Test Ferrari FF (660 KM)

DANE TECHNICZNE Test Ferrari FF (660 KM)

Model Ferrari FF czli Ferrari Four to jedno z najciekawszych aut sportowych jakie się ostatnio pojawiły. Wszystko za sprawą nie tylko potężnego silnika V12 oraz egzotycznego jak na Ferrari napędu na cztery koła, ale przede wszystkim tego, że model mieści czworo pasażerów. Ferrari ma bardzo długie nadwozie i z przodu jest samochodem sportowym a z tył rodzinnym sportowym GT w stylu hatchbacka. Testowany egzemplarz uzbrojony w silnik 6,3 litra V12 o mocy 660 KM generujący 683 Nm momentu obrotowego rozdzielanego na cztery koła to prawdziwy pocisk na drodze na dodatek nadający się do jazdy przez cały rok. Za sprawą prestiżu marki Ferrari oraz odważnego i solidnego projektu oraz dużej przestronności i pojemności wnętrza model ma szansę stać się przebojem rynkowym. Oczywiście jeśli można mówić w takich kategoriach przy samochodzie dla najbogatszych za bagatela ponad 1.357.000 złotych. Model Ferrari FF posiada też bardzo dobre resorowanie nieco inne niż typowe samochody sportowe, ale w końcu to inne auto niż wszystkie dotychczasowe Ferrari i do tego pierwsze auto czteromiejscowe tego uznanego producenta. Test Ferrari FF (660 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


1,5 s
                       3,9 s                       11,6 s

ELASTYCZNOŚĆ



(7 bieg) — s    (4 bieg) — s

 

SILNIK

Silnik benzynowy, V12, umieszczony z przodu wzdłużnie, 4 zawory na cylinder, dohc, wielopunktowy wtrysk paliwa.

 

Pojemność [cm3] 6262
Średnica x skok [mm] 94,0×75,2
Stopień sprężania 12,3
Moc [KM/Obr./min] 660/8000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 683/6000
Skrzynia biegów 7 biegów, dwusprzęgłowa
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 335

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 12,6/12,8

NADWOZIE

Długość [mm] 4907
Wysokość [mm] 1379
Szerokość [mm] 1953
Rozstaw osi [mm] 2990
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1676/1660
Średnica zawracania [m] 12,6/12,8
Pojemność bagażnika [l] 450/800
Zbiornik paliwa [l] 91
Masa własna/ładowność [kg] 1930/390
Masa przyczepy [kg]

PODWOZIE

Zawieszenie przód podwójne wahacze poprzeczne
Zawieszenie tył podwójne wahacze poprzeczne
Hamulce przód/tył tarcze ceramiczne went. i nawiercane przód i tył
Ogumienie przód/tył 245/35 8,5 Jx20 przód
295/35 10,5 Jx20 tył

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Maksymalne [l/100 km]
Średnie [l/100 km] trasa 10,7/ miasto 23,5/średnio 15,4
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h
100 km/h
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne nieobciążone [m] 34,1
Hamulce gorące obciążone [m] 34,4