Test Chevrolet Aveo 1.4 LTZ (100 KM)

DANE TECHNICZNE Test Chevrolet Aveo 1.4 LTZ (100 KM)

Model Chevrolet Aveo to nowy miejski samochód. W swoim ostatnim wcieleniu produkowany w Polsce Chevrolet Aveo nie odniósł wielkiego sukcesu pomimo rodzimego pochodzenia, obecny prezentowany model jest produkowany w Korei i jest na rynku od 2011 roku. To zupełnie inne auto gdzie ciekawy design miał być panaceum na brak sukcesów ostatniego wcielenia modelu i chyba się udało gdyż design może się podobać. Nadwozie nowego Chevroleta Aveo robi dobre wrażenie bo linie nadwozia przyciągają wzrok, a z boku Aveo wygląda wręcz wybornie. Wnętrze Aveo jest nowoczesne i ciekawie zaprojektowane z szeroką konsolą środkową i nieco futurystycznym zestawem wskaźników, cała tablica jest nowoczesna i wykonana z dobrej jakości materiałów. Smaczku dopełnia miła w dotyki i regulowana w obu płaszczyznach kierownica z logiem chevroleta pośrodku. Model jest znacznie ładniejsze od poprzednika choć wspomniany wcześniej futurystyczny panel jest ciekawy i czytelny, ale jego obsługa wymaga przyzwyczajenia. W kabinie jak na ta klasę samochodów jest miejsce a pasażerowie mogą cieszyć się swobodą miejsca z przodu i szerokim zakresem regulacji foteli przednich oraz wystarczającym miejscem w tyle choć po przesunięciu foteli przednich do tył jest w tyle ciasno. Podróż w Aveo psuje średni i nieco nieporęczny bagażnik gdyż jest on mało praktyczny bo nie da się złożyć oparcia tylnego siedzenia a tylko dzielone oparcie kanapy. Występująca tu też podwójna podłoga tworzy schowek, który jest jednak mały i płaski więc niewiele da sią tam schować. Cieszą natomiast schowki po obu stronach konsoli środkowej. Testowany egzemplarz posiada benzynowy silnik 1.4 który generuje 100 KM mocy, jednak silnik jest ospały i brak mu dynamiki a na dodatek na wyższych obrotach hałasuje. Świetna za to jest 5-biegowa skrzynia biegów poruszając się precyzyjnie z lekkim oporem. Silnik ograniczając w niezrozumiały sposób dynamikę, powoduje że kierowcy mogą być rozczarowani odbiorem i próbami drogowymi auta z tak wydawałoby się wystarczającą mocą 100 KM. Chevrolet Aveo 1.4 LTZ generalnie to ciekawy i dobrze przemyślany model który stanowi niezłą choć specyficzną propozycję, dobrą dla rodzin i osób które nie szukają adrenaliny i osiągów. Model Chevrolet Aveo 1.4 w wersji  LTZ posiada dobre wyposażenie standardowe zawierające m.in. poduszki boczne, czołowe, kurtyny, system ESP, komputer klimatyzację manualną, radio CD z MP3, złącza aux, bluetooth, USB, światła przeciwmgielne, bogate wyposażenie elektryczne lusterka, szyby, czujniki parkowania. Model Chevrolet Aveo 1.4 LTZ (100 KM) jest do kupienia za przyzwoite pieniądze ( w wersji podstawowej Chevrolet Aveo 1.4 LTZ z silnikiem 100 konnym to wydatek minimum 44.990 zł ) w zamian za które otrzymujemy atrakcyjny pozbawiony specjalnych mankamentów nie wliczając słabej dynamiki samochód z 3 letnią gwarancją mechaniczną i obowiązkiem przeglądów co 15.000 km. Test Chevrolet Aveo 1.4 LTZ (100 KM) przeprowadzony w 2011 roku.


PRZYSPIESZENIE


3,7 s
                       12,3 s                       — s

ELASTYCZNOŚĆ



(5 bieg) 23,1 s   (4 bieg) 13,4 s

 

SILNIK

Silnik benzynowy umieszczony z przodu w układzie poprzecznym, 4 zawory na cylinder, szesnastozaworowy z wtryskiem wielopunktowym.

 

Pojemność [cm3] 1398
Średnica x skok [mm] 73,4×82,6
Stopień sprężania 10,5
Moc [KM/Obr./min] 100/6000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr./min] 130/4000
Skrzynia biegów 5 biegów, manualna
Napęd przód
Prędkość maksymalna [km/h] 177

ŚREDNICA ZAWRACANIA

Średnica zawracania [m] 10,0

NADWOZIE

Długość [mm] 4040
Wysokość [mm] 1520
Szerokość [mm] 1730
Rozstaw osi [mm] 2530
Rozstaw kół przód/tył [mm] 1509/1509
Średnica zawracania [m] 10,0
Pojemność bagażnika [l] 290/653
Zbiornik paliwa [l] 46
Masa własna/ładowność [kg] 1168/445
Masa przyczepy z hamulcem [kg] 1000

PODWOZIE

Zawieszenie przód McPherson
Zawieszenie tył belka skrętna
Hamulce przód/tył tarcze went. / tarcze
Ogumienie 205/55 R16

SPALANIE

Minimalne [l/100 km]
Fabryczne zużycie paliwa miasto/trasa/cykl mieszany [l/100 km] 7,7/4,9/5,9
Średnie testowe miasto/trasa [l/100 km] 8,9/6,5
Zasięg [km]

HAŁAS WEWNĄTRZ

50 km/h 60,8 dB (A)
100 km/h 65,8 dB (A)
130 km/h — dB (A)
Hałas na zewnątrz przejazd / w kabinie na postoju — dB/– dB (A)

DROGA HAMOWANIA

Droga hamowania 100÷0 km/h [m]
Hamulce zimne [m] 36,3
Hamulce gorące [m] 36,8