Test Chevrolet Trax 1.7D AWD (130 KM)

DANE TECHNICZNE Test Chevrolet Trax 1.7D AWD (130 KM)

Nowy mały SUV, bliźniaczy model Opla Mokka nazywa się Chevrolet Trax i wchodzi właśnie do sprzedaży. Jest uzupełnieniem oferty Chevroleta i obok modeli Captiva i Antara będzie w ofercie dla kierowców zainteresowanych SUV-em jako odpowiedź na sukcesy takich samochodów jak np. Nissan Juke. Trax jest przedstawicielem nowej i perspektywicznej klasy niewielkich SUV-ów segmentu B skierowanych do młodych aktywnych ludzi. Samochód ma ładnie wyglądać i sprawdzać się w ruchu miejskim a zwiększony prześwit i napęd 4×4 ma pozwolić na jazdę w niezbyt wymagającym terenie i poprawić pokonywanie śliskich dróg. Model ma też spełniać potrzeby rodzin, radzić sobie w mieście oraz dawać poczucie bezpieczeństwa i pewności wszędzie tam gdzie tego potrzeba. Trax to dość ciekawy i nieźle wyglądający samochód z muskularną dynamiczną sylwetką, z pewnością może się podobać nie budząc przy tym takich kontrowersji jak futurystycznie zaprojektowany Nissan Juke. Model wyróżnia się masywnymi przetłoczeniami błotników, prostymi liniami okien oraz charakterystycznym dla marki Chevrolet dużym wlotem powietrza. Dość zwarta i proporcjonalna sylwetka budzi zaufanie a ciemne dolne elementy dobrze komponują się z resztą. Jak wczesniej wspominaliśmy model jest spokrewniony z Oplem Mokka choć za sprawą inaczej ukształtowanych zderzaków jest 3 cm krótszy od Mokki. Nie jest modelem dużym a co za tym idzie przestrzeń w środku jest umiarkowana i choć z przodku wygodnie będą podróżować wysokie osoby nawet po wysposażeniu modelu w otwierany dach ograniczający nieco miejsce nad głową to z tył Traxa jest już znacznie gorzej. Zwyczajnie brakuje tam nieco miejsca na na szerokości i wzdłuż na nogi. Na pochwałę zasługują fotele, dobrze wykonane i zapewniające komfort podróży wraz z niezłym trzymaniem bocznym. Dużo jest schowków i przemyślanych rozwiązań. Natomiast pojemność bagażnika nie powala, choć 356 litrów wystarczy na niewielkie weekendowe wypady za miasto, a w przypadku chęci przewiezienia czegoś znacznie większego i pojemniejszego trzeba złożyć siedzisko a potem oparcie. Można wówczas uzyskać foremną przestrzeń z płaską podłogą o 1370 l pojemności czyli już nieźle. Jak prezentuje sie wnętrze Chevroleta Trax ? Wykorzystane materiały są dobrej jakości a sama kabina może zapewnić komfortową jazdę 4 osobom. Pomimo niewielkich rozmiarów kierowcy będą dobrze czuli się we wnętrzu Chevroleta Trax chyba że jak wspominaliśmy wcześniej ich wzrost przekracza 190 cm wtedy poczują brak miejsca na nogi z tył. Trax posiada charaktersytyczny dla innych modeli Chevroleta cyfrowy prędkościomierz wraz z obrotomierzem oraz charakterystyczną kierownicę i organizację całego pulpitu dla kierowcy. Nie potrzeba przyzwyczajenia wszysko jest w miarę intuicyjne i łatwe w obsłudze. Wszyscy którzy mieli do czynienia z nowymi chevroletami poczują się tu jak w domu. Nieźle prezentuje się MyLink 7 calowy ekran, który dobrze wspołpracuje z zewnętrznymi źródłami multimedialnymi (muzyka, filmy, zdjęcia). Schowek po stronie pasażera wyposażony jest w złącza USB i AUX można tam np. podłączyć odtwarzacz MP3, który przy okazji jest schowany. Natomiast nawigacja dostępna jest po połączeniu z zewnętrznym telefonem z internetem.

Pod funkcjonalnym nadwoziem skrywa się nieco kontrowersyjny nowy silnik diesla o pojemności 1,7 l wykorzystujący turbodoładowanie. Jest to nowoczesna jednostka, która powstała niedawno i w założeniach ma posiadać dobre osiągi przy małym zużyciu paliwa  wykorzystując do poprawy właściwości jezdnych turbodoładowanie. Model z tym 130 konnym silnikiem nie zachwyca kulturą pracy, jednak jest bardzo oszczędny. Potrafi w trasie spalać około 5,5 l ON/100 km z pełnym ładunkiem i 4 osobami na pokładzie. Po mieście wartość ta wzrasta do około 8 l ON/100 km.  Bak o pojemności 52 l pozwala zatem na przebycie trasy sporej trasy wynoszącej około 800 km. Do wad tego silnika należy zaliczyć kiepskie wygłuszenie oraz brak mocy poniżej 2000 obr/min trzeba się do tego przyzwyczaić i umiejętnie operować pedałem gazu i biegami. Model posiada dobrze zestrojone zawieszenie, prowadzi się pewnie na zakrętach i jest przewidywalny w zachowaniu pomimo, iż się pochyla pozostaje stabilny. Natomiast napęd 4×4 docenią wszyscy szczególnie zimą i w lekkim terenie. Warto tu dodać, że skromny prześwit wynoszący tylko 16,8 cm uniemożliwia poruszanie się w każdym trudniejszym terenie, ale dzięki 4×4 można z powodzeniem poruszać się polnych i leśnych drogach   nawet gdy zalega tam piasek i błoto. Model standardowo w wersji LTZ sprzedawany jest na 18 calowych felgach i co ciekawe nie da sie wówczas dokupić koła zapasowego, mamy więc w bagażniku dodatkowy spory schowek.

W podsumowaniu można stwierdzić, że Chevrolet Trax 1.7 D AWD LTZ to bardzo udany debiut małego SUV-a i jeśli chcesz mieć nowe, ciekawie wyglądające i przede wszystkim oszcędny oraz podążający za modą samochód to nowy Chevrolet Trax jest ciekawym kandydatem. O końcowym sukcesie tego ciekawego modelu z pewnością zdecyduje konkurencja no i cena innych konkurencyjnych modeli na polski rynku w tym bliźniaczego modelu Opel Mokka. Chevrolet Trax 1.7 D AWD LTZ oferując gwarancje mechaniczną 3 lata z obowiązkiem przeglądów co 30 tys. km to ciekawa, i konkurencyjna cenowo oferta ( w wersji podstawowej 130-konny Trax z silnikiem 1.7 l Turbodiesel w bogatej wersji 4×4 LTZ kosztuje od 90490 zł) jednak różne dodatki, których nie brakuje mogą dodatkowo podnieść cenę wyjściową modelu. Warto też zwrócić uwagę, iż Chevrolet posiada niezłe wyposażenie standardowe obejmujące wiele nowinek technicznych i najnowszych rozwiązań i jeśli nie potrzebujecie dużego wnętrza wydaje się być dobrym wyborem zwłaszcza jesli przebiegi samochodu mają być spore. Test modelu Chevrolet Trax 1.7 D AWD LTZ  (130 KM) przeprowadzono w 2013 roku.

PRZYSPIESZENIE


3,2 s
                      10,1 s                      17,4 s

ELASTYCZNOŚĆ



(6 bieg) 17,3 s   (4 bieg) 7,7 s

SILNIK

Silnik turbodiesel, umieszczony z przodu w układzie poprzecznym 16 zaworów, 4 zawory na cylinder, wtrysk common rail

 

Pojemność [cm3] 1686
Średnica x skok [mm] 79,0×86,0
Stopień sprężania 16,5:1
Moc [KM/Obr./min] 130/4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 300/2000-2500
Skrzynia biegów 6 biegów, manualna
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 183

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 10,9

NADWOZIE

Długość [mm] 4250
Wysokość [mm] 1670
Szerokość [mm] 1770
Rozstaw osi [mm] 2555
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1540/1540
Średnica zawracania [m] 10,9
Pojemność bagażnika [l] 356/1370
Zbiornik paliwa [l] 52
Masa własna/ładowność [kg] 1504/422
Masa przyczepy z hamulcem [kg]

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPhersona
Zawieszenie tył belka skrętna
Hamulce przód/tył tarcze went./ tarcze
Ogumienie przód i tył 215/55 R18H

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Zużycie paliwa wg.producenta miast/trasa/mieszany [l/100 km] 5,6/4,5/4,9
Zużycie paliwa testowe miasto/trasa [l/100 km] 8,0/5,2
Zasięg rzeczywisty [km] 780

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 61,5 dB
100 km/h 68,2 dB
130 km/h — dB
Hałas na zewnątrz/ w kabinie na postoju –/– dB

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 37,4
Hamulce gorące [m] 37,5