Test Fiat Freemont 2.0 MultiJet (170 KM)

DANE TECHNICZNE Test Fiat Freemont 2.0 MultiJet (170 KM)

Model Fiat Freemont to nowość 2011 roku, jako auto adresowane m.in. dla dużych rodzin. Model jest pierwszym modelem zaprojektowanym po nawiązaniu współpracy z koncernem Chryslera, model Freemont korzysta z wielu podzespołów Dodge’a Journeya. Testowany egzemplarz posiada silnik 2.0 MultiJet korzystający z wtrysku common rail najnowszej generacji o mocy 170 KM. To ciekawy i dobrze przemyślany model, który zapewni pasażerom, aż siedem miejsc siedzących (trzeci rząd siedzeń chowany w podłodze bagażnika). Nie jest to typowy minivan i budzi raczej skojarzenia z SUV-ami. Testowany egzemplarz jest w sprzedaży od 2011 roku, posiada niezłe wyposażenie nawet w wersji podstawowej ABS, ESP, kpl. poduszek powietrznych, trójstrefową klimatyzacja, radio z ekranem dotykowym, tempomat, pełną elektrykę. Model cechuje niezła przestrzeń wnętrza, gdzie nie brakuje miejsca nad głowami, są wygodne fotele i co warte podkreślenia jest duży bagażnik, który maleje przy komplecie 7 pasażerów. Na podróżnych czeka ponad 20 różnych schowków a płaska podłoga ułatwia przewożenie dużych przedmiotów. Drzwi otwierające się pod kątem 90 stopni ułatwiają zajmowanie miejsca w 2 i 3 rzędzie siedzeń. Kupując Fiata Freemont w salonie trzeba liczyć się z niemałym wydatkiem ( cena 170 konnego diesla w wersji podstawowej to 120.990 zł ), choć w zamian otrzymujemy ciekawy i pozbawiony większych mankamentów samochód korzystający ze sprawdzonych rozwiązań Chryslera. Test Fiat Freemont 2.0 MultiJet (170 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


3,7 s
                       11,2 s                       18,1 s

ELASTYCZNOŚĆ



(6 bieg) 12,7 s   (4 bieg) 6,6 s

(4/5 bieg) 7,6/9,6 s   (5 bieg) 9,0 s

 

SILNIK

Silnik turbo diesla, common rail, umieszczony z przodu, 4 zawory na cylinder, szesnasto zaworowy MultiJet.

 

Pojemność [cm3] 1956
Średnica x skok [mm] 83,0×90,4
Stopień sprężania 16,5
Moc [KM/Obr./min] 170/4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 350/1750-2500
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 195

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,6/11,6

NADWOZIE

Długość [mm] 4888
Wysokość [mm] 1691
Szerokość [mm] 1878
Rozstaw osi [mm] 2890
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1571/1582
Średnica zawracania [m] 11,6/11,6
Pojemność bagażnika (7/5/2) osoby [l] 145/540/1461
Zbiornik paliwa [l] 77
Masa własna/ładowność [kg] 1949/531
Masa przyczepy [kg] 1100

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPherson
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 225/65 R17

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Maksymalne [l/100 km]
Średnie [l/100 km] średnie 8,8/trasa 6,5/ miasto 11,0
Zasięg [km] 875

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 61,7 dB (A)
100 km/h 65,5 dB (A)
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne nieobciążony [m] 37,4
Hamulce gorące obciążony [m] 37,2