zawieszenie Kia Sorento dobrze radzi sobie z naszymi dziurawymi drogami i nadaje się do dalekich podróży przy okazji których model może wybrać się za pomocą automatycznie dołączanego napędu 4×4 w niewielki teren. Precyzja prowadzenia jest dobra Sorento jest też dobrze zestrojone i posiada kpl. wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu podróżowania tj. ESP, poduszki czołowe, boczne , kurtyny. Za napęd modelu Kia Sorento 2.2 CRDi 4WD AT XL odpowiada dynamiczny silnik turbodiesla zasilany wtryskiem common rail o pojemności 2,2 litra generujący 197 KM, który dysponuje niezłym momentem 421 Nm, ale ze względu na dużą masę i słabą aerodynamikę jest mocny ale trochę pali wbrew niskiemu zużyciu paliwa deklarowanemu przez producenta. Kupując model Kia Sorento w salonie należy się liczyć z niemałą ceną zakupu (cena 197 konnego diesla w wersji podstawowej to wydatek minimum 131.500 zł) oraz długą i korzystną 7 letnią gwarancją z przeglądami co 20 tys. km. W zamian wysokiej ceny i korzystnej gwarancji otrzymujemy też bardzo dobre wyposażenie i dobre właściwości transportowe. Test Kia Sorento 2.2 CRDi 4WD AT (197 KM) przeprowadzony w 2012 roku.

PRZYSPIESZENIE


2,9 s
                       9,3 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ


(autom. ) — s   (autom.) — s

 

SILNIK

Silnik turbodiesla w układzie poprzecznym, wtrysk common rail, 4 cylindry, 16 zaworów.

 

Pojemność [cm3] 2199
Średnica x skok [mm] 85,4×96,0
Stopień sprężania 16,0
Moc [KM/Obr./min] 197/3800
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 421/1850
Skrzynia biegów 6 biegów, automatyczna
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 190

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 10,9

NADWOZIE

Długość [mm] 4685
Wysokość [mm] 1755
Szerokość [mm] 1885
Rozstaw osi [mm] 2700
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1618/1621
Średnica zawracania [m] 10,9
Pojemność bagażnika [l] 528/1582
Zbiornik paliwa [l] 70
Masa własna/ładowność [kg] 1896/614
Masa przyczepy z hamulcami [kg] 2000

PODWOZIE

Zawieszenie przód Mc Pherson
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 235/60 R18

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
wg. producenta miasto/trasa/cykl miesz. [l/100 km] 9,3/6,2/7,4
Średnie testowe miasto/trasa [l/100 km] 11,5/10,5
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 59,7 dB (A)
100 km/h 64,3 dB (A)
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 41,6
Hamulce gorące [m] 41,9