Test Kia Picanto 1.2 MPI XL (85 KM)

DANE TECHNICZNE Test Kia Picanto 1.2 MPI XL (85 KM)

Model Kia Picanto to ciekawy mały samochód koreańskiego producenta, ten miejski model jeździ i wygląda całkiem nieźle i zdobywa od czasu debiutu w 2011 roku coraz więcej zwolenników nie tylko w swojej klasie. Ciekawy design i dobre występujące w standardzie wyposażenie oraz bardzo długa gwarancja z pewnością jest w stanie nieźle namieszać w tym segmencie aut. Dobrze sprzedające się samochody koreańskie przestały już zadziwiać rynek motoryzacyjny stając się liczącym graczem i zdobywając coraz więcej chętnych na zakup. Nadwozie nowej Kii robi dobre wrażenie, jest przestronne i ciekawie zaprojektowane a co najważniejsze daje Picanto charakterystyczny wyróżniający się design. Wnętrze prezentuje dopracowany i ergonomiczny wysokiej jakości kokpit, wyróżnia się tu dwuramienna kierownica a wszystkie urządzenia są ergonomiczne, bardzo czytelne i proste w obsłudze. W samej kabinie pasażerowie mogą cieszyć się dużą ilością miejsca w swojej klasie zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie oraz mogą podróżować na wygodnych z szerokim zakresem regulacji podgrzewanych fotelach z tzw. eko skóry po dopłacie za pakiet wyposażeniowy Race. Bagażnik ma od 200 do 910 l pojemności można też w razie potrzeby złożyć zarówno oparcie jak i siedzisko tylnej kanapy jest więc nieźle. Kia Rio dobrze prowadzi się na zakrętach oraz posiada precyzyjny układ kierowniczy, natomiast zastrzeżenia można mieć na nierównościach gdzie zbyt niski profil opon powoduje twarde uderzenia przenoszące się do wnętrza. Testowany egzemplarz posiada benzynowy silnik 1.2 l który generuje niezłą moc 85 KM i który zgodnie z założeniami ma pozwolić na bardzo swobodne przemieszczanie się będąc bardzo oszczędnym w zużyciu paliwa. To ciekawy i dobrze przemyślany model który stanowi dobrą propozycję a kupując Picanto w salonie można dodatkowo cieszyć się możliwością niezłego doposażenia modelu choć atrakcyjna cena podstawowa może wówczas szybko wzrosnąć ( w wersji podstawowej Kia Picanto 1.2 MPI XL to wydatek minimum 36.490 zł ) w zamian za którą otrzymujemy oryginalny i pozbawiony uciążliwych mankamentów samochód korzystający ze sprawdzonych rozwiązań koreańskiego producenta oraz zasługującą na uwagę 7 letnią gwarancją mechaniczną z obowiązkiem przeglądów co 15.000 km. Test Kia Picanto 1.2 MPI XL (85 KM) przeprowadzony w 2012 roku.


PRZYSPIESZENIE


4,9 s
                       12,1 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ



(5 bieg) 21,1 s   (4 bieg) 13,7 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy, umieszczony z przodu w układzie poprzecznym, 4 zawory na cylinder, szesnastozaworowy z wtryskiem wielopunktowym.

 

Pojemność [cm3] 1248
Średnica x skok [mm] 71,0×78,8
Stopień sprężania 10,5
Moc [KM/Obr./min] 85/6000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 120/4000
Skrzynia biegów 5 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 171

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 9,8

NADWOZIE

Długość [mm] 3595
Wysokość [mm] 1480
Szerokość [mm] 1595
Rozstaw osi [mm] 2385
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1409/1412
Średnica zawracania [m] 9,8
Pojemność bagażnika [l] 200/918
Zbiornik paliwa [l] 35
Masa własna/ładowność [kg] 875/495
Masa przyczepy z hamulcem [kg] 700

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPherson
Zawieszenie tył oś. zespolona
Hamulce przód/tył tarcze went. / bębny
Ogumienie 175/50 R15

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne zużycie paliwa [l/100 km] średnie 4,5/trasa 3,8/ miasto 5,8
Średnie testowe [l/100 km] miasto 6,1/trasa 5,0
Zasięg [km] 630

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 62,9 dB (A)
100 km/h 69,1 dB (A)
130 km/h — dB (A)
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju — dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 39,7
Hamulce gorące [m] 40,7