Dane techniczne aut i auto testy czyli jak wybrać auto na każdą okazję i dla każdego. Dane techniczne samochodów i wieści ze świata motoryzacji.
Test Fiat Freemont 2.0 MultiJet (170 KM)
DANE TECHNICZNE Test Fiat Freemont 2.0 MultiJet (170 KM)
Model Fiat Freemont to nowość 2011 roku, jako auto adresowane m.in. dla dużych rodzin. Model jest pierwszym modelem zaprojektowanym po nawiązaniu współpracy z koncernem Chryslera, model Freemont korzysta z wielu podzespołów Dodge’a Journeya. Testowany egzemplarz posiada silnik 2.0 MultiJet korzystający z wtrysku common rail najnowszej generacji o mocy 170 KM. To ciekawy i dobrze przemyślany model, który zapewni pasażerom, aż siedem miejsc siedzących (trzeci rząd siedzeń chowany w podłodze bagażnika). Nie jest to typowy minivan i budzi raczej skojarzenia z SUV-ami. Testowany egzemplarz jest w sprzedaży od 2011 roku, posiada niezłe wyposażenie nawet w wersji podstawowej ABS, ESP, kpl. poduszek powietrznych, trójstrefową klimatyzacja, radio z ekranem dotykowym, tempomat, pełną elektrykę. Model cechuje niezła przestrzeń wnętrza, gdzie nie brakuje miejsca nad głowami, są wygodne fotele i co warte podkreślenia jest duży bagażnik, który maleje przy komplecie 7 pasażerów. Na podróżnych czeka ponad 20 różnych schowków a płaska podłoga ułatwia przewożenie dużych przedmiotów. Drzwi otwierające się pod kątem 90 stopni ułatwiają zajmowanie miejsca w 2 i 3 rzędzie siedzeń. Kupując Fiata Freemont w salonie trzeba liczyć się z niemałym wydatkiem ( cena 170 konnego diesla w wersji podstawowej to 120.990 zł ), choć w zamian otrzymujemy ciekawy i pozbawiony większych mankamentów samochód korzystający ze sprawdzonych rozwiązań Chryslera. Test Fiat Freemont 2.0 MultiJet (170 KM) przeprowadzony w 2011 roku.
PRZYSPIESZENIE
3,7 s11,2 s 18,1 s
ELASTYCZNOŚĆ
(6 bieg) 12,7 s (4 bieg) 6,6 s
(4/5 bieg) 7,6/9,6 s (5 bieg) 9,0 s
SILNIK
Silnik turbo diesla, common rail, umieszczony z przodu, 4 zawory na cylinder, szesnasto zaworowy MultiJet.
Pojemność [cm3]
1956
Średnica x skok [mm]
83,0×90,4
Stopień sprężania
16,5
Moc [KM/Obr./min]
170/4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min]
350/1750-2500
Skrzynia biegów
6 biegów, manualna
Napęd
przód
Prędkość maksymalna [km/h]
195
ŚREDNICA ZAWRACANIA
Średnica zawracania [m]
11,6/11,6
NADWOZIE
Długość [mm]
4888
Wysokość [mm]
1691
Szerokość [mm]
1878
Rozstaw osi [mm]
2890
Rozstaw kół przód/tył [mm]
1571/1582
Średnica zawracania [m]
11,6/11,6
Pojemność bagażnika (7/5/2) osoby [l]
145/540/1461
Zbiornik paliwa [l]
77
Masa własna/ładowność [kg]
1949/531
Masa przyczepy [kg]
1100
PODWOZIE
Zawieszenie przód
McPherson
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Hamulce przód/tył
tarcze went. / tarcze
Ogumienie
225/65 R17
SPALANIE
Minimalne [l/100 km]
—
Maksymalne [l/100 km]
—
Średnie [l/100 km]
średnie 8,8/trasa 6,5/ miasto 11,0
Zasięg [km]
875
HAŁAS WEWNĄTRZ
50 km/h
61,7 dB (A)
100 km/h
65,5 dB (A)
130 km/h
—
Hałas na zewnątrz
—
DROGA HAMOWANIA
Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
—
Hamulce zimne nieobciążony [m]
37,4
Hamulce gorące obciążony [m]
37,2
Uwaga! Ten serwis używa Cookies i podobnych technologii
(brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)
Więcej przeczytasz w zakładce polityka prywatności poniżej