Test Hyundai i30 1.6 (126 KM)

DANE TECHNICZNE Hyundai i30 1.6 (126 KM)

Model Test Hyundai i30 to model który jest ciekawostką na polskim rynku. To model koreańskiego producenta, który od pewnego czasu dzielnie walczy m.in. w klasie kompaktów. Model jest przestronny, ale musi ostro walczyć z konkurencją, która zdobyła już prestiż i uznanie kierowców.  Choć walka trwa to z pewnością testowany model jest trochę za głośny i umiarkowanie wygodny. Testowany egzemplarz z silnikiem 1.6 o mocy 126 KM to wolnossąca jednostka za mało dynamiczna by pokazać lwi pazur konkurencji a do tego pracuje głośno. Ogólnie model nie jest złym samochodem, ale żeby pokonać konkurentów producent z Korei musi trochę popracować. Test Hyundai i30 1.6 (126 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


2,4 s
                       11,0 s                       18,6 s

ELASTYCZNOŚĆ



(5 bieg) 15,2 s (4 bieg) 10,9 s

(6 bieg) 20,4 s (5 bieg) 14,3 s


SILNIK

Silnik benzynowy, czterocylindrowy, wolnossący, umieszczony z przodu, 4 zawory na cylinder, wielopunktowy wtrysk paliwa.

 

Pojemność [cm3] 1591
Średnica x skok [mm] –x–
Stopień sprężania
Moc [KM/Obr./min] 126/6200
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 154/4200
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 192

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,1/11,2

NADWOZIE

Długość [mm] 4280
Wysokość [mm] 1480
Szerokość [mm] 1775
Rozstaw osi [mm] 2650
Rozstaw kół przód/tył [mm]
Średnica zawracania [m] 11,1/11,2
Pojemność bagażnika [l] 340/1250
Zbiornik paliwa [l] 53
Masa własna/ładowność [kg] 1247/473
Masa przyczepy [kg]

PODWOZIE

Zawieszenie przód
Zawieszenie tył
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 205/55 R 16 H

SPALANIE

Minimalne [l/100 km] 5,8
Maksymalne [l/100 km]
Średnie [l/100 km] 8,6
Zasięg [km] 616

HAŁAS WEWNĄTRZ

80 km/h 67 dB (A)
100 km/h 69 dB (A)
130 km/h 72 dB (A)
160 km/h 74 dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m]/ zimne nieobciążony [m] 39,4/38,3
Hamulce gorące [m] 38,2