Test Ford Fiesta 1.4 (96 KM)

DANE TECHNICZNE Test Ford Fiesta 1.4 (96 KM)
Model Ford Fiesta to popularny miejski samochód. W swoim ostatnim wcieleniu siódmej generacji produkowany jest od 2008 roku. Ciekawy design nawiązujący do braci Focusa i Mondeo może się podobać w tym segmencie aut. Nadwozie nowej Fiesty zaprojektowane zgodnie z trendem ostatnich lat u forda tak zwanym kinetic design robi dobre wrażenie, dzięki któremu samochód otrzymał m.in. nagrodę Samochód Roku magazynu What Car ?. Wnętrze Fiesty jest przestronne i ciekawie dynamicznie zaprojektowane a co najważniejsze znacznie ładniejsze od poprzednika co umożliwiło mu zdobyć liczne grono zwolenników dodając sportowego charakteru modelowi. Wnętrze prezentuje przyzwoity i troszkę wymagający przyzwyczajenia i nieco przeładowany kokpit, gdzie poszczególne elementy dynamicznie wkomponowano w deskę rozdzielczą. W samej kabinie małego Forda jest sporo miejsca a pasażerowie mogą cieszyć się dużą ilością miejsca zarówno z przodu jak i wystarczająca na tylnej kanapie oraz podróżną na wygodnych choć trochę za wysoko ustawionych fotelach. Bagażnik i przestrzeń załadunku świetna w tej klasie. Ford Fiesta jest dobrze sportowo i twardo zestrojony i świetnie prowadzi się na zakrętach oraz posiada bardzo precyzyjny układ kierowniczy zapewniający wiele frajdy na dobrej drodze przy pokonywaniu zakrętów. W sumie niezły kompromis pomiędzy komfortem a dobrymi właściwościami jezdnymi. Testowany egzemplarz posiada benzynowy wolnossący silnik 1.4 który generuje moc 96 KM, który zgodnie z założeniami miał pozwolić na swobodne przemieszczanie się a przy okazji co mu się w pełni udaje być oszczędnym. Silnik jest harmonijny i kręci się sportowo do wysokich obrotów generując jednak przy tym sporo hałasu, lekko doskwiera także dobrze pracująca i precyzyjna, ale tylko 5-biegowa skrzynia biegów. Fiesta posiada bardzo dobre i gotowe do akcji hamulce. Ford Fiesta VII generacji to ciekawy i dobrze przemyślany model który stanowi nadal dobrą choć już kilkuletnią propozycję a kupując model w salonie na pocieszenie można do niego dodatkowo zamówić np. podgrzewaną przednią szybę lub kamerę cofania z wyświetlaczem w lusterku wstecznym co w tej klasie aut jest ewenementem. Model też nie jest tani ( w wersji podstawowej z silnikiem 1.4 to wydatek minimum 47.550 zł ) w zamian za którą otrzymujemy solidny pozbawiony uciążliwych mankamentów samochód korzystający ze sprawdzonych rozwiązań producenta oraz 2 letnią gwarancją mechaniczną z możliwością przedłużenia oraz 2 letnią na lakier i 12 letnią na perforację. Test Ford Fiesta 1.4 (96 KM) przeprowadzony w 2011 roku.
PRZYSPIESZENIE

2,6 s 11,4 s — s
ELASTYCZNOŚĆ

(5 bieg) 17,9 s (4 bieg) 11,4 s
SILNIK
Silnik benzynowy wolnossący, umieszczony z przodu, 4 zawory na cylinder, szesnastozaworowy.
Pojemność [cm3] |
1388 |
Średnica x skok [mm] |
76,0×76,5 |
Stopień sprężania |
11,0 |
Moc [KM/Obr./min] |
96/5750 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] |
128/4200 |
Skrzynia biegów |
5 biegów, manualna |
Napęd |
przód |
Prędkość maksymalna [km/h] |
175 |
ŚREDNICA ZAWRACANIA
Średnica zawracania [m] |
10,6 |
NADWOZIE
Długość [mm] |
3950 |
Wysokość [mm] |
1481 |
Szerokość [mm] |
1722 |
Rozstaw osi [mm] |
2486 |
Rozstaw kół przód/tył [mm] |
1493/1480 |
Średnica zawracania [m] |
10,6 |
Pojemność bagażnika [l] |
295/979 |
Zbiornik paliwa [l] |
42 |
Masa własna/ładowność [kg] |
1091/404 |
Masa przyczepy z hamulcem/bez [kg] |
800/520 |
PODWOZIE
Zawieszenie przód |
McPherson |
Zawieszenie tył |
oś. zespolona |
Hamulce przód/tył |
tarcze went. / bębny |
Ogumienie |
195/45 R16 |
SPALANIE
Minimalne [l/100 km] |
— |
Fabryczne zużycie paliwa [l/100 km] |
średnie 5,8/trasa 4,7/ miasto 7,6 |
Średnie testowe [l/100 km] |
6,8 |
Zasięg [km] |
618 |
HAŁAS WEWNĄTRZ
50 km/h |
60 dB (A) |
100 km/h |
67 dB (A) |
130 km/h |
70 dB (A) |
Hałas na zewnątrz przejazd / w kabinie na postoju |
71 dB/41 dB (A) |
DROGA HAMOWANIA
Droga hamowania 100÷0 km/h [m] |
— |
Hamulce zimne [m] |
35,1 |
Hamulce gorące [m] |
35,8 |