Test Kia Rio 1.4 (109 KM)

DANE TECHNICZNE Test Kia Rio 1.4 (109 KM)

Model Kia Rio to ciekawy model koreańskiego producenta, ten miejski samochód w swoim nowym wcieleniu jest samochodem bardziej dojrzałym, większym dużo ciekawszym stylistycznie i lepiej wyposażonym. Ciekawy design i dobre występujące w standardzie wyposażenie z pewnością jest w stanie nieźle namieszać w tym segmencie aut. Od jakiegoś już czasu dobrze sprzedające się samochody koreańskie przestały zadziwiać rynek motoryzacyjny stając się liczącym graczem i zdobywając coraz więcej chętnych na zakup. Nadwozie nowej Kii robi dobre wrażenie, jest przestronne i ciekawie zaprojektowane a co najważniejsze dłuższe, szersze i niższe od poprzednika co dodaje Rio sportowego charakteru. Pozwoliło to tez powiększyć bagażnik. Wnętrze prezentuje dopracowany i ergonomiczny wysokiej jakości kokpit, gdzie poszczególne elementy wkomponowano w kolejne warstwy deski rozdzielczej. W samej kabinie jest sporo schowków i półek a pasażerowie mogą cieszyć się dużą ilością miejsca zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie oraz podróżną na wygodnych fotelach. Kia Rio jest dobrze zestrojona i świetnie prowadzi się na zakrętach oraz posiada precyzyjny układ kierowniczy zapewniający wiele frajdy na dobrej drodze przy szybko pokonywanych zakrętach. Testowany egzemplarz posiada benzynowy silnik 1.4 o który generuje moc 109 KM, który zgodnie z założeniami ma pozwolić na swobodne przemieszczanie się a przy okazji co mu się w pełni udaje być oszczędnym. To ciekawy i dobrze przemyślany model który stanowi dobrą propozycję a kupując Kii Rio w salonie można dodatkowo cieszyć się rozsądną ceną ( w wersji podstawowej z silnikiem 1.6 to wydatek minimum 42.490 zł ) w zamian za którą otrzymujemy oryginalny i pozbawiony uciążliwych mankamentów samochód korzystający ze sprawdzonych rozwiązań koreańskiego producenta oraz długą 7 letnią gwarancją mechaniczną oraz 3 letnią na lakier i 12 letnią na perforację. Test Kia Rio 1.4 (109 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


2,8 s
                       11,5 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ



(6 bieg) 18,5 s   (5 bieg) 13,4 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy, umieszczony z przodu, 4 zawory na cylinder, szesnastozaworowy.

 

Pojemność [cm3] 1396
Średnica x skok [mm] 77,0×75,0
Stopień sprężania 10,5
Moc [KM/Obr./min] 109/6300
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 137/4200
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 183

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,4

NADWOZIE

Długość [mm] 4045
Wysokość [mm] 1455
Szerokość [mm] 1720
Rozstaw osi [mm] 2570
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1507/1511
Średnica zawracania [m] 11,4
Pojemność bagażnika [l] 288/923
Zbiornik paliwa [l] 43
Masa własna/ładowność [kg] 1140/460
Masa przyczepy z hamulcem/bez [kg] 1050/450

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPherson
Zawieszenie tył oś. zespolona
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 205/45 R17

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne zużycie paliwa [l/100 km] średnie 5,3/trasa 4,3/ miasto 7,0
Średnie testowe [l/100 km] 6,6
Zasięg [km] 652

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 60 dB (A)
100 km/h 67 dB (A)
130 km/h 70 dB (A)
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju 71 dB/39 dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 38,5
Hamulce gorące [m] 37,1