Test Hyundai Genesis Coupe 3.8 (303 KM)

DANE TECHNICZNE Test Hyundai Genesis Coupe 3.8 (303 KM)

Model Hyundai Genesis Coupe to rasowy sportowy samochód, szczególnie w odmianie V6. Będący w sprzedaży od 2011 roku model Genesis jest pierwszym sportowym samochodem firmy Hyundai z tylnym napędem wbrew obecnej modzie i trendom nie ma w nim krzty ekologii ani systemów oszczędzających paliwo. Hyundai korzysta ze starego sprawdzonego wzorca na stworzenie dobrego i poszukiwanego samochodu sportowego dającego kierowcy przyjemność z jazdy : manualna skrzynia biegów, bardzo mocny dobrze brzmiący silnik i napęd na tył a całość opakowana w atrakcyjną formę. Design wprawdzie nie zachwyca, ale jest w projekcie tego modelu kilka smaczków choć model z pewnością nie jest charakterystyczny i rozpoznawalny. Zaletą z pewnością może być w tym przypadku dyskrecja nie skrywająca aż tak dużego potencjału oraz fakt że model jest czteromiejscowy, choć tył to raczej niewielkie miejsce. Materiały i tworzywa użyte w produkcji modelu są średniej jakości. Samo wnętrze jest wystarczające choć wysocy pasażerowie z przodu mogą mieć lekkie zastrzeżenia do nisko osadzonego dachu. Podróż w Hyundaiu Genesis odbywa się na niezłych skórzanych fotelach szkoda że nie regulowanych elektrycznie w asyście wąskiego bagażnik ze skandalicznie zamocowanym głośnikiem, ale po kilku metrach kierowca zaczyna czuć się dobrze i swobodnie nie rozpraszany przez elementy wymagające przyzwyczajenia czy źle zaprojektowane. Hyundai Genesis jest dobrze zestrojonym autem, hałasującym na wybojach natomiast układ kierowniczy i dźwignia zmiany biegów oraz pedał gazu mają wyczuwalny opór poprawiający wyczucie auta. Problemem jest bardzo duża moc, która z jednej strony umożliwia łatwo osiągnąć efektowny drift a z drugiej strony na mokrej nawierzchni bywa niebezpieczna gdy tył walczy z interweniującą bez przerwy kontrolą trakcji zabijając dynamikę. Gdy system kontroli trakcji wyłączymy robi się niebezpiecznie ekscytująco szczególnie dla kierowców którzy nigdy nie prowadzili mocnych aut tylnonapędowych. Pytanie czy podejść do auta z respektem czy miłością dla adrenaliny. Testowany egzemplarz Hyundai Genesis posiada benzynowy 24 zaworowy silnik v6 który generuje aż 303 KM mocy i 361 Nm momentu, a 6-biegowa manualna skrzynia dobrze współgra z silnikiem. Hyundai Genesis to ciekawy rasowy sportowy model który stanowi niezłą propozycję dla amatorów samochodów sportowych. Model Genesis nie jest tani ( w wersji podstawowej z silnikiem 3.8 to wydatek minimum 154.900 zł ) w zamian za którą otrzymujemy sportowy samochód o dobrych parametrach technicznych w stosunku do ceny oraz 5 letnią gwarancją mechaniczną z przeglądami co 15 tys. km. Test Hyundai Genesis Coupe 3.8 (303 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


2,2 s
                       6,6 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ



(6 bieg) 10,1 s   (4 bieg) 5,4 s

 

Silnik Hyundai Genesis Coupe 3.8

SILNIK

Silnik benzynowy wolnossący sześciocylindrowy, umieszczony z przodu, układ wzdłużny, 4 zawory na cylinder, 24 zaworowy.

 

Pojemność [cm3] 3778
Średnica x skok [mm] 96,0×87,0
Stopień sprężania 10,4
Moc [KM/Obr./min] 303/6300
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 361/4700
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd tył
Prędkość maksymalna [km/h] 240

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m]

NADWOZIE

Długość [mm] 4630
Wysokość [mm] 1385
Szerokość [mm] 1865
Rozstaw osi [mm] 2820
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1599/1615
Średnica zawracania [m]
Pojemność bagażnika [l] 332
Zbiornik paliwa [l] 65
Masa własna/ładowność [kg] 1613/317
Masa przyczepy z hamulcem [kg]

PODWOZIE

Zawieszenie przód Mc Pherson
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze went.
Ogumienie 225/40 R19 / 245/40 R19

SPALANIE

Fabryczne średnie [l/100 km] 10,3
Fabryczne zużycie paliwa miasto/trasa/cykl mieszany [l/100 km] 15,0/7,6/10,3
Średnie testowe miasto/trasa [l/100 km] 14,5/10,1
Zasięg [km] 650

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 61,8 dB (A)
100 km/h 68,5 dB (A)
130 km/h —    dB (A)
Hałas na zewnątrz przejazd / w kabinie na postoju — dB/– dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 38,1
Hamulce gorące [m] 37,3