Test Ford Focus 2.0 TDCI (163 KM)

DANE TECHNICZNE Test Ford Focus 2.0 TDCI (163 KM)

Model Ford Focus to bardzo popularny samochód w Polsce. Model Ford Focus III generacji, który wszedł na rynek polski wiosną 2011 roku nadal jest traktowany jak nowość 2011 roku i nie zdążył się jeszcze znudzić. Testowany egzemplarz Focusa jest w wersji hatchback i zaskakuje nie tyle ciekawą stylistyką co bardzo zaawansowaną techniką, którą dotychczas można było spotkać tylko w samochodach wyższych klas. Nie dziwi takie posunięcie producenta, który ma nadzieje na powtórzenie ogromnego sukcesu poprzednich generacji Focusa oraz przyciągnięcie nowych klientów co w przypadku ogromnej konkurencji w tym segmencie będzie nie lada wyzwaniem. Auto kusi nowoczesnymi systemami zwiększającymi bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Konstruktorzy uzbroili Focusa m.in. w system rozpoznawania znaków, system wspomagania parkowania, asystenta pasa ruchu, asystenta kierowcy czy np. system monitorowania martwego pola i inne. Auto adresowane jest dla wszystkich m.in. dla rodzin, dla singli i dla pań a stylistyka może się podobać. Focus jest dłuższy od poprzednika i ma większy rozstaw osi jednak nie jest bardziej przestronny, miejsca jest mniej. Wykończenie i fotele są na dobrym poziomie a obsługa wymaga przyzwyczajenia i może być na początku skomplikowana. Testowany egzemplarz posiada silnik diesla 2.0 korzystający z wtrysku common rail o mocy 163 KM. Silnik chętnie reaguje na przyspieszenie, a dobrze zestrojone zawieszenia pewnie sprawuje się na zakrętach zapewniając przyjemność podróżowania. Lekkie zastrzeżenie można mieć do wspomagania elektrycznego, które zbyt silne powoduje iż każdy nawet lekki nieplanowany ruch powoduje zmianę kierunku jazdy jak w sportowym aucie klasy GT a nie rodzinnym kompakcie. Focus to ciekawy i dobrze przemyślany model, zaprojektowany z rozmachem który zapewni pasażerom wygodną podróż. Testowany egzemplarz jest w sprzedaży od początku 2011 roku, posiada niezłe wyposażenie nawet w wersji podstawowej które można doskonale dozbroić wieloma opcjami i elementami których nie znajdziemy u konkurencji. Model cechuje ponadto wystarczająca przestrzeń wnętrza i dobrej pojemności bagażnik, który niestety posiada wysoki pułap załadunku. Kupując Forda Focusa w salonie należy się cieszyć dobrym wyposażeniem i niskim spalaniem bo ceną już mniej (cena 163 konnego diesla w wersji podstawowej to wydatek minimum 86.100 zł), a na dodatek liczne opcje dodatkowe bardzo kuszą kupujących zwiększając jednocześnie cenę. Test Ford Focus 2.0 DTCI (163 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


3,3 s
                       9,4 s                       15,6 s

ELASTYCZNOŚĆ


(6/5 bieg) 13,0/9,9 s  (4 bieg) 6,9 s

 

SILNIK

Silnik turbo diesla, wtrysk paliwa Common Rail, umieszczony z przodu wzdłużnie, 4 zawory na cylinder, 4-cylindrowy rzędowy.

 

Pojemność [cm3] 1997
Średnica x skok [mm] 85,0×88,0
Stopień sprężania 17,9
Moc [KM/Obr./min] 163/3750
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 340/2000
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 218

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,4/11,6

NADWOZIE

Długość [mm] 4358
Wysokość [mm] 1484
Szerokość [mm] 1823
Rozstaw osi [mm] 2648
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1544/1559
Średnica zawracania [m] 11,4/11,6
Pojemność bagażnika (5/2) osoby [l] 363/1148
Zbiornik paliwa [l] 53
Masa własna/ładowność [kg] 1490/560
Masa przyczepy z hamulcami / uciąg holowniczy [kg] 1500/710

PODWOZIE

Zawieszenie przód niezależne podw.wahacze
Zawieszenie tył niezależne,wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze went.
Ogumienie 215/50 R17

SPALANIE

Minimalne [l/100 km] 4,3
Maksymalne [l/100 km] 8,1
Średnie [l/100 km] 5,4
Zasięg [km] 980

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h — dB (A)
100 km/h — dB (A)
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne nieobciążony [m] 36,0
Hamulce gorące obciążony [m] 36,9