Test Ford Fiesta 1.4 (96 KM)

DANE TECHNICZNE Test Ford Fiesta 1.4 (96 KM)

Model Ford Fiesta to popularny miejski samochód. W swoim ostatnim wcieleniu siódmej generacji produkowany jest od 2008 roku. Ciekawy design nawiązujący do braci Focusa i Mondeo może się podobać w tym segmencie aut. Nadwozie nowej Fiesty zaprojektowane zgodnie z trendem ostatnich lat u forda tak zwanym kinetic design robi dobre wrażenie, dzięki któremu samochód otrzymał m.in. nagrodę Samochód Roku magazynu What Car ?. Wnętrze Fiesty jest przestronne i ciekawie dynamicznie zaprojektowane a co najważniejsze znacznie ładniejsze od poprzednika co umożliwiło mu zdobyć liczne grono zwolenników dodając sportowego charakteru modelowi. Wnętrze prezentuje przyzwoity i troszkę wymagający przyzwyczajenia i nieco przeładowany kokpit, gdzie poszczególne elementy dynamicznie wkomponowano w deskę rozdzielczą. W samej kabinie małego Forda jest sporo miejsca a pasażerowie mogą cieszyć się dużą ilością miejsca zarówno z przodu jak i wystarczająca na tylnej kanapie oraz podróżną na wygodnych choć trochę za wysoko ustawionych fotelach. Bagażnik i przestrzeń załadunku świetna w tej klasie. Ford Fiesta jest dobrze sportowo i twardo zestrojony i świetnie prowadzi się na zakrętach oraz posiada bardzo precyzyjny układ kierowniczy zapewniający wiele frajdy na dobrej drodze przy pokonywaniu zakrętów. W sumie niezły kompromis pomiędzy komfortem a dobrymi właściwościami jezdnymi. Testowany egzemplarz posiada benzynowy wolnossący silnik 1.4 który generuje moc 96 KM, który zgodnie z założeniami miał pozwolić na swobodne przemieszczanie się a przy okazji co mu się w pełni udaje być oszczędnym. Silnik jest harmonijny i kręci się sportowo do wysokich obrotów generując jednak przy tym sporo hałasu, lekko doskwiera także dobrze pracująca i precyzyjna, ale tylko 5-biegowa skrzynia biegów. Fiesta posiada bardzo dobre i gotowe do akcji hamulce. Ford Fiesta VII generacji to ciekawy i dobrze przemyślany model który stanowi nadal dobrą choć już kilkuletnią propozycję a kupując model w salonie na pocieszenie można do niego dodatkowo zamówić np. podgrzewaną przednią szybę lub kamerę cofania z wyświetlaczem w lusterku wstecznym co w tej klasie aut jest ewenementem. Model też nie jest tani ( w wersji podstawowej z silnikiem 1.4 to wydatek minimum 47.550 zł ) w zamian za którą otrzymujemy solidny pozbawiony uciążliwych mankamentów samochód korzystający ze sprawdzonych rozwiązań producenta oraz 2 letnią gwarancją mechaniczną z możliwością przedłużenia oraz 2 letnią na lakier i 12 letnią na perforację. Test Ford Fiesta 1.4 (96 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


2,6 s
                       11,4 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ



(5 bieg) 17,9 s   (4 bieg) 11,4 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy wolnossący, umieszczony z przodu, 4 zawory na cylinder, szesnastozaworowy.

 

Pojemność [cm3] 1388
Średnica x skok [mm] 76,0×76,5
Stopień sprężania 11,0
Moc [KM/Obr./min] 96/5750
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 128/4200
Skrzynia biegów 5 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 175

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 10,6

NADWOZIE

Długość [mm] 3950
Wysokość [mm] 1481
Szerokość [mm] 1722
Rozstaw osi [mm] 2486
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1493/1480
Średnica zawracania [m] 10,6
Pojemność bagażnika [l] 295/979
Zbiornik paliwa [l] 42
Masa własna/ładowność [kg] 1091/404
Masa przyczepy z hamulcem/bez [kg] 800/520

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPherson
Zawieszenie tył oś. zespolona
Hamulce przód/tył tarcze went. / bębny
Ogumienie 195/45 R16

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne zużycie paliwa [l/100 km] średnie 5,8/trasa 4,7/ miasto 7,6
Średnie testowe [l/100 km] 6,8
Zasięg [km] 618

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 60 dB (A)
100 km/h 67 dB (A)
130 km/h 70 dB (A)
Hałas na zewnątrz przejazd / w kabinie na postoju 71 dB/41 dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 35,1
Hamulce gorące [m] 35,8