Test Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD (136 KM)

DANE TECHNICZNE Test Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD (136 KM)

Model Hyundai ix35 to coraz bardziej popularny SUV w Polsce, który przebojem wdarł się do czołówki rankingu sprzedaży. Model ix35, który wszedł na rynek w 2009 roku nie jest debiutantem w klasie kompaktowych SUV-ów gdyż jego poprzednik Hyundai Tucson zdobywał pierwsze szlify i doświadczenia na tym rynku. Testowany egzemplarz Hyundai ix35 jest modelem dojrzałym z zaawansowaną techniką, i dobrą podobającą się stylistyką za co m.in. jest tak chętnie kupowany. Tablica przyrządów we wnętrzu ix35 jest uporządkowana i wykonana z dobrych materiałów a wstawki udające aluminium urozmaicają nieźle zaprojektowany kokpit. Zegary podświetlone na niebiesko osadzone w efektownych tubach umilają kierowcy odczyt parametrów, trudno jej też coś zarzucić pod względem ergonomii i swobody oraz łatwości obsługi. Model jest także coraz bardziej popularny w związku z atrakcyjnie skalkulowaną ceną. Nie dziwi takie posunięcie producenta, który ma nadzieje w ten sposób na przyciągnięcie nowych klientów, co w przypadku ogromnej konkurencji w tym segmencie jest dobrym posunięciem. Auto ma ta sama płytę podłogową co Kia Sportage jednak sylwetki obu aut są zgoła inne. Zawieszenie Hyundaia ix35 dobrze radzi sobie z naszymi dziurawymi drogami i nadaje się do dalekich podróży przy okazji których model posiada sporo miejsca i wystarczający bagażnik. Auto jest też dobrze zestrojone i zwinne zapewniając bezpieczeństwo i dobry komfort podróżowania. Za napęd modelu Hyundai ix35 CRDi 4×4 odpowiada skonstruowany przez firmę Magna system Dynamax. Napęd trafia na koła przednie a gdy któreś z nich straci przyczepność sprzęgło dołącza napęd tylnych kół. Kierowca ma też możliwość (tylko do prędkości 40 km/h) zablokować napęd 4×4 za pomocą przycisku LOCK, wówczas o rozkładzie napędu decyduje przyczepność kół. Testowany egzemplarz posiada 2 litrowy silnik diesla common rail generujący 136 KM, który generuje spory moment i wyróżnia się niskim zużyciem paliwa. Kupując model Hyundai ix35 w salonie będziemy się cieszyć nie tylko wspomnianą wcześniej dobrze skalkulowaną ceną i rozsądnym spalaniem (cena 136 konnego diesla w wersji podstawowej to wydatek minimum 89.900 zł), jak również wyróżniającą się długą 5 letnią gwarancją i przeglądami co 30 tys. km. Możliwe do zamówienia dodatki w postaci nawigacji, kamery cofania, podgrzewanych foteli itp. mogą w razie potrzeby uzupełnić bardzo dobre wyposażenie podstawowe modelu Hyundai ix35 obejmujące m.in. rozbudowaną w wyposażeniu elektrykę, ESP , klimatyzację aut., komputer pokładowy, światła przeciwmgielne, system audio z MP3, USB i Bluetooth itp. Test Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD (136 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


3,3 s
                       10,7 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ


(6 bieg) 14,0 s   (4 bieg) 7,5 s

 

SILNIK

Silnik turbodiesla w układzie poprzecznym, wtrysk common rail, 4 cylindry, 16 zaworów.

 

Pojemność [cm3] 1995
Średnica x skok [mm] 84,0×90,0
Stopień sprężania 16,5
Moc [KM/Obr./min] 136/4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 320/1800
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 181

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 10,6

NADWOZIE

Długość [mm] 4410
Wysokość [mm] 1670
Szerokość [mm] 1820
Rozstaw osi [mm] 2640
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1585/1586
Średnica zawracania [m] 10,6
Pojemność bagażnika [l] 465/1436
Zbiornik paliwa [l] 58
Masa własna/ładowność [kg] 1525/615
Masa przyczepy z hamulcami [kg] 2000

PODWOZIE

Zawieszenie przód Mc Pherson
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 225/55 R18

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
wg. producenta miasto/trasa/cykl miesz. [l/100 km] 6,7/5,1/5,7
Średnie testowe miasto/trasa [l/100 km] 8,4/6,0
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 60,3 dB (A)
100 km/h 66,2 dB (A)
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 37,7
Hamulce gorące [m] 38,5