Test Honda Civic 2.2 i-CTDi (140 KM)

DANE TECHNICZNE Test Honda Civic 2.2 i-CTDi (140 KM)

Model Honda Civic to bardzo popularny miejski samochód od wielu lat produkowany i słynący z japońskiej solidności. W swoim ósmym wcieleniu jest tak charakterystyczny, że nie sposób pomylić go z żadnym innym samochodem jest taki, że albo się go kocha albo nienawidzi. Model Civic w VIII odsłonie jest produkowany od 2005 roku. To zupełnie inne auto niż wszystkie pełne wyświetlaczy, przycisków i pokręteł, często nazywany Honda Civic UFO. Cały design tego hatchbacka jest bardzo, bardzo oryginalny i może się podobać choć wymaga akceptacji i przyzwyczajenia, szczególnie w prezentowanej wersji. Civic słynie ze świetnych wersji benzynowych, ale jak pokazuje silniki diesla też potrafi budować. Nadwozie Hondy przyciąga wzrok i budzi zainteresowanie szczególnie, że brak jakiegokolwiek podobnego modelu na rynku. Wnętrze Hondy Civic jest bardzo nowocześnie zaprojektowane choć pełno tu udziwnień i ciekawostek, pewne jest tylko to że nie ma tu miejsca na nudę. Na przykład kokpit pomimo solidnej techniki ma dużo zbędnych elementów. Posiada aż trzy wyświetlacze jeden pokazuje prędkość, drugi obroty a trzeci informacje z radia. Choć prędkościomierz pod szybą to akurat dobre miejsce. Centralnie znaczące miejsce jest przeznaczone na duży obrotomierz. Odpalanie samochodu też jest oryginalne, gdyż po przekręceniu kluczyka stacyjki nie wiedząc czemu trzeba wcisnąć guzik po lewej stronie kokpitu. Irytację rozmieszczenia elementów w samochodzie uspokaja świetny silnik. Diesel pod maską budzi wprawdzie mieszane uczucia szczególnie dla fanów marki znającym głównie poprzednie benzynowe modele. Wnętrze Hondy Civic z zewnątrz nie wygląda jakoś specjalnie okazale, ale miejsca jest pod dostatkiem i z przodu i z tył elementy wnętrza wykorzystują dobrej jakości materiały. Testowany egzemplarz posiada bardzo ciekawy silnik diesla o pojemności 2.2 l, który generuje 140 KM mocy i dysponuje świetnym momentem obrotowym będąc przy tym oszczędny w zużyciu oleju napędowego. Charakterystyka jego pracy jest genialna gdyż silnik ze względu na bardzo wysoki moment jakim dysponuje świetnie ciągnie niezależnie od aktualnie używanego biegu czy prędkości z jaką się poruszamy oraz dysponuje świetna elastycznością. Dobra jest też 6-biegowa skrzynia biegów wyglądając przy tym niezwykle oryginalnie. Honda Civic 2.2 i-CTDi generalnie to ciekawy i przemyślany model który stanowi niezłą choć specyficzną propozycję dla kierowców którzy szukają solidności i oryginalności z lekką nutą adrenaliny. Model Honda Civic VIII generacji posiada bardzo dobre wyposażenie zapewne za sprawą wysokiej ceny wymuszonej przez akcyzę. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. poduszki boczne, czołowe, kurtyny, klimatyzację automatyczną, czujniki parkowania oraz elektryczne szyby i lusterka. Model Honda Civic 2.2 i-CTDi (140 KM) pomimo prestiżu marki i świetnego silnika nie jest zbyt popularny bo nie jest tani ( w wersji podstawowej Honda Civic ze 140 konnym silnikiem diesla to wydatek minimum 91.900 zł ) w zamian za co otrzymujemy nowoczesny pozbawiony specjalnych mankamentów nie wliczając udziwnień wymagających akceptacji samochód z 3 letnią gwarancją mechaniczną i 12 letnią gwarancja perforacyjną i 6 letnią na lakier oraz obowiązkiem przeglądów co 20.000 km. Test Honda Civić 2.2 i-CTDi (140 KM) przeprowadzony w 2007 roku.


PRZYSPIESZENIE


— s
                       8,6 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ



(4 bieg) 7,5 s   (4 bieg) 6,5 s

 

SILNIK

Silnik turbodiesla umieszczony z przodu, 4 zawory na cylinder, szesnastozaworowy z wtryskiem Common Rail.

 

Pojemność [cm3] 2204
Średnica x skok [mm] –x–
Stopień sprężania
Moc [KM/Obr./min] 140/4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 340/2000
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 205

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,5/11,8

NADWOZIE

Długość [mm] 4248
Wysokość [mm] 1460
Szerokość [mm] 1765
Rozstaw osi [mm] 2635
Rozstaw kół przód/tył [mm] –/–
Średnica zawracania [m] 11,5/11,8
Pojemność bagażnika [l] 456/1352
Zbiornik paliwa [l] 50
Masa własna/ładowność [kg] 1391/499
Masa przyczepy z hamulcem [kg] 1500

PODWOZIE

Zawieszenie przód kolumna McPhersona
Zawieszenie tył belka skrętna
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 205/55 R16

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne średnie spalanie wg.producenta miasto/trasa/średnie [l/100 km] 6,7/4,5/5,3
Średnie testowe spalanie [l/100 km] 7,3/6,4/6,8
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h — dB (A)
100 km/h — dB (A)
130 km/h — dB (A)
Hałas na zewnątrz przejazd / w kabinie na postoju — dB/– dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m]
Hamulce gorące [m]