Test Dacia Logan MCV 1.5 dCi (85 KM)

DANE TECHNICZNE Dacia Logan MCV 1.5 dCi (85 KM)
Model Dacia Logan MCV czyli (Multi Convivial Vehicle) zgodnie z założeniami producenta miał mieć bardzo dobre możliwości przewozowe a cena miała być szokiem dla konkurencji. Tak tez się stało, nawet dziś to ultra praktyczne auto nie ma rywali. Testowany egzemplarz skierowany jest do poszukujących pojazdu siedmioosobowego za rozsądne pieniądze, czyli przedsiębiorców poszukujących pojazdu do przewozu więcej niż 5 osobowej brygady. Test Dacia Logan MCV 1.5 dCi (85 KM) z silnikiem diesla przeprowadzony został w 2008 roku.
PRZYSPIESZENIE

4,4 s 14,9 s — s
ELASTYCZNOŚĆ

(5 bieg) 16,2 s (4 bieg) 9,8 s
SILNIK
Silnik turbo diesla, 4-cylindrowy, 8 zaworowy, SOHC, system wtrysku bezpośredniego Common Rail.
Pojemność [cm3] |
1461 |
Średnica x skok [mm] |
–x– |
Stopień sprężania |
— |
Moc [KM/Obr./min] |
85/3750 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] |
200/1900 |
Skrzynia biegów |
5 biegów, manualna |
Napęd |
przód |
Prędkość maksymalna [km/h] |
163 |
ŚREDNICA ZAWRACANIA
Średnica zawracania [m] |
11,7/11,8 |
NADWOZIE
Długość [mm] |
4450 |
Wysokość [mm] |
1640 |
Szerokość [mm] |
1738 |
Rozstaw osi [mm] |
2905 |
Rozstaw kół przód/tył [mm] |
1481/1458 |
Średnica zawracania [m] |
11,7/11,8 |
Pojemność bagażnika [l] |
200/2800 |
Zbiornik paliwa [l] |
50 |
Masa własna/ładowność [kg] |
1308/488 |
Masa przyczepy [kg] |
1300 |
PODWOZIE
Zawieszenie przód |
kol.McPhersona |
Zawieszenie tył |
oś sprężysta typu H |
Hamulce przód/tył |
tarcze went. / bębny |
Ogumienie |
185/65 R 15 |
SPALANIE
Minimalne [l/100 km] |
— |
Maksymalne [l/100 km] |
— |
Średnie [l/100 km] |
6,6 |
Zasięg [km] |
760 |
HAŁAS WEWNĄTRZ
50 km/h ( 3 bieg) |
62 dB (A) |
100 km/h ( 4 bieg ) |
70 dB (A) |
130 km/h ( 5 bieg ) |
74 dB (A) |
Hałas na zewnątrz |
— |
DROGA HAMOWANIA
Droga hamowania 100÷0 km/h [m] |
— |
Hamulce zimne [m] |
40,9 |
Hamulce gorące [m] |
41,4 |