Test Chevrolet Camaro Coupe AT 6.2 (405 KM)

DANE TECHNICZNE Test Chevrolet Camaro Coupe AT 6.2 (405 KM)

Model Chevrolet Camaro to jedno z najbardziej rozpoznawalnych amerykańskich super samochodów sportowych. Chevrolet Camaro Coupe w swojej piątej odsłonie ma sylwetkę zgodną z kanonem mody retro będąc współczesnym odpowiednikiem pierwszej wersji Camaro z 1966 roku i trzeba przyznać, że całość prezentuje się ostro, agresywnie i interesująco. Testowany egzemplarz z silnikiem 6.2 litra o mocy 405 KM to typowy amerykański samochód dla twardziela z szalonym silnikiem w środku po raz pierwszy oferowany w Polsce w 2011, dwa lata po debiucie w USA. Za sprawą legendy i przemyślanego ciekawego projektu nowe Camaro jest imponującym, dobrze wyposażonym samochodem o osiągach typowo sportowych. Zawieszenie dobrze radzi sobie z nierównościami a świetne wyposażenie ( m.in. skóra, ksenony, kamera cofania oraz Head UP Display – wyświetlacz na szybie czołowej czy odpalanie z pilota spoza auta !) dba o kierowcę choć środek ma wiele detali z czarnego tworzywa. Cena samochodu na tle konkurencji w stosunku do jego mocy ponad 400 KM, wyposażenia oraz budzącego respekt wyglądu wynosząca 207.900 zł jest z pewnością bardzo atrakcyjna. Dlatego trafiając w ręce fana motoryzacji Camaro potrafi przysporzyć wielu emocji, uśmiechu i fantastycznej zabawy na suchej nawierzchni, gdy pada system stabilizujący ostro walczy z prawami fizyki i pogarszają się osiągi, a hamulce mogły by być lepsze. Camaro tez źle znosi nierówności na zakrętach. Model posiada średni bagażnik ( 364 l plus 20 l pod podłogą) z wysokim progiem załadunku i nie grzeszy przestronną dla pasażerów z tył, ale nie w końcu po to został stworzony. Test Chevrolet Camaro Coupe AT 6.2 (405 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


2,1 s
                       5,3 s                       18,9 s

ELASTYCZNOŚĆ



(6 bieg) 11,6 s   (4 bieg) 5,4 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy widlasty, ośmio cylindrowy V8 , umieszczony wzdłużnie, 2 zawory na cylinder, wtrysk wielopunktowy.

 

Pojemność [cm3] 6162
Średnica x skok [mm] 103,3×92,0
Stopień sprężania 10,7
Moc [KM/Obr./min] 405/5900
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 556/4300
Skrzynia biegów 6 biegów, automatyczna
Napęd tył
Prędkość maksymalna [km/h] 250

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 11,6

NADWOZIE

Długość [mm] 4836
Wysokość [mm] 1377
Szerokość [mm] 1918
Rozstaw osi [mm] 2852
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1618/1618
Średnica zawracania [m] 11,6
Pojemność bagażnika [l] 384
Zbiornik paliwa [l] 71
Masa własna/ładowność [kg] 1795/405
Masa przyczepy [kg] 454

PODWOZIE

Zawieszenie przód kol. resorujące z podwójnymi wahaczami
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Hamulce przód/tył tarcze went./ tarcze went.
Ogumienie 245/45 R20 przód
275/40 R20 tył

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Producent Miasto/Trasa/Mieszany [l/100 km] 18,9/9,7/13,1
Test Miasto/Trasa/Mieszany [l/100 km] 20,0/11,5/14,3
Zasięg [km] 503

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 55,8 dB (A)
100 km/h 61,7 dB (A)
130 km/h 67,9 dB (A)
Hałas na zewnątrz

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m] 36,0
Hamulce zimne [m] 41,9*
* – test opony zimowe
Hamulce gorące [m] 42,3*
* – test opony zimowe