Test Honda Civic 1.8 GT (140 KM)

DANE TECHNICZNE Test Honda Civic 1.8 GT (140 KM)

Model Honda Civic to bardzo popularny miejski samochód od wielu lat produkowany i słynący z solidności. W swoim ósmym wcieleniu jest tak charakterystyczny, że nie sposób pomylić go z żadnym innym samochodem jest taki że albo się go kocha albo nienawidzi. Model Civic VIII generacji jest produkowany od 2005 roku. To zupełnie inne auto niż wszystkie pełne wyświetlaczy, przycisków i pokręteł, często nazywany Honda Civic UFO. Cały design tego hatchbacka jest bardzo, bardzo oryginalny i może się podobać choć wymaga akceptacji i przyzwyczajenia, szczególnie w prezentowanej wersji. Civic w wersji sedan jest dużo bardziej stonowany. Nadwozie przyciąga wzrok i budzi zainteresowanie szczególnie, że brak podobnego modelu na rynku. Wnętrze Hondy Civic jest bardzo nowocześnie zaprojektowane choć pełno tu udziwnień i ciekawostek, pewne jest tylko to że nie ma tu miejsca na nudę. Na przykład kokpit pomimo solidnej techniki ma dużo zbędnych elementów. Posiada aż trzy wyświetlacze jeden pokazuje prędkość, drugi obroty a trzeci informacje z radia. Choć prędkościomierz pod szybą to akurat dobre miejsce. Centralnie znaczące miejsce jest przeznaczone na duży obrotomierz. Odpalanie samochodu też jest oryginalne, gdyż po przekręceniu kluczyka stacyjki nie wiedząc czemu trzeba wcisnąć guzik po lewej stronie kokpitu. Irytację rozmieszczenia elementów w samochodzie uspokaja świetny silnik. Wersja oznaczona w nazwie Honda Civic 1.8 GT budzi wprawdzie mieszane uczucia szczególnie fanom marki znającym poprzednie sportowe modele. Tylko skórzano-materiałowa tapicerka, nakładki na pedałach z aluminium oraz listwy w kolorze nadwozia czy zmodyfikowany lekko grill oraz klamki to za mało do zaoferowania fanom marki i sportu. Wnętrze Hondy Civic z zewnątrz nie wygląda jakoś specjalnie okazale, ale miejsca jest pod dostatkiem i z przodu i z tył elementy wnętrza wykorzystują dobrej jakości materiały. Testowany egzemplarz posiada benzynowy silnik 1.8 który generuje 140 KM mocy i kręci się bardzo wysoko będąc przy tym oszczędny w zużyciu paliwa. Charakterystyka jego pracy wymaga jednak przyzwyczajenia gdyż silnik długo jest ospały i zaczyna żyć dopiero od 3500÷4000 obr/min dając się bardzo wysoko kręcić. Dobra jest też 6-biegowa skrzynia biegów wyglądając przy tym niezwykle oryginalnie. Honda Civic 1.8 GT generalnie to ciekawy i przemyślany model który stanowi niezłą choć specyficzną propozycję dla kierowców którzy szukają solidności i oryginalności z lekką nutą adrenaliny. Model Honda Civic VIII generacji posiada dobre wyposażenie standardowe zawierające m.in. poduszki boczne, czołowe, kurtyny, klimatyzację automatyczną, czujniki parkowania oraz elektryczne szyby i lusterka. Model Honda Civic 1.8 GT (140 KM) za sprawą prestiżu marki i świetnego silnika nie jest tani ( w wersji podstawowej Honda Civic w sportowej odmianie 1.8 GT z 140 konnym silnikiem to wydatek minimum 77.400 zł ) w zamian za co otrzymujemy nowoczesny pozbawiony specjalnych mankamentów nie wliczając udziwnień wymagających akceptacji samochód z 3 letnią gwarancją mechaniczną i 12 letnią gwarancja perforacyjną oraz obowiązkiem przeglądów co 20.000 km. Test Honda Civić 1.8 GT (140 KM) przeprowadzony w 2010 roku.


PRZYSPIESZENIE


3,2 s
                      9,3 s                      — s

ELASTYCZNOŚĆ



(6 bieg) 19,7 s   (4 bieg) 9,7 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy umieszczony z przodu, 4 zawory na cylinder, szesnastozaworowy z wtryskiem wielopunktowym.

 

Pojemność [cm3] 1799
Średnica x skok [mm] 81,0×87,3
Stopień sprężania 10,5
Moc [KM/Obr./min] 140/6300
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 174/4300
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 205

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,5/11,8

NADWOZIE

Długość [mm] 4255
Wysokość [mm] 1460
Szerokość [mm] 1765
Rozstaw osi [mm] 2620
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1505/1510
Średnica zawracania [m] 11,5/11,8
Pojemność bagażnika [l] 456/1352
Zbiornik paliwa [l] 50
Masa własna/ładowność [kg] 1292/458
Masa przyczepy z hamulcem [kg] 1400

PODWOZIE

Zawieszenie przód wahacze poprzeczne
Zawieszenie tył zespolona oś skrętna
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 205/55 R16

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne średnie spalanie wg.producenta [l/100 km] 6,6
Średnie testowe spalanie [l/100 km] 7,6
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 60,0 dB (A)
100 km/h 71,0 dB (A)
130 km/h 73,0 dB (A)
Hałas na zewnątrz przejazd / w kabinie na postoju — dB/– dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 37,1
Hamulce gorące [m] 36,7