Test Isuzu D-Max 3.0 TD (163 KM)

DANE TECHNICZNE Test Isuzu D-Max 3.0 TD (163 KM)

Model Isuzu D-Max to bardzo popularny samochód typu pickup w Polsce. Model jest w sprzedaży od 2009 roku. Testowany egzemplarz wykorzystuje doświadczenie producenta związane z produkcja tego typu pojazdów. Pickup D-Max produkowany jest w fabryce w Tajlandii. Model Isuzu D-Max to trwały i odporny na trudy wół roboczy, posiadający proste i solidne rozwiązania techniczne pomocne w pracy w niedostępnych rejonach świata. Konstruktorzy uzbroili Forda Rangera w testowanym modelu w podwójną kabinę oraz pakę o następujących dostępnych wymiarach załadunku szerokość 146 cm wysokość 48 cm i długość 138 cm. Paka o ładowności 1161 kg zmniejsza znacząco wielkość podwójnej kabiny dostępnej dla pasażerów pomimo ogromnych rozmiarów. We wnętrzu jest na tyle wąsko, że trzy standardowe osoby z tył nie usiądą wygodnie, będą też miały mało miejsca na głowę. Z przodu jest znacznie lepiej kierowca wprawdzie siedzi wysoko a fotele nie zapewniają zbyt dobrego trzymania na zakrętach, ale jest wygodnie. Konsola centralna jest bardzo skromna zachowując standardy ergonomii i prostą obsługę. Testowany egzemplarz posiada silnik turbodiesla common rail o pojemności 2999 cm3 o mocy 163 KM, który generuje moment 360 Nm. Isuzu D-Max ma stały napęd tylnych kół (2H), bez centralnego dyferencjału. W trudnym terenie po jakim może poruszać się pick-up Isuzu można wykorzystać reduktor (4L). Natomiast na luźnym podłożu jest dołączany za pomocą ustawienia (4H) napęd przednich kół. Isuzu D-Max 3.0 TD LS to solidny i korzystający ze sprawdzonych rozwiązań model pick-upa, zaprojektowany dobrze do zadań przed jakimi stawia go typ auta jaki reprezentuje. Testowany egzemplarz jest w sprzedaży już od 2009 roku, posiada raczej typowe dla ciężarówek wyposażenie, próżno tu szukać np. świateł ksenonowych czy nawigacji satelitarnej choć brak komputera pokładowego czy regulacji wysokości fotela kierowcy może zastanawiać cieszy natomiast, że braki rekompensuje korzystna cena ( cena 163 konnego turbodiesla Isuzu D-Max 3.0 TD w wersji podstawowej to wydatek minimum 97.631 zł) jest więc widocznie tańsza od konkurencji. Model Isuzu D-Max dodatkowo posiadanie korzystną 5 letnią gwarancję choć okupioną przeglądami co 10 tys. km. Brakuje też wyraźnie podczas jazdy szosowej systemu stabilizacji toru jazdy co może skutkować łatwym niebezpiecznym poślizgiem. Nie przeszkadza to jednak, aby solidny i tani model Isuzu D-Max, który korzysta z solidności oraz prestiżu marki produkującej auta terenowe był jednym z najlepiej sprzedawanych pickupów w Polsce. Test Isuzu D-Max 3.0 TD (163 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


5,0 s
                       12,1 s                      — s

ELASTYCZNOŚĆ


(5 bieg) 14,6 s   (4 bieg) 9,5 s

 

SILNIK

Silnik turbodiesla common rail, umieszczony wzdłużnie, 4 zawory na cylinder.

 

Pojemność [cm3] 2999
Średnica x skok [mm] 95,4×104,9
Stopień sprężania 17,5
Moc [KM/Obr./min] 163/3600
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 360/1800
Skrzynia biegów 5 biegów, manualna
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 175

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 12,4

NADWOZIE

Długość [mm] 5035
Wysokość [mm] 1735
Szerokość [mm] 1800
Rozstaw osi [mm] 3050
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1520/1525
Średnica zawracania [m] 12,4
Pojemność bagażnika paka szer./wys./długość [cm] 146/48/138
Zbiornik paliwa [l] 76
Masa własna/ładowność [kg] 1804/1161
Masa przyczepy z hamulcami [kg] 3000

PODWOZIE

Zawieszenie przód wahacze poprzeczne
Zawieszenie tył resory piórowe
Hamulce przód/tył tarcze went. / bębny
Ogumienie 245/70 R16

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Średnie wg. producenta miasto/trasa/ cykl mieszany [l/100 km] 10,9/7,9/9,0
Średnie testowe [l/100 km] 10,3
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 64 dB (A)
100 km/h 68 dB (A)
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 41,0
Hamulce gorące [m] 42,0