Test Citroen C1 1.0 (69 KM)

DANE TECHNICZNE Test Citroen C1 1.0 (69 KM)
Model Citroen C1 to mały miejski samochód francuski, ten miejski model jeździ po drogach już od 7 lat, a ostatnio przeszedł skromny facelifting, który jest jednak tylko próbą odświeżenia modelu C1 nie wprowadzającą jakiś specjalnych fajerwerków. Przód modelu C1 otrzymał od konstruktorów diodowe światła do jazdy dziennej. Design modelu C1 jest na przyzwoitym poziomie choć czas powoduje, że niewielki francuz nie pojawia się jakoś specjalnie często na ulicach naszych rodzimych miast. Wnętrze prezentuje się bardzo skromnie i tak jak w poprzednim modelu kokpit prezentuje słabą ergonomie i materiały średniej jakości, na plus zasługuje tylko nowe radio wyposażone w CD i Bluetooth. Każdy kierowca, który miał do czynienia z modelem C1 będzie lekko rozczarowany i na pierwszy rzut okaz nie zauważy jakichkolwiek zmian. Konkurencja jest tutaj dużo lepsza i modele nie rażą widocznymi gołym okiem oszczędnościami i bardzo starymi nieprzystającymi dzisiejszym czasom rozwiązaniami. Słowem model C1 wygląda na tle starającej się mocno konkurencji jak ubogi krewny. W samej kabinie pasażerowie mogą podróżować miękkich fotelach jednak bez jakiegoś specjalnego komfortu z uwagi na mały bagażnik tylko 139 l oraz hałaśliwość jednostki, gdzie dźwięki przedostają się do wnętrza przy większych prędkościach i są uciążliwe dla podróżnych powyżej 71 dB przy przekroczeniu 100 km/h. Citroen C1 nie zaskakuje niczym specjalnym jeśli chodzi o styl w jakim prowadzi się na zakrętach oraz trzyma się drogi. Testowany egzemplarz posiada trzy cylindrowy benzynowy silnik 1.0 l który zapożyczył od Toyoty i który generuje moc 68 KM. Warto tu podkreślić, że to jeden z bardziej udanych i trwałych silników na rynku który pozwala na swobodne przemieszczanie się będąc oszczędnym w zużyciu paliwa. Całe zestrojenie silnika i skrzyni zasługują na pochwałę i jest to z pewnością mocny punkt małego francuza. Citroen C1 to model który stanowi nieco opatrzoną już propozycję choć trwałość i bezawaryjność jest na dobrym poziomie. Model jest typowym małym autem miejskich, jego żywiołem są ulice i zakręty naszych miast gdzie dobrze się go parkuje i wykorzystuje podczas jazdy niewielką masę. Na pochwałę zasługują hamulce bardzo skuteczne i wyczuwalne. Kupując Citroena C1 w salonie niestety otrzymujemy słabe wyposażenie standardowe gdzie pewne opcje czy dodatki są w ogóle niedostępne a te dostępne umożliwiające doposażenie, podnoszą już na starcie mało atrakcyjną (z takim wyposażeniem) cenę podstawową ( w wersji podstawowej Citroen C1 1.0 Seduction to wydatek minimum 34.300 zł ) w zamian za którą otrzymujemy lekko odświeżony i trwały samochód z 2 letnią gwarancją mechaniczną i obowiązkiem przeglądów co 15.000 km. Test Citroen C1 1.0 (68 KM) przeprowadzony w 2012 roku.
PRZYSPIESZENIE

5,6 s 13,3 s 21,14 s
ELASTYCZNOŚĆ

(5 bieg) 27,6 s (4 bieg) 16,0 s
SILNIK
Silnik benzynowy, umieszczony z przodu w układzie poprzecznym, 3 zawory na cylinder, dwunastozaworowy z wtryskiem wielopunktowym.
Pojemność [cm3] |
998 |
Średnica x skok [mm] |
71,0×84,0 |
Stopień sprężania |
10,5 |
Moc [KM/Obr./min] |
68/6000 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] |
93/3600 |
Skrzynia biegów |
5 biegów, manualna |
Napęd |
przód |
Prędkość maksymalna [km/h] |
157 |
ŚREDNICA ZAWRACANIA
Średnica zawracania [m] |
10,0 |
NADWOZIE
Długość [mm] |
3440 |
Wysokość [mm] |
1465 |
Szerokość [mm] |
1630 |
Rozstaw osi [mm] |
2340 |
Rozstaw kół przód/tył [mm] |
1415/1405 |
Średnica zawracania [m] |
10,0 |
Pojemność bagażnika [l] |
139/712 |
Zbiornik paliwa [l] |
35 |
Masa własna/ładowność [kg] |
805/385 |
Masa przyczepy z hamulcem [kg] |
— |
PODWOZIE
Zawieszenie przód |
McPherson |
Zawieszenie tył |
oś. zespolona |
Hamulce przód/tył |
tarcze went. / bębny |
Ogumienie |
155/65 R14 |
SPALANIE
Minimalne [l/100 km] |
— |
Fabryczne zużycie paliwa [l/100 km] |
średnie 4,5/trasa 4,0/ miasto 5,4 |
Średnie testowe [l/100 km] |
miasto 6,4/trasa 5,4 |
Zasięg [km] |
593 |
HAŁAS WEWNĄTRZ
50 km/h |
64,1 dB (A) |
100 km/h |
71,2 dB (A) |
130 km/h |
— dB (A) |
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju |
— dB (A) |
DROGA HAMOWANIA
Droga hamowania 100÷0 km/h [m] |
— |
Hamulce zimne [m] |
39,1 |
Hamulce gorące [m] |
38,0 |