Test Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT (184 KM)

DANE TECHNICZNE Test Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT (184 KM)

Model Chevrolet Captiva 2.2 D to duży przedstawiciel popularnej klasy SUV w Polsce, model ma być alternatywą dla kierowców poszukujących większego SUV-a których nie stać na drogie Audi Q7 czy Volvo XC90. Model Chevrolet Captiva wszedł na rynek w 2006 roku a w 2011 model Captiva przeszedł facelifting. Testowany egzemplarz Chevrolet Captiva 2.2 D to konstrukcja bliźniacza z modelem Opel Antara zyskując licząc ilością sprzedanych egzemplarzy w 2011 roku większe uznanie klientów od opla.  Chevrolet Captiva 2.2 D AWD prezentuje we wnętrzu przyzwoitą tablicę przyrządów  choć kolorowa stylistyka obejmująca tworzywa lakierowane na srebrno, szaro oraz czarno a także imitacja kevlaru tworzą kontrowersyjne zastawienie całości, łatwość obsługi przyrządów mogłaby być lepsza – bardziej intuicyjna. Wyposażenie Chevroleta w wersji LTZ obejmuje wszystkie obecne zdobycze techniki motoryzacyjnej w tym nawigację i kamerę cofania choć jest jedno ale kierowca nie ma bowiem możliwości jednoczesnego korzystania z nawigacji i komputera w związku ze zintegrowanym systemem szkoda bo czasem pomocne jest sprawdzenie np. spalania czy możliwego dystansu do pokonania podczas nawigacji do celu. Auto może pochwalić się dużym transportowym potencjałem jak minivan m.in. wersją 7 osobową na zamówienie. Pomocna przy transporcie dużych przedmiotów jest otwierana szyba w klapie bagażnika a przeszkadzają potężne nadkola choć przestrzeń ładunkowa pozostaje nadal bardzo satysfakcjonująca. Pozycja kierowcy za kierownicą jest dobra, przestrzeni dużo a elektrycznie regulowane fotele ze skóry wyglądają zachęcająco. Zawieszenie Captivy dobrze radzi sobie z naszymi dziurawymi drogami i nadaje się do dalekich podróży przy okazji których model może wybrać się za pomocą automatycznie dołączanego napędu 4×4 w niewielki teren. Auto jest też dobrze zestrojone i posiada kpl. wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Za napęd modelu Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT LTZ odpowiada silnik turbodiesla zasilany wtryskiem common rail o pojemności 2,2 litra generujący 184 KM, który dysponuje niezłym momentem 400 Nm, ale ze względu na dużą masę i słabą aerodynamikę trochę pali wbrew niskiemu zużyciu paliwa jakie deklaruje producent. Kupując model Chevrolet Captiva w salonie należy się liczyć z niemałą ceną (cena 184 konnego diesla w wersji podstawowej to wydatek minimum 115.990 zł), jak również 3 letnią gwarancja i przeglądami co 15 tys. km. W zamian otrzymujemy bardzo dobre wyposażenie i dobre właściwości transportowe. Test Chevrolet Captiva 2.2D AWD (184 KM) przeprowadzony w 2012 roku.

PRZYSPIESZENIE


3,1 s
                       10,0 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ


(autom. ) — s   (autom.) — s

 

SILNIK

Silnik turbodiesla w układzie poprzecznym, wtrysk common rail, 4 cylindry, 16 zaworów.

 

Pojemność [cm3] 2231
Średnica x skok [mm] 86,0×96,0
Stopień sprężania 16,3
Moc [KM/Obr./min] 184/3800
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 400/2000
Skrzynia biegów 6 biegów, automatyczna
Napęd 4×4
Prędkość maksymalna [km/h] 191

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,9

NADWOZIE

Długość [mm] 4670
Wysokość [mm] 1760
Szerokość [mm] 1870
Rozstaw osi [mm] 2710
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1569/1576
Średnica zawracania [m] 11,9
Pojemność bagażnika [l] 477/1577
Zbiornik paliwa [l] 65
Masa własna/ładowność [kg] 1880/625
Masa przyczepy z hamulcami [kg] 2000

PODWOZIE

Zawieszenie przód Mc Pherson
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 235/50 R19

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
wg. producenta miasto/trasa/cykl miesz. [l/100 km] 10,0/6,4/7,7
Średnie testowe miasto/trasa [l/100 km] 12,5/11,0
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 58,5 dB (A)
100 km/h 65,0 dB (A)
130 km/h
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 41,6
Hamulce gorące [m] 42,2